פורסמו הערכות לגבי מסקנות ועדת רבינוביץ' 977
העיתון "ידיעות אחרונות" פרסם הבוקר הערכות לגבי ההמלצות לרפורמה במס שתופענה במסקנות ועדת רבינוביץ'. מסקנות הוועדה אמורות להתפרסם רשמית בעוד כשלושה שבועות.

ע"פ העיתון, הרפורמה תכלול מיסוי על הבורסה - בצורת מס מדורג על רווחים (ללא מס עד 20 אלף ש"ח רווח שנתי; 15% עד 25% על רווחים גבוהים יותר) או לחלופין, מס מחזור. מס המחזור יהיה בצורה של אחוז אחד על כל מכירה או קניה, או מס גבוה יותר שיוטל על מכירה בלבד. הוועדה בקשה מהבנקים חוות דעת על יכולתם לגבות מס בכל אחת משתי החלופות האמורות.

על פקדונות בבנקים יוטל מס בשיעור של 10% מהריבית.

יבוטלו חלק מההקלות הגאוגרפיות (ישובי קו העימות, הגליל, הנגב וההתנחלויות), ותבוטל הקלת המס על עבודה במשמרות. כמו כן יגבה מס הכנסה על הכנסה בחו"ל, בניכוי המס ששולם בחו"ל. עם זאת נראה שעל הכנסה בחו"ל תהיה תקרת מס של 25% בלבד.

בניגוד להמלצות ועדת בן־בסט שפורסמו לפני כשנתיים, לא יוטל מס על ירושה, עזבונות, מתנות, קרנות השתלמות וזכיה בהגרלות; לא יוטל מס שבח על מכירת דירות מגורים (המלצות ועדת רבינוביץ' הראשונה, שכבר נכנסו לתוקף, הקלו במס הרכישה על דירות מגורים).

טרם נתקבלה החלטה לגבי מיסוי רווחים מקופות גמל ומהשכרת דירות למגורים.

כדי להמנע מהגדלת נטל המס, יוגדלו המרווחים בין מדרגות המס של מס ההכנסה. כך למשל, מי ששכרו 5000 ש"ח ברוטו יהנה מהקלה של כ- 200 ש"ח במס ההכנסה; מי ששכרו 20 אלף ש"ח יהנה מהקלה של כאלף ש"ח.

יו"ר הוועדה, רואה החשבון יאיר רבינוביץ', טען בעבר כי המיסים החדשים יכנסו לתוקף בינואר 2003, וכי לא יחולו רטרואקטיבית.
קישורים
Ynet
המלצות ועדת רבינוביץ' הראשונה ב- Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כן, אדוני השר 68496
הקומדיה הבריטית האלמותית הזו, היא התיאור המדויק כיצד פועלים המנגנונים הנסתרים של הביורוקרטיה הממשלתית האנגלית. אין צורך בכרוניקה עיתונאית או ספרי סוציולוגיה או הסטוריה, רק לצפות בפרק המתאים, אפילו אולי כתחליף לתאורית בלבן.

למי שזוכר, הסדרה היתה עימות בלתי פוסק בין סיר האמפרי אפלבי (נייג'ל האוטורן), הסיביל סרוונט הנצחי מהמעמד הגבוה וחניך אוקסברידג', ובין ג'ים האקר (פול אדינגטון) השר לעניני אדמיניסטרציה, בוגר מערכת החינוך הממלכתית.

למשל, מהפרק "קיצוצים כלכליים" אפשר ללמוד דבר או שניים.

כשהשר האקר תוהה "כמה אנשים מועסקים במינסטריון שלנו, 3000? 2000?" עונה תת-השר הקבוע "ובכן, אררר... 23,000 איש". השר דורש מייד דו"ח מלא על מה שכל אחד עושה.

אחרי כמה ימים סיר האמפרי מגיש לו נייר לחתימה, ומסביר להאקר שזה האישור לתוספת 400 איש למצבת כוח האדם. כשהשר מתפוצץ, עונה לו האמפרי בקור רוח "אדוני השר, ביקשת באופן מפורש לערוך סקר כולל ומפורט"

השר מנסה למצוא בניני משרדים ממשלתיים כדי למכור אותם, אחד מהם הוא בניין לא מאויש. האמפרי מסביר שאי אפשר למכור אותו כי המרתף של הבניין מבוטן ואפשר להשתמש בבניין במקרה חרום. לתמיהתו של האקר הוא עונה ש"הממשלה לא נעצרת רק בגלל שכל המדינה נהרסה. השמדה כללית גרועה מספיק ולא צריך אנרכיה כדי להחמיר את המצב".

האמפרי מסביר לעוזר השר התמים, ברנרד, מדוע קיצוצים כלכליים הם תופעה מסוכנת "נניח שכולם יתחילו, בחוסר אחראיות, לחסוך כסף?" הוא ממשיך להסביר לברנרד המסכן "פוליטיקאים זקוקים לפעילות כתחליף להשגים".

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים