צה''ל מציג: חשבונית הטרור 945
במסיבת עיתונאים היום (ג') חשפה אל"מ מירי איזין מסמך שנתגלה במשרדו של פואד שובאכי, היועץ הפיננסי הראשי של ערפאת, ומי שנקשר בעבר בפרשת הספינה קארין איי.

המסמך, שנשלח על־ידי גדודי חללי אל־אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, כולל פירוט של חובות עומדים ובקשה להזרמת כספים בהתאם. בין השאר, כוללת הרשימה הוצאות על טכסי זכרון לשאהידים איזאם מאזהר ואוסאמה ג'וברה, הדפסת פוסטרים של שאהידים אלו ואחרים, וכן "הוצאות עבור מגוון חלפים חשמליים וחומרים כימיים (לבניית מטענים ופצצות)". הסעיף האחרון, על־פי המסמך, הוא הגדול ביותר, ומחיר פצצה אחת הוא לפחות 700 ש"ח (המחירים ננקבו בשקלים במקור). כן נכתב כי בשבוע נבנות חמש עד תשע פצצות, בהוצאה חודשית של כ- 20,000 ש"ח.

אל"מ איזין קשרה בין המסמך הזה, שנשלח ב- 16 בספטמבר 2001, לבין מאות־אלפי השקלים המזוייפים שנמצאו גם הם במתחם. את המסמך כינתה איזין "חשבונית טרור".

במסיבת העיתונאים דיבר גם היועץ המיוחד לראש הממשלה דורי גולד, שאמר כי ישראל נלחמת כנגד תשתית הטרור, ולא כנגד העם הפלסטיני. לדבריו "ניתן לשבור את עמוד השדרה של הטרור מבלי לפגוע בעם הפלסטיני."

"ערפאת אחראי באופן אישי לטרור בישראל. המסמך הזה הוא רק הוכחה נוספת להאשמה הזו," אמר גולד. "אנו מעוניינים בקיומה של הרשות הפלסטינית, ובמשא־ומתן לכשיושג שקט. אבל יש גורמים רשמיים ברשות שנושאים כובעים כפולים ופועלים בשיתוף עם טרוריסטים - ואותם אנו רוצים לעקור."




כמו כן במהלך היום הכניע כוח צה"ל קבוצה של כ- 200 מבוקשים שהסתתרו במפקדתו של ג'יבריל רג'וב, שהסגירו עצמם לאחר חילופי אש ארוכים ומשא־ומתן ממושך שנערך בין הצדדים. רג'וב עצמו לא שהה בלשכתו באותו הזמן.

אלוף פיקוד מרכז יצחק איתן אמר כי צה"ל במרדף אחר מפקד התנזים בגדה מרוון ברגותי, שהוכרז כמבוקש עיקרי.

כוחות צה"ל פועלים כעת ברמאללה, ביתוניא, בית־לחם, דהאיישה, קלקיליה, טול־כארם ומספר כפרים באזור שכם, ועצרו עד כה כ- 700 פלסטינים. לדברי אל"מ איזין העצורים נמצאים עדיין בחקירה ומיון, וטרם נמסר כמה מבין העצורים מתכננת ישראל לשחרר בזמן הקרוב.

איזין הדגישה כי לחיילי צה"ל יש הוראות ברורות שלא לפגוע במבני דת, אלא אם הם נמצאים תחת איום מיידי מכיוונם. לדבריה, כוחות תנזים מנצלים את כנסיית בריג'יט הקדושה בבית־לחם כדי להסתתר מכוחות צה"ל, ואף פותחים באש לעברם מתוך הכנסיה.
קישורים
פעילות צה"ל בשטחים - מתוך Ynet
המסמך שנמצא במשרדו של שובאכי - מתוך הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תוכלו לספק קישור באנגלית? 64035
תוכלו לספק קישור באנגלית? 64151
יש כתבה באתר
תן לי לנסח מחדש: 64153
קישור _אמין_ באנגלית.
תן לי לנסח מחדש: 64259
לא חיפשתי, אבל אם אתה רוצה יש לי פה עותק של התרגום לאנגלית של המסמך (תורגם ע''י צה''ל). אני יכול להקליד אותו, אם זה חשוב לך.
אני צריך קישור לסקירה 64268
עיתונאית של הדבר. הטקסט עצמו הוא נחמד, אך לא חיוני.
בכל מקרה, ראיתי שכבר ב-CNN לפחות יש סקירה כזו, וזה כבר נעשה לא אקטואלי. תודה רבה, על כל פנים.
אני צריך קישור לסקירה 64344
אגב, בפייננשל טיימס לא תמצא סקירה כזו, וזה למרות שהכתבים כאן דווקא כן כללו את הנושא בכתבה שלהם מהעיתון של אתמול. העורכים קיבלו שטיפה.
נלעגי השמאל 64061
"עראפת והקיצונים מהחמס לא חד המה..."

שאלה: "האם לדעתך עראפת עושה את מה שמצופה ממנו במאבק נגד המתאבדים?"

תשובה:
כמובן, הוא עושה מה שאפשר, הלחץ הישראלי רק מכביד עליו לעשות יותר..."

המשיבים:

נלעגי השמאל בראשות פושעי אוסלו: פרס וביילין.
וכמובן גיבור השמאל שריד.....

הימין אמר לכם תמיד, עראפת הוא הוא הטירור!

עת להתפכח לאחרוני ההוזים. יש לחסל אלפי מחבלים ובני משפחותיהם. זו הדרך, אין אחרת.

לשחרר את כל שטחי ישראל הכבושה. ישראל משוחררת היא ישראל בטוחה. פשוט הרבה יותר ממה שנדמה לאחדים מאיתנו.
בואו נעשה תרגיל קטן. 64062
שנה במשפט האחרון את ''ישראל'' ל''פלסטין'' ומצא מיהם קרוביו הרעיוניים של שי כהן.
גדול ממש... 64064
בואו נעשה עוד תרגיל קטן. 64065
לך לאחד מנאומיך הרועמים, או נאומיו של גלעד דנבום, והחלף "ישראל" ב-"צרפת" ו"פלסטין" ב-"גרמניה."

אגב, יש פונקציה ב-VI שעושה את זה נורא מהר.

בכלל, האמת, טל יכול להעביר את הפונקציה מעין הדג לכן, המשנה מלים מייד לאחר כתיבתן. אפשר לעשות כל מיני דברים משעשעים ככה.
בואו נעשה עוד תרגיל קטן. 64067
הלוואי ומצב הענינים בעתיד בין ישראל לפלסטין יהיה כמו זה שבין צרפת וגרמניה בימינו.
נלעגי השמאל 64105
אני מת להבין איך זינקת מ"ערפאת הוא הוא הטרור" ל"יש לחסל אלפי מחבלים ובני משפחותיהם". למעשה, כל מסקנה אחרת הייתה יותר הגיונית. אם ערפאת הוא הטרור, אז צריך להפטר מערפאת, ולכאורה לא יהיה יותר טרור, הלא כן? אולי צריך לחסל את משפחתו של ערפאת, בכלל?‏1

1 זה נאמר בהומור. אני יודע שאתה תגיד שצריך לעשות את זה, אבל אני מאוד אודה לך אם לא.
הקפיצה שלא הייתה 64120
ובכן, כישורי הטירור וההסתה של עראפת, נשאו פרי בדמות אלפי מחבלים וסייענים ובני משפחותיהם.

אכן, אם היינו מחסלים את עראפת לפני שנים הרבה, או טוב מזה לא היינו (היינו == פושעי אוסלו) מביאים אותו לכאן, ומניחים לו להמשיך להזדקן בטוניס, היה אפשר להסתפק בחיסול חלאה זו ובכמה מקורבים אליה. אלא שכיום, יש לעקור את פרי מעלליו, קרי אלפי מחבלים ובני משפחותיהם.

ובאשר לסוהא עראפת, חלאה זו, ראוייה ללא ספק לכדור. אני מניח שאתה זוכר את נאומיה והסתתה של חלאה זו. אם לא, אני אהיה נכון להזכיר לך.
טרור מאורגן 64079
המסמך הזה יחד עם עדויות נוספות שנחשפו כמו מכונת זיוף הכסף, מצביעות על המיוחד בטרור הזה.
טרור היה קיים תמיד, אך עוצמתו של הטרור הזה ויכולתו לארגן הרבה אנשים ולייצר כמויות כה גדולות של פצצות, קשורות ביכולת האירגון שניתנה לו ע"י גוף רשמי ומוכר ע"י ממשלת ישראל ומדינות העולם, שבהיותו חלק מה "אופק המדיני", אסור היה לפגוע בו.
אני חושב שגם היום תוך כדי המערכה (כמה אני מקווה שלא נתפתה לאיזה "יוזמה מדינית" של הפסקת אש שתחייב אותנו לצאת מהערים), יש המון סימנים שאנו שבויים בקונצפצית אוסלו, ואיננו יכולים להשתחרר ממנה. למשל הדיבורים אצלנו ובעולם דווקא בקרב ידידנו על כך ש "ערפאת לא עשה די". מה זאת אומרת "לא עשה די". הוא לא הרג די יהודים ?
וגם ההפרדה שאנו עושים בין הטרור ובין הגופים החמושים הרשמיים שצריכים כביכול להילחם בטרור. כפי שסופר ישוחררו אני מנגנוני הביטחון שנתפסו בביטוניה (אגב, על נשקם ? מישהו יודע ?). עדיין לא תפסנו שכל אוחזי הנשק ללא הבדל הם אויב שיש לנטרלו.
טרור מאורגן 64161
This will never end until they will learn to love their children more than they hate us
Golda Meir
טרור מאורגן 64185
גולדה נמצאת בכל מקום? אלה חדשות רעות!
הפיגועים הבאים יגיעו מיריחו 64095
שני דברים צריך לעשות כדי שההמשך יהיה טוב כמו "ההתגלגלות" עד כה.
הדבר הכי חשוב שכבר אמרתיו הוא בשום פנים ואופן לא להסכים להסכם הפסקת אש ובו יציאה מהערים, אלא לעמוד על יציאה רק בהסכם שלום מלא. בעניין הזה ברצוני להזכיר שתי אמירות של בן גוריון. האחת "אום שמום". השניה : "לא חשוב מה יגידו הגוים. חשוב מה יעשו היהודים."
הדבר השני הוא להיכנס ליריחו. אסור להשאיר ביהודה ושומרון שום נקודת גיבוש לטרור.
האמירה השניה היא של ז'בוטינסקי, 64096
אם אינני טועה.
או שבמחשבה שניה, 64097
אני טועה.

סליחה.
האמירה השניה היא של ז'בוטינסקי, 64098
ככל הידוע לי מדובר גם כן באמירה של בן גוריון.
בפרשנות צריך להבין את ההבדל בין ''יגידו'' ו ''יעשו''.
כמו שאני תמיד אומר. לא צריך להטיח את הראש בקיר, אלא להתבונן, להקשיב ולהעריך את הסיכוי ממעבר של הגוים למעשים, ובאיזה סוג של מעשים.
כשיתחילו לחמש את מטוסי נאטו אפשר יהיה לשנות את המדיניות. . .
''החזיקו אותי'' 64107
אני כל הזמן תוהה בקשר לפעולה הנוכחית. האם מדובר באמת בחלק מתכנית שלימה של השתלטות מחודשת על כל יו"ש *לזמן רב* או באמת באיזו שהיא "התגלגלות", שמבצעיה לא יודעים עצמם את תכליתה.
אני רוצה להזכיר איך כל העסק הזה התחיל.
הייתה תקופת הבלגה ממושכת לאחר ההכרזה "מוכנים למו"מ תחת אש", אבל היה מנגנון במקום של אש בעיקר מהצד שלנו, של אש רק מהצד שלהם.
בתקופת ההבלגה הזאת עסק הצד השני כל הזמן בפיגועים, ששיאם היה הפיגוע בנתניה, בו היה טבח גדול ממדים תוך כדי סדר הפסח. עכשיו שמענו מכל צד את מה שהיה צריך להישמע הרבה קודם "אי אפשר כך יותר", ועם תחילת הפעולה שמענו מאחד מיקירי פרס (לפחות בדימוס) אורן שחור, ש"לא הייתה ברירה". תחילת הפעולה הייתה השתלטות על רמאללה, הידוק המצור על ערפאת, וגיוס מילואים.
למחרת היה הפיגוע הגדול במסעדה בחיפה ובעקבותיו ישיבת ממשלה שבה הוחלט על "האצת הפעולה". בעצם הקטע המשונה הזה הוא זה שגרם לי לכתוב את תגובתי זו.
לכאורה, כשהזמן קצר והעולם עלול לאלץ אותנו להפסיק צריך לבצע את כל התכנית כמה שיותר מהר. אם הממשלה יכולה להורות "להאיץ" סימן שאפשר היה לעשות זאת יותר מהר. אז למה לעשות זאת רק בהשראת פיגוע נוסף ?
לאחר ה"האצה" דווח על השתלטות על רוב ערי יהודה ושומרון, אבל עדיין היו כל מיני רמזים של ציפיות ל "לחץ של העולם על ערפאת". כאילו אנחנו מצפים לכך שהעולם יכפה על שני הצדדים הפסקת אש, וזה בדיוק החלק שמעורר בי חשש.
לכן אני חוזר ואומר: יש להשלים את ההשתלטות על כל ערי יו"ש ואולי גם ערי עזה, ולהכריז שפינוי יהיה רק בהסכם שלום מלא.
זה גם יכול להסתדר מחינה הסברתית.
מי יצא נגד "שלום" ?
אבידות צה''ל 64528
האם רק נדמה לי, או שיש קורלציה בין הלחץ הבינ"ל המתגבר על ישראל, לבין עלייה במספר האבידות בצידנו?
האם הוראות לצבא להזדרז ולהשלים משימות בטרם ניאלץ להפסיק את המבצע הן הגורמות לחיילים להיזהר פחות ולהיפגע יותר?
אבידות צה''ל 64529
גם אני חשבתי על זה ונראה לי סביר שאכן כך.
אבידות צה''ל 64560
זו פרשנות ששמעתי גם ברדיו וייתכן שיש בה גם אמת. אבל גם אם יש בה אמת זה רק חלק מחשבון המחיר.
ואת החשבון המלא הרבה יותר קשה לעשות. אם בגלל איטיות בפעולה כדי לחסוך באבידות לא משיגים את מלוא היעדים בשל לחצים בין לאומיים וכדומה, אי מילוי היעדים יכול לגרום לכמות נפגעים רבה יותר בעתיד (לולא נעשתה הפעולה בכלל לא היו לנו חיילים נפגעים. . .).
החיים לא פשוטים . . .

בזמנו כשחוסל פעיל הטרור כרמי, באו בתגובה כמה פיגועי טרור. יוסי שריד הציג את הפעולה הזאת כלא חכמה בגלל הפיגועים האלה, למרות שגם לדידו לכרמי ''זה הגיע''.
אני כתבתי לו אז שככל הנראה הפיגועים האלה הם תגובה לפעולת החיסול, אבל המלחמה הזאת לא עומדת להיגמר באותו יום, ויתכן שבחשבון כולל לטווח יותר ארוך בזמן, החיסול הזה בהקטינו את יכולת האויב לבצע פיגועים בכל זאת תרם.
אבידות אזרחיות 64583
העובדה היא שבאופן מתמיה, נפסקו פיגועי ההתאבדות לפני כמה ימים. היתכן כי פעולות צה"ל אפקטיביות?
אבידות אזרחיות 64586
זאת טענה שבעיני אינה תקפה יותר מהטענה שהשמיעו מתנגדי החיסולים כאשר לאחר חיסול זה או אחר גל הפיגועים עלה.

אין טעם בחשבונאות יומיומית של הפיגועים והאבדות. יתכן ההפלשתינאים עסוקים כרגע בהגנה, או שהחליטו מסיבות מדיניות לדחות קצת את הפיגועים. השאלה היא אם לאורך זמן הפיגועים יחזרו ביתר שאת או ייחלשו. אני מקווה שהמבצע הצבאי יסתיים בסוג כזה של הפסקת אש שאכן יכלול את הפיגועים, אבל עוד מוקדם לסכם.
אבידות אזרחיות 64600
כיון שאיני מאמין ב ''עין הרע'', אין לי שום בעיה להצהיר בפומבי שקשה לי להאמין שאין קשר בין פעולת כוחותינו ובין הפסקת גל הפיגועים. זה כבר נראה הרבה יותר מסתם מקרה. וזה גם הגיוני. כוחותינו נמצאים במרבית עריהם והגורמים שמכינים את הפיגועים עסוקים בהסתתרות ובריחה.
אני מקווה שסוף הפעולה הזאת תהיה השתלטות על כל הערים כולל בעזה ושהיה בהם זמן ממושך עד להסדר קבע.
רק כך אפשר יהיה למנוע את מרבית הפיגועים.
שלשום, נדמה לי, באמצע צפיה בסרט משעשע בטלויזיה (שרלוק הולמס), תפסתי את עצמי מכור להנאה לגמרי, בלי לצפות לידיעות על ''התרעות קשות'' וכדומה. לא רק הפיגועים פסקו. גם ההתרעות.
ואני חושב גם שלפעמים ''חיסול ממוקד'' הביא להגברה זמנית של הפיגועים. זאת הייתה התחושה שלי במקרה של חיסול כרמי למשל, אם כי כפי שהסברתי קודם וגם כתבתי לשריד, בחשבון כולל לטווח ארוך למרות זה הפעולה מוצדקת.
אבידות אזרחיות 64608
אני מוסיף וכותב אחר קריאת הידיעה ב ynet על הפגישה בין זיני וערפאת, וזה גם קשור בתקווה שלך : סוג של הפסקת אש שכולל את הפיגועים.
בעיני, ההתנהגות הזאת של האמריקאים וגם של פרס בממשלה, וגם התקווה שאתה הבעת, דומים למעופו של פרפר לתוך הלהבה למרות שנכווה ממנה כבר.
כך אתה רוצה לראות את הסיום ?
אנחנו בחוץ אחרי עוד הסכם עם ערפאת ?

לי זה ברור. אם כך יהיה נחזור בדיוק לאותו מקום תוך זמן קצר. אסור לתת לערפאת לחזור ולשלוט עכשיו שוב בערים. הדבר הזה חייב להיעשות רק בעתיד יותר רחוק ותמורת הסכם שלום סופי. כל דרך ביניים תזרוק אותנו שוב לתוך היורה הרותחת . . .
המם... 64609
לי נראה שצריך לשבח את ג'ורג' בוש הבן, או לפחות את כותב הנאומים שלו.
הוא הצליח להשחיל לתוך נאום, שנתמך על ידי אירופה והאו''ם, את אשמתו האישית של ערפאת במצב הקיים, ובנוסף ביקורת על דרך הפעולה של צה''ל, בנוסף לעצם הפעולה של צה''ל. העברת המיקוד מעצם הפעולה לאופן הפעולה נראית לי כדבר מה חיובי.

בכל אופן, נחכה ונראה מה יקרה לאחר סיום שיחתו של זיני עם ערפאת.
המם... 64617
התמקדות באשמתו האישית של ערפאת היא המשך דרך אוסלו.

מאפה כל כך מוצלח שהוקדח בגלל אדם כזה או אדם אחר.

אני לא רואה זאת כך. הכל היה דפוק מלכתחילה.

אני גם לא מתפלא על עמדת האמריקאים. יש שם אנשים כקונדליסה רייז צ'יני זיני והנשיא עצמו שכאילו מבינים את הדברים נכוחה, אך יש ''מדיניות'' של פקידי מחלקת המדינה ששרדו את כל חילופי המשטר וגוברים על כולם.

הסיכוי שלנו הוא להמשיך בפעולה גם אם הדבר יהיה מנוגד לעמדה האמריקאית, ולשים קץ למפלצת אוסלו שבראנו.
אסור אפילו לחשוב על ''הפסקת אש'' כזאת או אחרת.
אבל ''משא ומתן תחת אש'' זה בסדר, במיוחד בתנאים של היום.
על דברי בוש 64623
בניו יורק פוסט פורסמה טבלה בהירה שמסכמת בנקודות מה קיבל כל צד מבוש.

הוא נתן לפלסטינאים
-מחויבות אמריקאית למדינה
-על ישראל להפסיק את הפעולה בגדה ולצאת מהערים
-ישראל צריכה להפסיק פעולות התנחלות
-ישראל מתבקשת לשמור על הכבוד הפלשטינאים
-קרא לישראל להקל על הסגרים

ישראל קיבלה
-ביקורת על עראפת, הכי חריפה עד כה
-לוח זמנים מעורפל ליציאה מהערים
-דרישה ממדינות ערב לגנות את הטרור ןלהפסיק את ההסתה
-קריאה למדינות ערב לתמוך בזכות הקיום של ישראל
-דרישה מאירן וסוריה לא להתערב ולפעול נגד חמאס וחיזבאללה
אורי דן מפרש באותו עיתון את הנאום כהסכמה בשתיקה של ממשל בוש להמשך הפעולה עד לבואו של פאוול. הוא כותב שעראפת קיבל את הדרישות של בוש אבל אחד מעוזריו, חסאן עספור, אמר שבוש מסית לרצח.
עד בוש 64625
חבל קצת שרוב הדרישות מהערבים הן הצהרתיות, ומישראל מעשיות.

אבל אולי אפשר להודיע על קבלה לא מסויגת של הצעות/דרישות הנשיא בוש. פשוט נתייחס אליהן כמקשה אחת. עד סיום המו"מ על כל הסעיפים (משני הצדדים, למשל עד שאירן וסוריה יפסיקו את התמיכה בחיזבאלה) המבצע כבר ייגמר מאליו.
אחת בפה אחת בלב 64686
יש כאן כמה רבדים.
כרגע, האמריקאים ''אומרים את מה שצריך לומר, אבל עושים את מה שצריך לעשות''.
בנוסף, כידוע, לא כל מה שמוצהר בתקשורת הוא שנאמר בחדרי חדרים - לישראל. וגם במה שנאמר צריך לשים לב לפרטים.

למשל, מובארק ועבדאללה מתים שנעיף את ערפאת לכל הרוחות. הם יודעים שלא יהיה להם שקט כל עוד הוא מנהל את העניינים במזרח התיכון. אך הם נתונים ללחצים שונים להגיב כפי שהם מגיבים.
גם קריאתו הבלתי מחייבת (בשלב זה לפחות) של בוש לישראל לסגת נועדה בעצם לכסות על המסר האמיתי והוא שערפאת ''בגד בתקוות עמו'' ולהבהיר שזמנו עבר. לאחר שנוצר התקדים הזה, עטוף ב''גינוי'' לישראל, התגובות לצעדים ואמירות עתידיים כנגד ערפאת לא יבואו כרעם ביום בהיר.
אחת בפה אחת בלב 64741
שמעתי זה עתה את בוש ובלייר במסיבת עיתונאים.
הדרישה החד משמעית מישראל לסגת ממש מקוממת.

לו הייתי עיתונאי ישראלי (מחלקם הקטן שהוא בעדנו) במסיבת העיתונאים הזאת הייתי שואל את נשיא ארצות הברית את השאלה הבאה:
לפעולת צה"ל הנוכחית קדמה תקופת "הסכמה למו"מ תחת אש", שלוותה גם בהבלגה ובאי נקיטת פעולות יזומות מצד כוחוחתנו.
התקופה הזאת הביאה לשיא בטבח שערכו הפלשתינים באזרחינו. נטבחו תוך כמה ימים כמאה אזרחים אנשים נשים וילדים בלתי חמושים.
כניסת צה"ל לערים הביאה למפנה דרמטי בתופעה הזאת בבת אחת ומתחילת הפעולה כמעט לא נרשמו מעשי טבח כאלה.
איזו זכות מוסרית יש לך להחזיר אותנו למצב הקודם ? האם היית נוהג כך לו ידעת שהמתפוצצים יהיו אזרחי ארצות הברית ?
איזה מין ידיד אתה ?
אחת בפה אחת בלב 64761
אכן התבטאות אומללה של הצמד האנגלוסאכסי. כבר בימים הקרובים נדע אם זהו רק מס שפתיים או שילוו לו סנקציות משמעותיות ומיידיות על ישראל.
אחת בפה אחת בלב 64775
זה מאד עצוב, וקשה לראות איך אפשר לדבר כך מבלי להראות אחר כך שמתכוונים ברצינות.
אנחנו צריכים למתוח את פעולתנו ככל הניתן כמו שאמרתי פעם במקום אחר (אבל צריך להתייחס לדברים סמלית): "עד שמתחילים לראות שמתחילים לחמש את מטוסי נאטו".

מתחילת האינתיפדה השנייה אמרתי שברק צריך לגייס את הצבא ולכבוש את כל שטחי יש"ע. איני מומחה צבאי גדול, אבל לא התכוונתי לפעולה זוחלת כמו הפעולה הנוכחית, אלא לפעולה מהירה עם השתתפות מסיבית של חיל אוויר, ובעלת אקפט של הלם גם אם יהיו בה נפגעים רבים בשני הצדדים, שבה תוך זמן קצר ייווצר מצב חדש שיהיה קשה להחזירו לאחור.
אני רוצה להזכיר שבמלחמת ששת הימים כבשנו את השטחים האלה תוך ימים מועטים למרות שנשלטו ע"י מדינות בעלות צבאות מסודרים וחזקים, ובנוסף להם עוד שטחים רבים.
משהו נדפק בצורת המחשבה אצלנו לאחרונה, גם בצבא.

ולעניין ההסברה. הטיעון (השאלה לבוש) שהבאתי בהודעתי הקודמת נראה לי מאד מרשים, וכזה שעלול להשפיע על אנשים שמשתדלים לחשוב בעצמם, וכך על דעת הקהל.
איני שומע שמשתמשים בו. כל מה שאני שומע משרון הוא: "רק רגע. אנחנו כבר גומרים."
צריך לצעוק טיעונים כאלה ודומים, וצריך לגייס את היהודים והתומכים בנו בעולם כדי שיפגינו ויסבירו.
זה ודאי יעזור, לפחות במשהו.
גם בעניין זה משהו נדפק אצלנו.
התמונות מהמלחמה שלך כבר שחקו 64776
את התמיכה של יהודי ארה''ב. הקולות הנשמעים בימים האחרונים בקרב יהודים בקהילות שבחוף המערבי הם קולות מבוכה-רבתי וחשבון-נפש.

מסתבר שהדבר שהכה בעוצמה הרבה ביותר היה יחסם של חיילים ישראלים לשמלאנים ישראלים -- אבל גם יתר הפעילות גורמת לאנשים לעצור ולחשוב.

לא, לא כולם. אבל זוהי מגמה נראית לעין.
התמונות ממלחמת ערפאת 64959
לא שחקו כנראה את תמיכתם של עשרות אלפי האנשים שהשתתפו אתמול בהפגנות תמיכה בישראל ב-‏8 ערים בארה"ב.
אולי מפני שהם מודעים למגמתיות האנטי ישראלית של ה"תמונות" שאליהן התייחסת.

צר לי לאכב אותך, דינה, אבל במקום להיחלש ולהימוג הזהות הציונית בארץ ובחו"ל רק התחזקה בזמן האחרון, בעיקר הודות למעלליהם של שכנינו המסכנים והחפים מפשע...
אחת בפה אחת בלב 64869
למעט עניין ה''פעולה מהירה עם השתתפות מסיבית של חיל האויר'', אותו איני בטוח שאני מבין, אני מסכים עם דבריך.
אחת בפה אחת בלב 64897
בדרך כלל כיבוש במלחמה מודרנית מתחיל בריכוך. תשאל את האמריקאים. קודם כל טומהוק אחר כך b52 ורק אחרי הרבה זמן של פעולה כזאת כניסה עם כחות קרקע.
לכך התכוונתי, ואם הגורמים החמושים נמצאים בקרב אוכלוסיה והכל מעורבב, אללה ירחמם.
לכך התכוונתי.
אחת בפה אחת בלב 65023
או קיי, הבנתי. איני פוסל אפשרות זו. תלוי בנסיבות ובאלטרנטיבות.
שאו ציונה נס ודגל שחור 65031
הביטוי המקורי הוא ''אללה ירחמו''
רק מתוך סקרנות. 64654
בתור חובב שרלוק הולמס (וגם ביקשתי מאלי לכתוב עליו מאמר לאתר זה), איפה ומתי הוצג הסרט?
שרות דב 64678
ביום רביעי האחרון. בהולמרק. 2130.
תודה 64679
רק מתוך סקרנות. 133435
כשהמאמר על שרלוק הולמס יכתב סוף-סוף, אני מקווה שלא ישכחו את הפארודיה "ההרפתקות של שמרוק ג'ולנס" שכתב או. הנרי.

"בוקר טוב", אמר בלי להפנות את ראשו. "אני שמח לציין שסוף-סוף התקנת אורות חשמל בביתך".
"אולי תואיל בטובך לספר לי איך ידעת זאת?"...
"אין לך דבר קל מזה" אמר ג'ולנס במאור פנים. "כשנכנסת קלטתי את ריח הסיגר שאתה מעשן, אני יודע לזהות סיגר יקר; ואני יודע שלא יותר משלושה אנשים בניו-יורק ידם משגת גם לעשן סיגרים וגם לפרוע חשבונות גאז בזמן הזה. זה היה דבר קל".
אבידות צה''ל 64688
ישנם שני גורמים נוספים ושניהם קשורים לפעולה באזור ג'נין
1) הלחימה שם קשה הרבה יותר מכל מה שידעו הכוחות הלוחמים עד כה בתקופה האחרונה, הן בגלל ריבוי מקומות המסתור באזור הקסבה והן בגלל ריבוי ה"חמושים" שנלכדו שם.
2) היא ניתנה בהתחלה לכוחות מילואים במקום לסדירים. באופן כללי, אנשי המילואים פגיעים הרבה יותר מסדירים וככל שחלקם בלחימה גדל כך גם גדל קצב האבידות בצד שלנו.
הפעולה 64592
לדעתי, ההודעה על 'האצת הפעולה' כתגובה לפיגוע בחיפה הייתה שקר קטן למטרות פוליטיות פנימיות. הפעולה החלה כצוגבלת בשל חוסר יכולת לבצע פעולה מלאה ללא כוחות מילואים נאותים. גיוס המילואים שהחל ביום ה', למחרת החג, היה זקוק לכמה ימים כדי להתארגן, להצטייד, ולצאת לשטח. מלכתחילה תוכנן, כנראה, ''להאיץ'' את הפעולה ברגע שכוח זה יגיע. הממשלה ניצלה עובדה זו כדי לתת לציבור תחושה שהיא מגיבה בזמן אמת לתחושות הבטן שלו בעקבות הטרור.
אל תאמין לכל מילה של ממשלת ישראל.
הפעולה 64601
אל תאמין בכזאת דרגת תחכום אצל הממשלה הזאת. הציבור חשוף לכל מבט זועף שעושה שר אחד לעבר שר אחר.
התיאוריה שלך פשוט בלתי אפשרית.
עדיף להאמין 64687
שהאצת הפעולה התבצעה מהיום להיום? לאור זמן ההתארגנות המינימלי הסביר לפעולה כזו, *זה* נראה לי בלתי אפשרי.
תקשורת הוגנת 64102
הידעתם שברשת בי.בי.סי ישנם שני אנשים האחראיים על סיקור המזה"ת כולו - האחד ממוצא פלשתינאי (שהביקור הארוך ביותר שלו באיזור ארך 10 דקות לערך) והשני ממוצא לובי?
תקשורת הוגנת 64106
הידעת כי יש הרבה יותר ערבים מאשר ישראלים? לשים ישראלי כאחד מצוות של שניים לסיקור המזה"ת (מה גם שתתפלא לשמוע, אבל המזה"ת זה לא רק, ואפילו לא בעיקר ישראל) - זה גם יכול להחשב תקשורת לא הוגנת.
גם לליאור 64108
אני חושב שהוגן היה למנות לפחות על סיקור הסכסוך הפלשתיני ישראלי צוות מאוזן.
אבל איני חושב שהעניין הוא דווקא גזעם של הממונים אלא מה שידוע על דיעותיהם.
תארו לעצמכם שהיו שמים שם את דינה מארץ האיילים. אז היינו ממש בצרות . . .
אתם כבר בצרות, דב 64388
והצרות שלך אינן באשמתי או בגלל הצורה שבה אני רואה את הדברים.

(אבל תשמח בוודאי לשמוע ש-NPR משתמשת בשירותיה של כתבת ירושלמית יהודיה אשר ממשיכה לקבל כספים מארגונים יהודיים ושומרת על טוהר העתונות באופן מרשים ביותר...)
אתם כבר בצרות, דב 64414
כן. היהודים האלה. הארגונים שלהם. הכספים שלהם. הטקסטים העתיקים הבעיתיים שלהם.
הם הבעיה של העולם. מתי נחזור סוף סוף ונראה אותם שוב מתפוצצים במסעדות ובאוטובוסים. שיעזבו מהר את ערי הגיבורים, כדי שאפשר יהיה להמשיך לייצר פצצות ללא הפרעה . . .
אתם כבר בצרות, דב 64423
דמגוגיה של איש ימין מזדקן שראה את האידאולוגיה שלו גובה עשרות אלפי קורבנות ורוצה להוסיף עוד כמה אלפים לפחות...
אתם כבר בצרות, דב 64450
דמגוגיה של איש שמאל מזדקן שלא רואה כלום כי הוא בכלל בחו''ל, אז לא אכפת לו.
אתם כבר בצרות, דב 64458
יש לך ראיות לכך שדעותי השתנו בשל השהות בחו"ל?

ואם לא הייתי מנדב לך את הפרט הזה?
הילל, ארגון הקמפוסים היהודי 64455
...מה לעשות, הוא ארגון יהודי. מטרותיו להעמיק את המודעות היהודית בקמפוסים בארה''ב.

והוא אכן מממן לגברת את ההרצאות.

יתר הדברים שאמרת הם שטויות, ואני מזועזעת לשמוע אותך מפיץ תעמולה אנטי-שמית חסרת שחר.
אכן, התכוונתי לזעזע 64476
אם שמת לב, בחילופי הדברים האלה, אני ניסיתי להמעיט בחשיבות המוצא, ולהדגיש את חשיבות הדעות, כשבאים למנות אנשים בנקודות תקשורת משפיעות.
את היית זו שהחזרת את הויכוח לגזע, והצגת אותי (למרות דברים הפוכים מפורשים שלי), כמי שדווקא נקודה זו חשובה לו.
קשרתי זאת מיד לביקורתך על היהדות בשל ה''טקסטים העתיקים'' שמצאת בכתביהם, למרות שאותם טקסטים ממש נמצאים גם בדת חשובה אחרת, שהיותם אצלה לא מהווה אצלך שום בעייה.
כל אחד מזדעזע בתורו . . .
אמרתי כבר שאיני חושב שאת אנטישמית, אבל את עצמך צריכה לבדוק ולשאול כל הזמן את עצמך למה ומדוע.
אשר לסיומת של דבריי 64478
אכן הם היו חריפים ומוגזמים, וגם הסתמכו על השערה (שאת כנשיאך, תומכת בנסיגה מידית מהערים, ובכך, בעקיפין משלימה עם המשך מסע הטבח). הכוונה בסיומת הזאת הייתה באמת לזעזע.
לא, אני דווקא נגד מסע הטבח 64481
אני בעד יציאה *מיידית* של כוחות צה"ל מהשטחים שבשליטת הפלשתינאים.

אני נגד *כל* סוג של טרור, לא רק טרור פלשתיני.
תקשורת הוגנת 64114
הטענה שלך היתה תקפה אילו שני האחראים היו ערבים מהמזה''ת, אולם בפעם האחרונה שבדקתי - לוב לא נמצאת במזה''ת.

מה גם שלא ציפיתי כלל שישימו ישראלי כאחראי, אלא בסה''כ אדם עם גישה עיתונאית אובייקטיבית.

את הדברים הללו סיפר לי רפי ברגמן שמכהן כאחראי על אתר ה-בי.בי.סי אונליין. מר ברגמן הוא יהודי אוהד ישראל, ונמצא כרגע בחופשה בארץ. הוא סיפר לי על מאמצים חסרי תועלת להציג באור חיובי חלק ממעשיה של ישראל, וזאת בשל ''חזית מאוחדת'', כהגדרתו, של כתבים ערבים נגד ישראל במשרדי הבי.בי.סי.
תקשורת הוגנת 64260
מי אמר שכתב שמסקר אזור צריך להגיע מאותו אזור? לדבר ערבית בהחלט מסייע לכתב, לצרכי הכנת כתבותיו, ולכן ההגיון בשיבוץ לובי בתפקיד זה. מי אמר לך שהלובי אינו בעל גישה עיתונאית אובייקטיבית?

אה, נכון, אמר לך את זה מי שאתה עצמך הגדרת כ"יהודי אוהד ישראל". והוא נראה לך כאדם אמין יותר? למה? הוא פרו-ישראלי. הרבה מאוד ישראלים רואים את כלל התקשורת הזרה כאנטי-ישראלית, רק בגלל שהם לא פרו-ישראלים. זה מאוד לא אמין לשאול "אוהדי ישראל" אם התקשורת פרו-ישראלית או אנטי-ישראלית. טול קורה וגו'.
תקשורת הוגנת 64307
לגבי ''הרבה מאוד ישראלים רואים....''

יש לפחות כמה ישראלים שרואים חלק לא קטן מהתקשורת הזרה כאנטי ישראלית, רק בגלל שהיא אנטי ישראלית.

(וטעמי ונימוקיי עמי).(וגם לינקוקיי, אם צריך).
תקשורת הוגנת 64337
אני כלל לא מתייחס לדעתו של הכתב בקובעי כי הבי.בי.סי אינו מאוזן מבחינת הסיקור התקשורתי של הסכסוך. אני קובע זאת על סמך דעתי האישית בלבד, על סמך צפיה בתחנה.

הבאת דעתו של הכתב רק באה לחזק את דברי ולבסס אותם שכן הכתב סיפר לי שהאחראים על הסיקור הם פלסטיני ולובי.

טול קיסם וגו'...:-)
64118
"צבא לבנון הודיע היום כי הגיע להסכם עם סוריה לפריסה מחודשת של כ-‏20 אלף חיילים סורים, המוצבים בתוך לבנון, לאזורים הסמוכים לגבול בין שתי המדינות בתוך שבוע. "הגענו להסכם על הצעדים המעשיים של פריסה מחדש של יחידות של אחינו הצבא הסורי, על פי הסכם טאיף", נכתב בהודעת הצבא. "

האם מישהו יכול לפרט לגבי משמעות עניין זה ?
64156
כיוון שאתה מתלמד, כדאי שתעשה שעורי בית ותקרא בזמנך הפנוי שני מאמרים הקשורים ללבנוןוהדיונים בהמשכם
1. "נסיגת האיוולת" של יובל רבינוביץ' (מתעדכן פעם בחודש בממוצע).
2. "ולבנון אין די בער" של הח"מ (כבר לא מתעדכן, אך הרבה יותר רלוונטי לשאלתך).
תודה... (אני חושב). 64699
אך שאלות מתלמדות לא תמיד נשאלות מתוך חוסר עשיית שעורי בית...
איך אפשר לדעת אם זה מסמך אמיתי? 64164
לו הייתי אני עומד בראש המחלקה הרלוונטית בצה''ל בוודאי היו בידי הכלים לזייף מסמך בעל ערך תעמולתי כזה או לפחות ''לשפר'' אותו.
איך אפשר לדעת אם זה גולה אמיתי? 64190
לו הייתי אני עומד בראש המחלקה הרלבנטית באש''ף בוודאי היו בידי הכלים לזייף כותב בעל ערך תעמולתי כזה. ''לשפר'' אותו אי אפשר.
איך אפשר לדעת אם זה גולה אמיתי? 64206
אתה חושב שאותם אני אוהב יותר? זעלבע דרעק
אם הם היו מציגים מסמך לפיו הרמטכ"ל הורה להרוג את ברגותי ולשים לגופה אקדח טעון ביד, היית מאמין?

נדמה לי שהנכונות להאמין לכל מה שהממשלה מוכרת לך צריכה להיות מוגבלת בהתחשב בהיסטוריה של העומד בראשה.
... 64210
ואילו לכל מה שמישהו מן הרשות הפלסטינית, בין אם זה חנאן אשרווי, ג'יבריל רג'וב, מראוון ברגותי, או קרובו הדוקטור ברגותי, צריך להאמין מבלי לחשוב פעמיים.
... 64212
צריך להאמין לאלה ולאלה במידה שווה, אלא אם יש סיבה מובהקת לחשוב שרק אחד מהצדדים משקר.
... 64215
נדמה לי שגם בדיקה בסיסית תבהיר באיזה צד השקר הוא דרך חיים ובאיזה הוא אמצעי המופעל במשורה.
... 64229
מדהים איך חרב הספקנות האינטלקטואלית המפוברקת ננעצת כאן בהודעות שאינן מתאימות לדעת התנועה ואילו הודעות כמו זו שלך מתקבלות ללא סייג.
... 64232
ובכך הפרכת את טענתך
... 64221
כיון שהטענות של הצד הפלסטיני כללו דברים מופרכים או שהופרכו, כגון:
* שימוש של צה"ל בכדורי אורניום מדולל ובנשק כימי
* המלחמה הנוכחית שלהם החלה בגלל עלייתו של שרון להר הבית.
* חוסר קשר של אנשי הרשות הפלסטינית לספינת הנשק קארין A. (אינני זוכר מה טענתם הרשמית האחרונה במקרה זה, למעשה, אבל הם החלו בהכחשה)

וכיון, שלאחר הלינץ' ברמאללה, והקלטת של הלינץ' פורסמה על ידי כתב איטלקי, הוא כתב מכתב שבו התנצל על כך שעבר על החוקים, שמכתיבים הפלסטינים לכתבים זרים.

אז אני לא רואה בטענות הרשות הפלסטינית כאמינות במיוחד.

בכל מקרה, אשר לחשבונית הטרור, מרכז ההסברה הישראלי טוען שהוא יאפשר לכל מי שרוצה לראות את המקור, כך שאני מניח שנוכל עוד כמה זמן לראות עד כמה זה מקורי.
זה מקורי. 64227
יותר סביר שהפלסטינאים מטומטמים מספיק כדי להפיק מסמכים כאלו מאשר צה''ל חכם מספיק בשביל לזיפם.
ישראל זה לא"1984". 64230
מדוע אתה כל כך מתעקש שהמיסמכים מזויפים ?
למה תמיכה כספית של הרשות בארגוני טרור היא כל כך בלתי סבירה בעיניך, כך שאתה חיב להמציא תאוריות קונספירציה סטייל "תיקים באפילה"?
ישראל זה לא"1984". 64244
מתעקש? אני משוכנע לחלוטין שהרשות תומכת בטרור ושערפאת, אם לא ידע באופן אישי, בוודאי שהמקורבים לו ידעו על הכל. סביר אפילו שהמסמך הזה הוא אמיתי, אבל מצחיקה אותי (או עצובה) לי ההנחה המיידית של קוראי/כותבי האייל שכל מסמך שצה"ל מציג הוא אותנטי.
ישראל זה לא"1984". 64245
למעשה, אנחנו מניחים מיידית שהמסמך הזה ספציפית נכון, כי אנחנו מאמינים למירי בעיניים עצומות.
ישראל זה לא"1984". 64247
אכן. ואם מחר יבוא סמי, ראש ענף מסמ"ך ויציג את רשימת המתנות שסוהא היתה שולחת לימי הולדת של ילדי מתאבדים, גם לו הייתם מאמינים בעיניים עצומות. לעומת זה עם ערפאת היה טוען שקארין A זה בשבילו ההיא מהמסמך על דגדגנים, לא היו מאמינים לו אפילו לרגע.
כל מקרה לגופו. 64283
ישראל זה לא"1984". 64301
אמרו היום בחדשות שה CIA בודק כעת את המסמך. הנה לך סיבה טובה למה צה"ל לא ינסה לזייף מסמכים בעלי משמעות מדינית כזאת - אני בטוח שה CIA יגלה את הזיוף בקלות.
ארה"ב זה כן "1984". 64497
וגם אם יגלה, למה שיגלה זאת לך?

ה CIA הוא אחד מהממציאים הגדולים של זיוף והשתלת מסמכים, כמו במקרה צ'ילה (1970).

דנבום? 64633
דנבום? 64640
כבר הייתה פעם הודעה כזו, ואמרתי שהשיטה הזו אינה מקובלת עליי, לכן לא אעלה על השאלה שלך.

רק שאלה לסיפוק יצר הסקרנות שלי - מה גרם לך לחשוד בי?
דנבום? 64647
סתם, המקרה שהאלמוני למעלה הזכיר לגבי צ'ילה וארה''ב הזכיר לי משהו שכתבת.
בכל מקרה, למרות שאני לא חושב שה''האשמה'' שכתבת משהו בעילום-שם צריכה לפגוע, אם נפגעת- אני מתנצל.
לא, לא 64233
אני לא חושב שאותם אתה אוהב יותר. אני מעלה את התיאוריה שאתה כולך אינך אלא פיקציה שהומצאה ע''י הרש''פ כדי להטיל ספקות בצידקת דרכנו.

עכשיו תוכיח שאתה באמת ישראלי גולה, ואח''כ שאין לך אחות.
כן, כן 64246
הוכחה לישראליות:
השתתפתי בהפגנה להחזרת סמי וסוסו
הוכחה לגלות:
היום כתבתי למישהו: "כמו שהצעת בדבריך" (במובן as you suggested)
הוכחה להיעדר אחות:
יש לי אחות

הרש"פ מפתחים כרגע את הדור השני שלי, האייל הפליט
ה''אופק המדיני'' שלי 64299
שלב ראשון הכרחי: המשך המבצע, והשתלטות מלאה על יתר השטח כולל יריחו וחבל עזה.
אחר כך, "עשיית סדר", וניקוי השטח כולו מאמצעי לחימה בפרק זמן סביר של לפחות שלושה או ארבעה חודשים, כשהאחריות המלאה לביטחון היא עלינו ולא על הטרוריסטים.
וכאשר יווצר מצב שבו אלה שמדברים על "כיבוש" ידברו על מציאות אמיתית, וכיבוש עם מרכאות יהפוך לכיבוש ללא מרכאות, הכרזה על נכונות לפנות חלק מהשטח אבל רק בתמורה להסכם שלום מלא , ללא שום הסכמי ביניים.
צריך לחזור ללא הרף גם על מה שברק וקלינטון אמרו אחרי הסכמי קמפ דויד: ההצעות האלה היו טובות לשעתן אך כיון שנדחו, שוב אינן קיימות.
מה שאני הייתי נותן בתמורה לשלום מלא הוא אוטונומיה (שוטרים חמושים באקדחים, ואחריות ביטחונית שלנו) בערים הגדולות. אבל כל החלק הזה נראה מאד רחוק , ונוכל עוד לדון ולהתווכח על כך.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים