הפגנות סוערות במדינות ערב נגד ארה''ב וישראל 949
במהלך השבוע האחרון התקיימו הפגנות סוערות ברבות ממדינות ערב נגד ארה"ב וישראל, בד בבד עם מחאה על חוסר המעש של מדינות ערב לנוכח ההתפתחויות. ככל שמבצע חומת מגן מתקדם מתרבות ההפגנות ומבליטות את הסכנות הנשקפות למשטרים הערבים המתונים.

בנסיכות המפרץ הפרסי בחריין פרצו אתמול (שישי) מפגינים את חומת השגרירות האמריקנית, ניפצו חלונות ושרפו מכוניות בטרם הצליחה המשטרה המקומית בסיוע חיילי מארינס אמריקניים לפזר את ההמון בגז מדמיע ובכדורי גומי. בבחריין מצוי נמל הבית של הצי החמישי האמריקני, ואי יציבות במדינה עלולה לסכן אינטרסים אמריקניים ובהם המאמצים להביא להפלת סאדם חוסיין וללכידת אנשי אל־קעידה.

ההפגנה במנמה שבבחריין היתה מהעזות שבהפגנות השבוע, ולובתה עקב זעם על השגריר האמריקני, רונלד ניומן, שהשתתף בהשקת תוכנית לימודים של האו"ם בבית ספר מקומי. במהלך הטקס ביקש אחד התלמידים לקיים דקת דומיה לכבוד החללים הפלסטינים. בתום הדקה הציע ניומן להמשיך לעמוד גם לזכר הקורבנות הישראליים של פיגועי המחבלים המתאבדים. על פי הדיווחים בתקשורת הבחריינית ניתן היה להבין שניומן ביקש לכבד רק את זכר הקורבנות הישראליים, והדבר שפך דלק על מדורת הזעם. האירוע נתפס כסמל לתמיכה החד־צדדית של ארה"ב בישראל במאבקה בפלסטינים.

ראש ממשלת ירדן, עלי אבו אל־רגאב, אמר שבארצו התקיימו כ-‏200 הפגנות השבוע, והתריע מפני כאוס שעלול לפגוע במדינה. "לירדן חזקה יהיה קל יותר לתמוך באחינו שבפלסטין," ניסה להרגיע.

נושאי משרות בממשל האמריקני אמרו שעוצמת ההפגנות היא שדחקה בנשיא ארה"ב בוש להכריז על תוכנית חדשה להפסקת אש. אך נאומו של בוש עורר זעם נוסף אף שהיו בו נקודות שצידדו בתביעות הפלסטינים, שכן דבריו על ערפאת נתפסו כהשמצה בוטה של המנהיג הפלסטיני הנצור.

על אף ניסיונות מצד ממשלות ערביות להגביל את מצעדי המחאה, התקיימו אתמול הפגנות בקהיר, ביירות, עמאן, טוניס וגם בדהרן שבערב הסעודית.


קישורים
ניו יורק טיימס
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ובניו יורק גם. 64695
כאלף איש ואשה בטיימס-סקוור, ''שרון רוצח'', ''אמריקה גו הום''(זה היה אני, מעבר לרחוב.), ''צלבי קרס''...וכל הג'אז הזה.
איזו צביעות. 64701
מי האחראי לבעיית הפליטים, הנושא שלבסוף הכשיל את שיחות השלום? מי הפר את תוכנית החלוקה של האו"ם על ידי פעולה צבאית נרחבת? מי לא נתן לפליטים שלוחמנותו שלו יצרה אזרחות בארצו?

מדינות ערב, כמובן. אותן מדינות, שעתה מבכות את חוסר יציבות משטרן. אותן מדינות, שלא ראו טעם במדינה ערבית נפרדת בא"י, מתלוננת על כך שמדינת ישראל לא מוכנה לסגת מאדמתה של מדינה כזו, כאשר זה כלל לא רלוונטי לסיום הסכסוך.

עד שהמשטרים הערביים לא יקחו אחריות על בעיית הפליטים, לא יתכן שלום איזורי. המשטרים הנוכחיים לא מוכנים לכך, ולכן אין כל טעם לדבר על נסיגה חד צדדית, או כל תוכנית אחרת. לצערי, אין שום מנהיג בישראל שמוכן לקטרג ישירות על מדינות ערב בנושא זה, אף אחד לא מכחיש את המיתוס, כאילו הציונים יצרו את בעיית הפליטים, ואנחנו נתקענו במגננה דיפלומטית והסברתית.
נסיכות ??? 64751
ממלכת בחריין מעולם לא היתה נסיכות.
עד לפני כחודשיים, זו היתה אמירות בחריין, ומאז - ממלכת בחריין.
באותה הזדמנות: "איחוד הנסיכויות" - אין חיה כזאת.
United Arab Emirates - איחוד האמירויות הערביות.
ממלכה פרלמנטרית, אפילו 64752
אם אינני טועה.
Bahrain Declared Monarchy.
נסיכות ??? 64766
''אמיר'' - נסיך בערבית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים