פורסמו הערכות לגבי מסקנות ועדת רבינוביץ' 977
העיתון "ידיעות אחרונות" פרסם הבוקר הערכות לגבי ההמלצות לרפורמה במס שתופענה במסקנות ועדת רבינוביץ'. מסקנות הוועדה אמורות להתפרסם רשמית בעוד כשלושה שבועות.

ע"פ העיתון, הרפורמה תכלול מיסוי על הבורסה - בצורת מס מדורג על רווחים (ללא מס עד 20 אלף ש"ח רווח שנתי; 15% עד 25% על רווחים גבוהים יותר) או לחלופין, מס מחזור. מס המחזור יהיה בצורה של אחוז אחד על כל מכירה או קניה, או מס גבוה יותר שיוטל על מכירה בלבד. הוועדה בקשה מהבנקים חוות דעת על יכולתם לגבות מס בכל אחת משתי החלופות האמורות.

על פקדונות בבנקים יוטל מס בשיעור של 10% מהריבית.

יבוטלו חלק מההקלות הגאוגרפיות (ישובי קו העימות, הגליל, הנגב וההתנחלויות), ותבוטל הקלת המס על עבודה במשמרות. כמו כן יגבה מס הכנסה על הכנסה בחו"ל, בניכוי המס ששולם בחו"ל. עם זאת נראה שעל הכנסה בחו"ל תהיה תקרת מס של 25% בלבד.

בניגוד להמלצות ועדת בן־בסט שפורסמו לפני כשנתיים, לא יוטל מס על ירושה, עזבונות, מתנות, קרנות השתלמות וזכיה בהגרלות; לא יוטל מס שבח על מכירת דירות מגורים (המלצות ועדת רבינוביץ' הראשונה, שכבר נכנסו לתוקף, הקלו במס הרכישה על דירות מגורים).

טרם נתקבלה החלטה לגבי מיסוי רווחים מקופות גמל ומהשכרת דירות למגורים.

כדי להמנע מהגדלת נטל המס, יוגדלו המרווחים בין מדרגות המס של מס ההכנסה. כך למשל, מי ששכרו 5000 ש"ח ברוטו יהנה מהקלה של כ- 200 ש"ח במס ההכנסה; מי ששכרו 20 אלף ש"ח יהנה מהקלה של כאלף ש"ח.

יו"ר הוועדה, רואה החשבון יאיר רבינוביץ', טען בעבר כי המיסים החדשים יכנסו לתוקף בינואר 2003, וכי לא יחולו רטרואקטיבית.
קישורים
Ynet
המלצות ועדת רבינוביץ' הראשונה ב- Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  כן, אדוני השר • רון בן-יעקב

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים