צה''ל פועל ברמאללה, נערך לגיוס מילואים נרחב 939
הבוקר (ו') הודיע ראש הממשלה, אריאל שרון, כי הממשלה החליטה הלילה להכריז על ערפאת כאויב, ולפעול לבידודו ברמאללה. ההחלטה התקבלה בתמיכת כל השרים פרט לסילבן שלום, שדרש לגרש את ערפאת מתחומי הרשות. הממשלה אף אישרה עקרונית קווים לפעולה צבאית נרחבת כנגד תשתית הטרור ברשות הפלסטינית.

בהמשך להחלטה זו חדרו כוחות צה"ל היום למתחם הממשל הפלסטיני ברמאללה, שם שוהה יו"ר הרשות יאסר ערפאת. על־פי דיווחי סוכנות רויטרס עולה אש מלשכתו של ערפאת.

בחילופי האש בעקבות פעולת צה"ל נהרג סגן בועז פומרנץ, 22, מקריית שמונה, וארבעה חיילים נפצעו. כמו כן דיווחו הפלסטינים על שלושה הרוגים וכ- 40 פצועים. צה"ל נערך לגייס 20,000 אנשי מילואים כדי להמשיך את הפעולה בשטחי הרשות.

למרות ההחלטה על בידודו של ערפאת, הותר לו להמשיך להשתמש בטלפון, והוא ניצל את האפשרות כדי לשוחח עם השליח האמריקאי הגנרל אנתוני זיני, וכן כדי להתראיין לרשת הטלוויזיה הערבית "אל־ג'זירה". בראיון אמר ערפאת כי אינו חושש מהמוות, וכי הוא מייחל למות שאהידים. עוד אמר ערפאת כי ישראל הוכיחה כי אינה מעוניינת בשלום.



הבוקר נהרגו שני ישראלים מדקירת מחבל שחדר להתנחלות נצרים. כוחות צה"ל מנהלים מרדף אחרי המחבל. שני ההרוגים מצטרפים ל- 25 ההרוגים בשני הפיגועים במהלך החג: 21 הרוגים בפיגוע במלון "פרק" בנתניה, וארבעה הרוגים בפיגוע אמש באלון מורה.



שרון פנה הבוקר לסיעות המפד"ל ושינוי ויפגש עם נציגיהן היום הצהריים. שרון צפוי להסביר לראשי הסיעות את הסיבות להחלטות הממשלה מהלילה, ולהציע להם להצטרף לקואליציה.
קישורים
Ynet
הפיגועים בחג - הארץ
החלטת הממשלה - הארץ
החדירה לנצרים - הארץ
חדירת צה"ל לרמאללה - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בברירה בין קלון למלחמה 63272
''בברירה בין קלון למלחמה בחרתם בקלון, וסופכם שקיבלתם גם את הקלון וגם את המלחמה''
מה עם שם למלחמה? 63287
לאחר שנה וחצי של מלחמה, עלינו לתת לה שם שלנו ולחדול סופית מהשימוש בכינוי השקרי "אינתיפאדת אל-אקצא". השם "מלחמת אוסלו" אינו מתאים שכן יש לו זיקה ימנית ברורה, ונראה שראוי לקרוא למלחמה זו "מלחמת הימים הנוראים" המציין טוב מכל את אופייה של מלחמה זו כמו גם העובדה שהחלה בערב ראש השנה - ראשון הימים הנוראים במסורת היהודית.
לאחר שיהיה שם ומטרות ברורות למלחמה, יגדל הסיכוי לנצח במלחמה זו. בינתיים אני לא רואה שיש לישראל מטרה ברורה והחלטית - או של נסיגה חד צדדית לגבול כלשהו (לא דווקא הקו הירוק) והתנתקות מוחלטת, או כיבוש מלא של השטחים (ע"פ דוקטרינות רבינוביץ', אנשלוביץ' או הראוייה לגינוי של שי כהן). בלי תפיסה ברורה של איך לסיים את המלחמה, אין לישראל שום סיכוי לנצח בה!
ובינתיים אני ממתין שהממשלה תתעשת ותורה להרוג או להעמיד למשפט את השייח' יאסין ודוברי החמאס בשטחים, שנטלו אחריות לטבח הפסח ודמם בראשם.
להרוג אותם, רק להרוג 63291
לא משפט שבישראל דומה יותר למשפח.
להכניס את ליברמן והמפד''ל חזרה בתמורה לחקיקת חוק ''בית משפט לחוקה'' וניפטר כך מעוד גידול פרא שצמח לו בפראות בימי השלומניקים.
מה עם שם למלחמה? 63305
מלחמת הפיגועים?
מה עם שם למלחמה? 63320
''מלחמת העצמאות הפלסטינית''

אני משוכנע שכך יזכרו את זה.
מה עם שם למלחמה? 63327
עצמאות לא תצא להם מהטרור הזה, אבל אם הם ימשיכו ככה "מלחמת נאקבה 2" אולי תצא להם בסוף.
מה עם שם למלחמה? 63336
אולי "יציאת ישראל"?
מה עם שם למלחמה? 63381
השם הראוי למלחמה הוא מלחמת שלום ההתנחלויות, ועוד נתגעגע למלחמת שלום הגליל.
מגוחך. 63407
והנה, עוד שבוי של הנרטיב הפלסטיני. עוד אחד מנותני הצ'ק הפתוח המוסרי לרוצחים, לטרוריסטים, לגזענים, שכן, הרי, הכל זה בכלל עניין של ההתנחלויות. אין לכך כל קשר לחלום העיוועים של פליטי 48, אין לכך כל קשר לצומוד ולחלום האדמה האיסלאמית, אין לכך כל קשר למשטרו המושחת של ערפאת, שידע כי לא יוכל להמשיך תחת נורמליזציה. לא, זה הכל בגלל ההתנחלויות, ולכן רצח מכוון של אזרחים חפים מפשע זה מותר, כל עוד הם יהודים, טיהור אתני של הגדה והרצועה זה מותר, כל עוד זה טיהור מיהודים, ומניעת ביקור במקומות קדושים זה מותר, כל עוד מונעים זאת מיהודים.
לפי השיטה של שרון 63435
צריך לקרוא לה 'מלחמת עראפת'. הרי הוא, אישית, הבעיה היחידה. ברגע שיסולק יחזרו כל הפלסטינים לבתיהם, יפסיקו לזרוק אבנים ויקבלו כל אוטונומיה שנציע להם.
הבה נשחקה בדחליל האינטלקטואלי... 63436
מה עם שם למלחמה? 63420
המלחמה הזאת לא פרצה בגלל ההתנחלויות - היא פרצה למרות שברק הלך רחוק מאד לקראת ערפאת, ולא נבלמה גם כאשר בשיחות טאבה הוצע לפלסטינים לקבל עוד יותר!
אם היתה זו מלחמה על ההתנחלויות, גם הייתי מצפה מהפלסטינים לפעול בהתאם ולמקד את התקפותיהם בשטחים. העובדה היא שרוב ההרוגים הישראליים נרצחו בערי ישראל. רק אתמול ניצלו בנס קרובי משפחתי שהיו בתוך הסופרמרקט בקרית היובל - ממש התנחלות התקועה כעצם בגרון הפלסטיני, לשיטתך העקומה.
מה עם שם למלחמה? 63422
וע"ע הודעתי בנושא:
מה עם שם למלחמה? 63447
מאז קמפ-דייויד וטאבה (שמראש לא הייתה אפקטיבית, מכיוון שהייתה ערב בחירות) זרמו הרבה מים.

המצב הנוכחי הוא הסלמת המצב שנגרם כתוצאה מהתנהגות שני הצדדים, אבל אם בודקים מהו שורש הטרור, מוצאים שהוא לא שיבת הפליטים (שבצורה זו או אחרת ניתן היה להגיע להסכם לגביו) אלא ''מפעל ההתישבות ביש''ע'' (איזה מילים יפות אפשר לתת לדברים מכוערים) והסתירה הפנימית באוסלו, שניתן להגיע להסדר מדיני עם השארת התנחלויות.
אתה טועה 63462
הבעייה אינה ההתנחלויות אלא נושא הפליטים.
להלן מאמר של רוברט מאליי וחוסיין אגא בנושא
(אותם מאליי ואגא שכתבו את הדו"ח שבא להסיר מעל כתפי הפלסטינים את האשמה לקריסת שיחות קמפ דייויד)
לנוחותך, הנה הקטע הנוגע ישירות לעניין הפליטים-

With two-thirds of the Palestinian people still living as refugees, the sense of injustice at being evicted from their land pervades Palestinians' national consciousness and has defined their struggle, even more than the desire to establish an independent state.

A solution that appeared to ignore the demands of the refugees would be inherently unstable. It would have questionable legitimacy, would undermine the new Palestinian state, and - most alarming from an Israeli perspective - would leave open the prospect that a sizable number of Palestinians would decide to carry on the struggle.

אבל כאן 63519
ניתן למצוא פתרון יצירתי ע''י הושבת הפליטים בשטחי הרשות.
פתרון הבעיה אינו בהכרח מימוש זכות השיבה.
אבל כאן 63544
הנקודה היתה שבעיית הפליטים היא, מבחינת הפלסטינים, לב הסכסוך. לכן, אין טעם לצעוק כל הזמן "ההתנחלויות, ההתנחלויות!" (ואגב, גם אני בעד לפנות את רובן, אך כאמור, לא כאן /ה/בעייה).

לגבי הפתרון שמוצע במאמר, אני בספק אם ניתן יהיה ליישמו.

קודם כל, לי אישית מפריע שהפליטים צריכים קודם לחזור לתחומי ישראל, ורק אז יועברו האזורים שבהם הם יתיישבו למדינה הפלסטינית.
למה אי אפשר קודם להעביר את האזורים הנ"ל, ואז שמי שרוצה יתיישב שם?

ומעבר לזה, אתה רואה את ערביי ישראל יושבים בשקט בזמן שמפעילים עליהם ועכל כפריהם מהלך דו שלבי שכזה? הם יתנגדו לכל אחד מהשלבים לחוד, ולשניהם ביחד.

לא, זה לא יעבוד. בוודאי שצריך לחפש פתרונות, אבל הפתרון המסויים הזה, שבא לרצות את כל הצדדים, לא ירצה איש.
ההתנחלויות והטרור 63466
על מה מבוססת טענתך? כי כל העובדות שאני מכיר דווקא אינן תומכות בה.

עדיין, חשוב לציין כי ל"מפעל ההתיישבות" תפקיד חשוב מאוד במתקפת הטרור הנוכחית. ראשית, הוא פוגע פגיעה אנושה באפקטיביות ההסברה הישראלית. שנית, ואולי חשוב יותר: השאיפות האימפריאליות של שרון והימין, הן שמאפשרות לערפאת לטבוח בנו בקלות כזאת, הן בגלל פיזור הכוחות הנדרשים להגנתן של ההתנחלויות, במקום שאלו יחסמו את קו התפר והן בגלל אי הקמת גדר הגנה ביננו לשטחי הגדה - משיקולים אידאולוגיים.

דרך אגב, אפשר לחסום את קו התפר כמעט לחלוטין לאורך זמן ואפילו לחלוטין - לזמן מוגבל.
להרמת המורל 63521
אני מציע להיות אופטימיים ולקרוא לה "המלחמה האחרונה".

(שם זמני? תפסיקו עם הציניות הזאת)
מה עם שם למלחמה? 63307
פה פירוש "זיקה ימנית"? לך לא ברור שהסכמי אוסלו הם שנתנו לאויבינו את היכולת לטבוח בנו?
*אולי* את היכולת. 63388
אבל לא את הסיבה.
*אולי* את היכולת. 63445
כמובן שלא הם שנתנו את הסיבה. הסיבה היתה קיימת עוד לפני 1929, 1948, ו1964 (השנה בה הוקם אש"ף).
זה שהם נתנו את היכולת, זה לא גרוע מספיק?
מה עם שם למלחמה? 63312
לכל איש אישה וילד ממחננו השם ידוע כבר מזמן

מלחמת שלום ההתנחלויות.

כי אנחנו, סמולנים מתוחכמים שכמותנו, המבחינים בין סיבה ותוצאה, ברור שההתנחלויות הן שורש כל הרע.
מה עם שם למלחמה? 63363
לפחות תן קרדיט.
תגובה 10543
אני קורא לכך 63369
''מלחמת השמאל-ימין-שמאל-ימין''.
מה עם שם למלחמה? 63379
סליחה, אחרי שנה וחצי כבר שכחתי שהיה דיון על זה בעבר...
בעזרת השם ננצח? 63384
ואולי גם קרדיט לארי שביט בעניין מירכוזה של שאלת השם (או שגם הוא אינו הראשון?)
תגובה 61306
בעזרת השם ננצח? 63439
המאמר של ארי שביט הוא ממרץ השנה.
הדיון האמור הוא מאוקטובר 2000.
יש שם- מבצע ''חומת מגן'' 63372
מלחמת ''חוסן האומה''. 63389
וד''א - ''חומת מגן'' לקוח משיר עתיק של חיים חפר. אתמול בערוץ הראשון, כשעדיין הייתה צנזורה על שם המבצע, רמז אחד המגישים כי שם המבצע לקוח משיר של חיים חפר מימי ההעפלה. פתחתי את ספר שיריו, ומצאתי את ''חומת מגן''...
''חומת מגן'' 63398
אנו שמחים לשמוע שהדוקטורינה שלנו מתחילה, אט אט אבל בביטחה, לחלחל למוחותיהם של קברניטי ישראל וצה''ל.
אני מציע - ''המלחמה מהתחת''. 63387
או ''מלחמת המסך המפוצל''.

אבל בגלל שזאת לא מלחמה, אפשר אולי ''מצעד הפיגועים''.
מלחמת שלום ערפאת 63423
הולם, לא?
מה עם שם למלחמה? 63842
למה, בעצם, יאסין כן וערפאת לא ?
בגלל שהפיגועים של התנזים לא היו של אנשים שהיו בסדר הפסח ?
מה עם שם למלחמה? 63970
יאסר ערפאת הפך זה מכבר לסמל פלסטיני המוכר בעולם כולו.
בעוד שהוא בהחלט אחראי לרצח ישראלים רבים, הריגתו (או העמדתו לדין) תגרום לישראל נזק משמעותי, בעוד התועלת מוטלת בספק.
השייח' יאסין הוא קנאי דתי ובתור שכזה התחזקות תנועתו מסוכנת לא רק לישראל אלא גם למשטרים הערביים המתונים, ויש להניח שמעבר לגינוי מהשפה ולחוץ, שום משטר ערבי חילוני לא יצטער על הריגתו והריגת בכירים אחרים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי. במצב הנוכחי בו לא חסרים לפלסטינים תירוצים להתפוצץ בערינו, אין לאזרח הפשוט כבר מה לחשוש מההשלכות של התנקשות כזו. מי שאולי צריכים לדאוג הם פוליטיקאים ישראליים, שחיים בבועה ומנותקים מהפחד היום-יומי של תושבי ועובדי הערים בישראל. אינני חושב שזה צריך להרתיע אותנו.

מעבר לכך, מיום ליום אני מקבל את הרושם ששרון אובססיבי כלפי ערפאת, בעוד להנהגת החמאס והג'יהאד האיסלאמי יש חסינות.
כמו שזה נראה, תוך כמה ימים שרון גם יאשים את ערפאת שאחד מאבותיו היה הנחש שפיתה את חווה בגן-עדן.
למה שרון אובססיבי לגבי ערפת? 63980
האם ללכידתו במתחם המוקעתה יש תועלת במסגרת מבצע "חומת מגן"?

האמת, אני לא יודע. אולם, מאחר וישנה מגמה מדינית לשימור שלטונו של ערפת, עוד מימי ממשלת ברק, יכל להיות שה"אובססיביות" של שרון גם היא ממשיכה את אותה המגמה.
איך זה קורה? פשוט, כאשר "מתעללים" בערפת בפרהסיה הפופולריות שלו עולה, וכך מתחזק מעמדו, מה שעשוי לאפשר לו לחזור ולשלוט לאחר שצה"ל יסיים את עבודתו בבניית "חומת מגן" (תרתי משמע).
סתם ניחוש. 63983
הנה ניחוש לא מבוסס שאני לא מתכונן להגן עליו. ערפאת יהפוך לבלתי-רלוונטי (בין אם בהגלייה ובין אם בבידוד, אע''פ שאין לבידוד שכזה תקדים למיטב ידיעתי) והשלטון יעבור לרג'וב ביו''ש ולדחלאן בעזה, במסגרת קנטוניזציה של השטחים.
סתם ניחוש נוסף 63984
ההתערבות הבינ''ל קרבה. שרון יודע זאת, ומנסה לקבוע עובדות בשטח, דהיינו, ללכוד את ראשי המנגנונים הפעילים ולמנוע מהם לחזור לשליטה לאחר ההסדר הכפוי.
כלניות? 63988
איך בדיוק תיכפה ההתערבות הבינ"ל? בלי רצון מובהק וכפייה מצד בוש אני לא רואה נחיתה של כוחות זרים בישראל. צנחנים בריטיים יצנחו על רמאללה?
הבה נראה.. 63992
זה יתחיל בהתקפה כוללת של מדינות ערב, שתכפה עליהם על ידי נתיניהם הזועמים. ימשיך בהתערבות אמריקאית כדי להגן על ישראל, שרגישה מאד עכשיו, שכן רוב הכוח הצבאי שלה פועל כרגע בשטח.
הבה נראה.. 63995
לא ממש נראה שזה קורה (התקפה כוללת של מדינות ערב). למען האמת, אני אפילו מופתע לנוכח האדישות היחסית (למה שציפיתי). נראה שמה שבעיקר מעניין אותם זה שלא יגרשו את ערפאת אליהם.
כרגע, זה לא קורה. 63997
אבל לטעמי, המתח יגבר, ובהתחשב במצב הטקטי הירוד של ישראל, זה אפילו יכול להחשב כרעיון טוב על ידי כמה מהם. השאלה היא, מי ירה את הטיל הראשון?
נחסל אותם גם בקבוצה, אל תדאג 64063
לא עמדנו מולם, כולם גם יחד פעמים רבות? עמדנו.

מה שכן, על מנת לשחרר כוחות מהשטחים, פשוט במקום כירורגיה, מנת MLRS. כמה מנות, והכוחות יהיו חופשיים לפעולה...

בצער רב שמעתי איך הוחמצה ההזדמנות לקבור כמה מאות מחבלים היום. F16 היה עושה את זה במכה אחת קצרה. את הנותרים היה נותר רק לטהר.

מתי, מתי כבר העם הזה יהיה נורמלי? מתי?

מתי נלמד מהאמריקנים ששרפו בלי היסוסים 800 איש ויותר, שרובם עוד היו בכלל אסירים ללא נשק. מתי כבר תגיע הנורמליות למוח הישראלי?
יש דברים שאני לא רוצה ללמוד מהם 64066
שערה שלנו שווה לי אינספור מהם 64068
זו כל התורה על רגל אחת.

עם בעל אינסטינקט הגנה עצמית בריא, היה ללא היסוס מכה עוד לפני שהצטברו גוויות אזרחיו בערימות ערימות. עוד לפני שנצטברו הפצועים לאלפיהם.

חבל, חבל שהם יצאו משם חיים.

אפילו את ריטואל הגיחוך של ''משחק הוגן'' היה כאן. הם היו חמושים, הם ירו, ועוד ניתנה להם שהות של שעות רבות להיכנע.

אני לא מסכים ''למשחק הוגן'' המזמין רק לחץ חיצוני. היה אפשר וצריך לסגור את הבעייה ממש ממש מהר.
הבה נראה.. 64076
ברור שאי אפשר לצפות את העתיד אך התסריט שלך הפוך ממה שהורגלנו לראות בעבר.
הערבים מעולם לא התקיפונו אחרי איזה מעשה איום ונורא שעשינו, אלא בדרך כלל בדיוק להפך. כך היה במלחמת השחרור שבאה על רקע הסכמתנו להחלטת החלוקה מלחמת ששת הימים שבאה בסופה של תקופת שקט ומלחמת יום הכיפורים שבאה בסופם של הסכמי הפסקת אש. מלחמת אוסלו באה אף היא בסופם של הסכמים מדיניים שהיו אמורים להביא שקט ושלום.
הערבים לא פועלים עקב איזה כעס שמעשנו מעוררים, אלא בעקבות שיקולי כדאיות שלמזלנו עד היום היו מוטעים.
וכמובן התקפת מרכזי ערנו בטילים 64077
ע''י העירקים, ללא כל חטא מצדנו (אבל אי תגובה מוחלטת בעקבות השמדת הכור האטומי שלהם).
וכמובן התקפת מרכזי ערנו בטילים 64091
הגבנו במקום ובזמן שנראה לנו. (על הפצצת הכור)
וכמובן התקפת מרכזי ערנו בטילים 64092
זו, כזכור, לא הייתה תגובה להתקפת הכור, ואפילו לא נימקתם אז כך את מעשיכם.
כן אבל, 64144
זה יפה שאתה עונה לו בגוף נוכח.
ואפילו כנגד תסריט זה 64132
ממשלתנו ערוכה. האין זה נחמד?
הבה נראה.. 64309
מה שפועל בשטח כרגע הוא רק חלק קטן מכוח המילואים של צהל.
תכנית לבנון ג' 64327
אני מסכים שזו אפשרות כפי שהצעתי בזמנו:

תגובה 33385

הגורם המכריע שיקבע את הכוונות ארוכות הטווח הוא מי ישלוט צבאית בכל השטח. אם השליטה הצבאית תהיה של צה"ל ויחוסלו ארגוני הטרור, לא רק הזרועות הצבאיות אלא **בעיקר** אנשי הזרועות הפוליטיות, יש סיכוי לדמוקרטיזציה. לעומת זאת, אם תועבר "האחריות הבטחונית" לרג'וב ודאחלן, אנו חוזרים על טעויות העבר.
התגובות בעולם 64013
אנחנו עזרנו להפוך את ערפאת לסמל, והדבר הזה הפך את ערפאת מסוכן לנו הרבה יותר מיאסין. (מי מנוול יותר איני יודע, ואני מייחס להם בדרך כלל אותה דרגת מנוולות בניואנסים שונים).
כשעושים שגיאה צריך לתקנה גם אם זה לפעמים לא פשוט וכואב. אך השארת תוצאות השגיאה כפי שהן גרועות הרבה יותר.

בהזדמנות זו ברצוני לומר משהו על התגובות בעולם.
כבר אמרתי לא פעם, שהדברים, לפעמים פועלים הפוך ממה שמקובל לתארם. הבאתי בעבר את הדוגמה של ערפאת אחרי קמפ דויד שסבל מנחיתות אחרי ''שהוכח'' ע''י ברק שהוא סרבן שלום, ודווקא החלטתו להתחיל ב ''מאבק'' שיפרה את מעמדו.
כך גם מעמדה של ישראל ערב מלחמת ששת הימים שעמדה ממש בודדת וכמעט נבגדת גם על ידי ידידיה, שהפצירו בה בשום אופן לא לפתוח במערכה צבאית. (דה גול שהטיל אמברגו, אבל גם ג'ונסון הנשיא האמריקאי הכי ידידותי עד אז.)
אוסיף עוד שתי דוגמאות. פעם חשבו שסגירת האוריינט האוס תעורר התנגדות בלתי נסבלת בעולם, והרבה זמן שרר פחד אימים מלעשות זאת. אבל כשהעזנו ראינו שהשד אינו נורא כל כך.
וגם עכשיו, בפעולה הנוכחית, תגובת העולם היא הרבה פחות נמרצת ממה שאפילו אני צפיתי.
דבריו של ראש ממשלת דנמרק שהביע דברים דומים לאלה של ידידינו בממשל האמריקאי (זכותנו להגן על עצמנו), באה דווקא עכשיו, אחרי ש ''צפצפנו'' על החלטת מועצת הביטחון.

צריך להבין. אני לא בעד הטחת ראשנו בקיר, וגם אני לא יודע בדיוק איך תתפתח תגובת העולם. אבל לא צריך לפחוד בצורה מוגזמת מתגובת העולם. צריך לפעול ולבדוק בכל רגע מה קורה. ברור שאם נראה שמתחילים כבר לחמש את מטוסי נאטו, נפסיק לפעול את הפעולה שעוררה את המעשה הזה, וננסה דרך אחרת. אבל לא צריך לכבול את ידנו בהנחה מראש שכך יקרה.
התגובות בעולם 64014
יש ממה לפחד. זהו הפחד, כמובן.
לא כל כך קשור, אבל קורה כרגע 64016
בידיעה ב ynet על תחילת הכניעה בביתו של רג'וב מוסרים מפי אלוף פיקוד המרכז:

עוד אמר איתן בעניין הפעולה בביתוניא, כי ישראל לא רואה ברג'וב או בביטחון המסכל אוייב אולם צה"ל נחוש לעצור את המבוקשים המתבצרים במפקדתו.

הדברים האלה כל כך מראים על חוסר היגיון ובלבול. הרי הממשלה כבר הכריזה על ערפאת כאויב. איך זה שפתאום אנשי הביטחון המסכל אינם אויב ?
ויותר כך. הרי הם אלה שנתנו מחסה למבוקשים שהם על פי הגדרת האלוף כן אויב. האם עצם זה שנתנו להם מחסה לא הופך גם אותם לאויב ?
מה עם שם למלחמה? 64172
השם המתבקש הוא מלחמת אוסלו ע''ש המקור לכל האלימות הנוכחית.
אבל אם יחסלו את ערפת בימים הקרובים, אני מוכן לקרא למלחמה על שמו.
מה עם שם למלחמה? 64308
"... המקור לכל האלימות הנוכחית"? איך הגעת למסקנה הזאת (ואולי המקור לכל האלימות הנוכחית הוא הורדת הריבית)?
המקור לכל האלימות הנוכחית 64348
היא כמובן ברית המילה!
המקור לכל האלימות הנוכחית 64351
לפחות ה"מקור" הזו מנומק תגובה 28433
מה עם שם למלחמה? 65199
"טרורומכיה"?
מה עם שם למלחמה? 65301
???
השם שמסתמן- מלחמת אלף הימים 154326
כמובן, זה בתנאי שההודנה שהתחילה אתמול היא סוף המלחמה.
השם שמסתמן- מלחמת אלף הימים 154475
ואולי, אחרי צירוף עם שם אחר שהוצע פה:
מלחמת אלף הימים הנוראים.
השם הנכון: מלחמת פושעי אוסלו 63290
אין ספק שחייבים להכניס לתוכנית הלימודים את פרק הבגידה הלאומית, השוחד (רבין, פושע אוסלו שקנה את "השלום" במיצ'ובישי...). יש ללמד את מסע הכחש והשקר של השמאל ודרכו לגנוב את ליבות חלק מהעם. יש ללמד את מסע רצח האופי שבוצע לנתנייהו, שהיה ללא ספק ראש ממשלה טוב הברבה ממה שהעריכו אותו.

ברוח פסח הייתי אומר: "והגדת לבניך ביום ההוא על פושעי אוסלו ועוזריהם".

אין לי אלא רק לתקן את דבריו של המגיב מלמעלה ולומר:

"בברירה בין קלון למלחמה בחרתם (אתם פושעי אוסלו, לא הימין) בקלון, וסופכם שקיבלתם (שהבתאם עלינו, על כולנו)גם את הקלון וגם את המלחמה"
אין ספק שאתה מתרגש מאוד מדבריך 63294
רואים את זה לפי תכיפות טעויות הכתיב וההקלדה שלך.

אבל בנימה ספקנית משהו הייתי שואל:
ע"פ תגובותיך הרבות נראה לי שאת ייצרך אתה לא מסוגל לכבוש (נקם, זעם, כעס, התפרצות, וכו)
אז איך אתה מציע שנכבוש אותם?
(אולי כדאי קודם שנתחיל כולנו ותתחיל אתה בפרט בכיבוש העצמי, מדיטציה היא בהחלט שיטה מועילה).
אין ספק שאתה שרלטן לא קטן... 63297
להסיק מסקנות כה מרחיקות לכת, פסיכולוגים מומחים לא יעזו לעשות. אין לי מושג במה אתה עוסק, אבל את כל הדרוש להיות שרלטן בכל תחום בו תהיה, יש לך.

נ.ב. שגיעות (שתהיה מרוצה) כתיב, אינן נובעות מייצרים, בדרך כלל מסיכול אותיות ו/או כתיבה מהירה וללא עצירה לבדיקת איות....
בעז הקדוש- יהי זכרו ברוך. 63295
פומרנץ, ה''שמאלני'' של הצוות.
היום- בניגוד ברור לכל כוונה גלויה, התעלת מהוויכוחים הקטנוניים למדרגת קדוש.
בעז הקדוש- יהי זכרו ברוך. 63306
הוא שרת בצוות שלך?
בעז הקדוש- יהי זכרו ברוך. 63477
הייתי סמל שלו.
ההלוויה מחר 16:30 בית העלמין הצבאי קריית שמונה.
אמריקה תומכת 63350
בנאומו הביע פאואל תמיכה בצעדי ישראל, והוא רואה בהם הגנה על אזרחיה (והוא מאד צודק בכך). המגבלה היחידה - אי פגיעה בערפאת. לא אכפת לי שלא יפגעו בערפאת, אך אני בספק אם ננצל את ההזדמנות הנדירה שבה יש לנו תמיכה כזאת, ונשתלט על כל שטחי הרשות, וכשאמריקה תתחרט כבר יהיה מאוחר מדי: לא תהיה רשות, וניקוי השטח מאמל"ח ואנשים חמושים יחל. אם כך ננהג (והסיכוי לכך לצערי קטן) כולם, ואפילו האירופים יודו לנו בסופו של דבר.
אמריקה תומכת 63351
אני מסתכן בניחוש שמה שיקרה הוא בערך מה שקרה עד כה. כלומר הביקורת בעולם תלך ותגדל גם אמריקה תהסס תחילה ואחר כך תצטרף למקהלה, והממשלה בהובלה אמיצה של פרס תקפוץ על איזה ניסיון הפסקת אש חדש, שכמובן לא יצלח וחוזר חלילה, עד שנתפכח באמת.
אמריקה תומכת 63352
ואני כמובן מקווה מאד שאני טועה (איני רוצה לפתוח פה לשטן), וגם מתנצל על התגובה המקוטעת שבאה לא אחרי מחשבה אלא תוך כדי מחשבה.
ועם זה ננצח? 63377
את השורה "נערך לגיוס מילואים נרחב" הוספתי ברגע קט, שניה לפני שעזבתי את המשרד ורגע אחרי שהקפיצו אותי למילואים. אני מחלק צווים, ואחרי כ- 18 שעות של זימון מילואימניקים, כאשר שש האחרונות שבהן הוקדשו לישיבה בחוסר מעש בזמן שאיזה סא"ל נפוח אחד יואיל בטובו להכיר במציאות ששמונים אחוז הופעה זה ממש לא רע בהתחשב בנסיבות, כל שאני יכול להגיד על המכונה הצבאית המשומנת זה - אללה ירחמו. עלינו, לא עליהם.
אצלי ביחידה 63577
זה היה קצת יותר מ 90 אחוז.
לילה ללא חדשות - חדשות רעות 63378
הלילה הראשון אחר תחילה המתקפה עבר בשקט, ללא חדשות מיוחדות.
למה מחכים עכשיו ?
למה הכניסה לבית ג'אלה הייתה רק אחרי שנורה פגז המרגמה ?
לא ידענו שהם יירו ?
גם שיחות הטלפון הרבות שכפי שדווח ערך אמש פרס, מאד מדאיגות. נראה שעוד לפני שעשינו משהו ולפני שנראה איזה הישג ממשי כבר מתחילים לבנות את הטפשות החדשה: "אופק מדיני". (אגב מי המציא את הביטוי הדבילי הזה ? הרי אופק הוא קו שלא מגיעים אליו לעולם. האם הכוונה היא להונאה ?)
נראה ששוב התחלנו משהו בלי תכנית ממשית ובלי יעדים. עכשיו אנחנו מחכים או לשינוי האווירה בעולם שקצת נרעש מהטבח בנתניה בליל הסדר, ובעקבות השינוי הזה "אלוצנו" להיכנס לעוד איזה "שליחות זיני", או לאיזה טבח נוסף אולי גדול יותר מאלה שכבר התרגלנו אליהם כדי שנעבור לצעד הבא.
לילה ללא חדשות - חדשות רעות 63458
כל מה שאני יכול לומר עכשיו זה רק תמתין בסבלנות.
לילה ללא חדשות - חדשות רעות 63460
טוב. היה עכשיו עוד פיגוע. אז אולי נעשה עוד צעד קטנטן.
לצערי, ככה זה עובד, ואי אפשר להצליח כך.
בקרוב 63465
שוב אני כנראה לא אהיה מול האינטרנט בזמן הקרוב, וכל מה שאני יכול לומר כרגע זה המתן בסבלנות.
נכון ולא נכון 63525
הידיעה הראשית ב ynet :

הכותרת והתקציר:

ישראל שוקלת לכבוש השטחים לכמה חודשים
בצה"ל מעריכים כי אם הפעולה הנוכחית לא תצליח להכניע את הפלסטינים, ישראל תיאלץ לפרק את הרשות הפלסטינית. ערפאת עשוי להיות מגורש. ייתכן שהמינהל האזרחי יוקם מחדש

ובגוף הידיעה מופיעה גם הפיסקה:

בישראל מצפים כעת ללחץ בינלאומי כבד על ערפאת שיביא לכניעה שלו לתכתיבים אמריקנים ולבחירה אסטרטגית במשא ומתן מדיני "מחודש ורציני".

הכותרת והתקציר מצביעים על ראשית התעוררות. הדבר שלו קראתי מייד עם ראשית האלימות הנוכחית: חזרה מידית וכמה שיותר מהר למצב ששרר ערב טפשות אוסלו קיבל לא מזמן תמיכה מ "אנשי שלום" כמאיר פעיל ועזר ויצמן, ועכשיו הוא מופיע גם כהערכה של "גורמים בצבא". איני יודע מה מידת האמינות של ידיעה זו שבאה מאישים שאינם מוכנים לדבר בשמם המפורש, אבל הדברים עצמם נכונים, וכפי שאמרתי מיד בהתחלה (וזכיתי בשל כך להתנפלות כללית ממשתתפי האייל) העסק הזה פשוט לא יכול להסתיים בצורה אחרת. רעיון שכמעט טואטא ושאיש לא העז להעלותו לדיון ציבורי הוא עכשיו רעיון לגיטימי (כמובן שאני מסתייג מצמד המילים "מספר חודשים". מטופש להבטיח כרגע טווח זמן כה קצר. אפילו לנקות את השטח מאמל"ח עד תום זה לא יספיק.)
כנראה שאת קשי לבנו צריך לרכך בעזרת עשר מכות ואולי בעתיד גם הרעיון השני שהעלתי, ושרק אישיות אחת מלבדי (המשפטן האמריקאי יהודי דרשוביץ) העז להעלות, יועלה אף הוא על פני השטח.
לעומת זה, הפסקה שצטטתי בגוף המאמר בדבר הצפיה ללחצים בין לאומיים היא בעיני חזרה על נסיונות כושלים והמשך רוח אוסלו, שהם התחמקות מהמציאות, וסופן כמו בעבר מפח נפש מוחלט.
לצערי הרב הפעולה הנוכחית נראית מובלת ע"י האסטרטגיה המוטעת האחרונה, ולא ע"י האסטרטגיה הנכונה.
כדי לבצע את האסטרטגיה הנכונה יש לפעול ללא קשר לכמות הפיגועים: לגייס את המילואים להכין את המבצע, ולבצע אותו עד סופו כמה שיותר מהר כך שכאשר העולם מתחיל להבין מה קרה יווצר מצב חדש שכבר קשה להחזירו לאחור.
אם נפעל כך גם העולם שכל הזמן דואג ללחוץ עלינו ולהצר את צעדנו בסופו של דבר יברך אותנו כי זה בעצם גם האינטרס האמיתי שלו (כל עוד אין הוא מצהיר על תמיכה בכך).
נכון ולא נכון 63832
אני לא יודע אם להיות אופטימי או פסימי, אבל נראה לי ששרון+פרס, שני בולדוזרים עם קבלות, בעלי השקפת עולם דומה ועל סף קץ החיים הפוליטים, לא מתכוונים להשאיר פירורים לאף אחד. כלומר, הם מתכוונים לקבוע עובדות בלתי הפיכות שיכפו מציאות חדשה, עוד לפני מועד הבחירות הבאות.
אני חשבתי על שתי אפשרויות:
1. מבצע דמוי של"ג (הכוונה לשבועיים הראשונים) למיגור הטרור (מלחמה נגד חמושים, איסוף אמל"ח ...), לאחר מכן קביעת גבול קבע ("איזורי חייץ" בשפתו של שרון) על פי מתווה ברק פחות או יותר,קרי %80 מהמתנחלים בתוך הגבול, ופינוי התנחלויות מבודדות. צה"ל ייצא בשלב מאוחר יותר.

2. מבצע צבאי שבעיקבותיו יגורשו חלק ניכר מערביי יו"ש.

אני מנחש שמהלכים דרסטיים צפויים להיות בזמן מלה"מ II (נגד עירק ו/או אירן ,אולי אפילו קודם אירן) , כאשר המדיה העולמית תהיה עסוקה בזירה ההיא.
מי שומר עלינו 63542
חברי זומן למילואים. מטרת המילואים "אבטחת יישובים".

דינאק, הבנאדם פרופיל 45, עברו 10 שנים מאז הפעם האחרונה שראה נשק, וגם זה היה בטירונות.

אני תוהה מה המשמעות של "אבטחת יישובים", האם היא באמת נועדה לאבטח משהו, או ששולחים אותו להיות בשר תותחים וכסת"ח.
מי שומר עלינו 63597
חברך הוא לא הג'ו'בניק היחיד שקיבל צו מילואים למטרת "אבטחת ישובים"(גם אני קיבלתי). בכל מקרה מדובר כמובן בכסת"ח של צה"ל, שמנסה בהכשרה של כשלושה ימים להפוך חייל מסכן לרמבו (ואח"כ מתפלאים שחיילים לא מסוגלים להגן על עצמם או על הישוב שעליו הם שומרים - ע"ע המקרה שקרה בישוב חמרה). עד כמה שאני יודע, מנסים לארגן בג"צ בנושא - לפרטים נוספים כדאי לך לפנות לפורום "צו קריאה" ב-ynet.
מי שומר עלינו 63598
כן, הצבא והחברה הישראלית משלמים עכשיו את מחיר הסלחנות כלפי המשתמטים בשנות השקט היחסי.

לאחר מלחמת יום כיפור, כשהיתה מצוקת כ''א, נעשתה בדיקה מחדש של מקבלי הפטור משירות מילואים, ורבבות אנשים חזרו למעגל הנושאים בנטל. יש לי הרגשה שאנחנו מתקרבים ליום בו התהליך הזה יופעל שוב.
הפקרת יישובים 63613
אכן, המצב גרוע ממה שחשבתי.

מופז החליט לגייס חיילים לא מיומנים לאבטחת יישובים באזורי עימות מכיוון שאין מספיק חיילים מיומנים למשימות אלו.

מסתבר שהפלסתינאים הם לא היחידים שיודעים לשלוח את אנשיהם למשימות התאבדות.

מדהים אותי חוסר העניין התקשורתי בתופעה. זו הרי הפקרה פושעת של חיילי המילואים, והטעיית תושבי היישוב שמשוכנעים שצה''ל מגן עליהם, בעוד שלמעשה המשמר האזרחי הוא כנראה יותר אפקטיבי.
לא צריך להגזים 63633
אני ג'ובניק (במיל') והייתי רוצה להאמין שהנוכחות שלי בתוספת M16 בשער של יישוב או מתקן היא עדיפה על לא-כלום. אמנם אני לא צלף מומחה אבל מפה ועד להגיד שלתת לי לשמור זה להפקיר נפשות יש מרחק לא קטן.

נ.ב.
צה"ל: נא לא לפרש את זה כבקשה לצו 8.
מה שרואים משם, לא רואים מכאן 63645
(וההיפך)
סיפור על אישה אירית שלכודה יחד עם ערפאת ברמאללה.
מעניין שמדובר שם על כך שישראל מאשימה את ערפאת באחריות לפיגועים, אך את הפיגועים האחרונים לא מזכירים ולו במילה.
מה שרואים משם, לא רואים מכאן 63765
אם היא "החליטה" להשאר שם, איך אפשר להגיד שהיא "לכודה"? בכלל, בשביל כתבה עם כל-כך הרבה דברים שהם understood, עושה רושם שהם בכלל לא מבינים מה קורה פה...
מה שרואים משם, לא רואים מכאן 63834
למאדאם באטרלי הנ"ל עבר עשיר של דיווחים "מהשטח". להלן כתבה שלה ל"אן פובלכט", העיתון של שין-פיין+IRA

המלצה למעקב 64128
גיוס המילואים הנרחב טרם אושר בוועדת החוץ והביטחון, שדרשה לזמן אליה את הרמטכ"ל, וטענה כי לא הוצג בפניה מספיק חומר על הנושא.
החוק מחייב את הממשלה להביא לאישור וועדת חוץ וביטחון את גיוס המילואים "מהר ככל האפשר",
אם תוך שבועיים לא ניתן אישור, מבוטל צו הגיוס באופן מיידי.

ביום שני:
ביום שלישי:
מחר אמורה להתקיים עוד ישיבה של וועדת חוץ וביטחון.
ח"כ יוסי שריד, ראש סיעת מר"צ, טוען כי מפלגתו תתנגד לגיוס; האמנם?
מעקב 64439
עיכוב נוסף באישור וועדת חוץ וביטחון לגיוס הכללי.
הוועדה תיפגש עם הרמטכ"ל רק ביום ראשון.

ח"כ יוסי שריד מדגיש בשנית כי מר"צ לא תתמוך בגיוס.
מעקב 64579
לא מפתיע, בהתחשב בכך שיוסי שריד בקושי נאות לגנות את תופעת הסרבנות, וגם זה לאחר שח''כ רובינשטיין איים איומים שונים ומשונים.
המשך מעקב 64917
דיון סוער בוועדת החוץ והביטחון בנוכחות הרמטכ"ל.

לא מוזכר בשום מקום בכתבות האלו כי הוועדה אישרה את צו הגיוס, ועברו כ-‏10 ימים מאז הוצאתו.
המשך מעקב 64919
אז למה פשוט לא הבאת את זה?
שהופיע (לפי מספר הידיעה) לפני השאר.
סוף מעקב 64920
אוי ואבוי, זה כנראה חמק מעיניי.

תודה על התיקון.
פורנוגנדה 64866
מישהו יכול לאשר או להכחיש את הידיעה הבאה, שכבר מסתובבת לה (באותו ניסוח כמעט) בכמה מקומות ברשת?
הטענה היא שהישראלים משדרים שידורי פורנו מתחנת הטלויזיה שהם כבשו ברמאללה.
נכון? לא נכון? מישהו יודע?
נכון 64879
נכון 64884
וכעת לשלב הבא של "האלטרנטיבה":
יש להעמיד את החיילים האלה לדין, בצורה קורקטית. לא משפט ראווה, אבל משפט אמיתי. האישומים: חריגה מסמכות, שימוש ללא אישור במשאבי האוכלוסיה הכבושה, הפרת זכויות יוצרים וכדומה.

העונש לא צריך לקחת בחשבון את סיטואציית המלחמה. זו סיטואציה של כיבוש אוכלוסיה. מצב נורמלי לגמרי. ההתנהגות של הכוח הכובש צריכה להיות בהתאם.
פליטת פה של פאוול? 64867
טוען, שבראיון ל Fox News Sunday
קולין פאואל קרא למחבלים מתאבדים "חפים מפשע".
"All we're doing is killing lots of innocent people by this kind of activity," he added. "We're killing lots of innocent young Palestinians who commit this act of murder called suicide bombing. And we're killing lots of innocents on the other side and other Palestinian innocents are killed in the response that comes back."

לא יודעת, לי זה נשמע ביזארי כל כך שאני מקווה שזה לא אמיתי. מישהו ראה את התוכנית? מה באמת נאמר שם?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים