מרואן ברגותי נעצר על-ידי כוחות צה''ל 961
לאחר מצוד ארוך, הצליח אתמול (ב') כוח צה"ל לאתר וללכוד את מרואן ברגותי, ראש התנזים. ברגותי נכנע יחד עם אחיינו, אחמד ברגותי, לאחר תקופה ארוכה בה ניסה צה"ל לתופסו.

ברגותי נלקח לחקירה, והוא צפוי לעמוד למשפט. ראש הממשלה שרון אמר בראיון לרשת הטלוויזיה פוקס כי "ברגותי יישפט ויכלא כפי שנהוג במדינות דמוקרטיות".

התגובות בישראל למעצר שיבחו בדרך־כלל את צה"ל על הצלחת הפעולה. ח"כ מיכאל קליינר (חרות) קרא להעמיד את ברגותי לדין צבאי ולדון אותו למוות. ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי יש להושיבו בכלא.

ח"כ מוסי רז הביע את שביעות רצונו מהשימוש במעצרים כדרך התמודדות עם האלימות הפלסטינית, "מצד שני עלינו לפעול לקבלת היוזמה הסעודית ולהפרדות מהשטחים, שאם לא כן, לא יהיה לנו בטחון גם אם נעצור שלושה מיליון פלסטינים".

לעומתם אמר היום השר לשעבר יוסי ביילין כי על ישראל לשחרר את ברגותי ממעצרו. "ברגותי הוא חבר המועצה הפלסטינית המחוקקת, נבחר ציבור, שמעצרו הממושך בשעה שמנהיגי החמאס והג'יהאד האיסלמי מתהלכים חופשי, עלול להכניס את העימות לתוך סמטה אפלה עוד יותר".

בקרב הפלסטינים התגובות איימו להחריף את המאבק המזוין בישראל בעקבות המעצר. גדודי חללי אל אקצה הודיעו כי "אם יפגע ברגותי - תגיע ידנו לשרון ומופז". בהודעה גם הוזהרה ארה"ב כי שגריריה ברחבי העולם יפגעו אם ברגותי יפגע. חוסאם חדר, חבר המועצה במחוקקת הפלסטינית, אמר כי "מעצר ברגותי לא יביא להחלשת האינתיפאדה".



הלילה עוד שני הישגים לכוחות צה"ל במסגרת מבצע "חומת מגן" - ראש החמאס ברמאללה, ג'מאל טוויל, ומפקד הזרוע הצבאית של החמאס באזור, פאא'ז אבו ורדה, נעצרו בביתוניה. "מדובר במבוקשים כבדים," אמרו היום גורמים צבאיים ל-Ynet.
קישורים
Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  "Winner" • יונתן • 4 תגובות בפתיל
  פוליטיקאים לא מודים בטעויות • יהודי זקן • 9 תגובות בפתיל
  יש כאן מישהו שמבין את ביילין ? • דב אנשלוביץ • 37 תגובות בפתיל
  משפטו של ברגותי • ערן בילינסקי
747459
הפרופ' יגיל לוי "מפריך שלוש בדותות" במאמר בעיתון הארץ.
מה רבה הטרגדיה בכך שיגיל לוי הוא פרופסור מן המניין בעל קביעות, ולעומתו יגיל הנקין כותב בעין הדג.
(פסדר, בעוד מקומות)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים