ממשלת ישראל מפרסמת את ''תיק ערפאת'' 984
השר דני נוה הציג בצהריים את הדו"ח שגיבשה ועדה בראשותו, ובו ראיות על תמיכה של יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת בטרור, וסיוע במימונו.

הדו"ח מתבסס בעיקרו על מודיעין, מסמכי שלל שנאספו במבצע "חומת מגן", וממצאים שעלו בחקירות השב"כ. שני אישים נוספים שמעורבתם בביצוע פעולות טרור מודגשת בדו"ח הם ראש התנזים בגדה, מרואן ברגותי, ומפקד המודיעין הכללי, תאופיק טיראווי. לדברי נוה, הדוח מעלה כי "המפקד העליון האמיתי של גדודי אל־אקצא הוא ערפאת".

המדינות המרכזיות שמעורבתן בפעילות טרור מודגשת בדוח הן סעודיה, סוריה, עיראק ואיראן. סעודיה, על פי הדו"ח, העבירה באופן שיטתי כספי סיוע למשפחות מתאבדים. הדו"ח כולל גם מכתבי תודה שנכתבו לנשיא עיראק, סדאם חוסיין, על הסיוע.

עוד עולה מהדו"ח שהרשות הפלסטינית עשתה שימוש בכספי המדינות התורמות, ובהם כספי האיחוד האירופי, כדי לממן את פעילות הטרור. משרותיהם של מאות פעילי פתח שעסקו בטרור מומנו מתקציבה השוטף של הרשות, באמצעות 45 מיליון דולר שקיבלה מדי חודש ממדינות ערב ותשעה מיליון דולר לחודש שקיבלה מהאיחוד האירופי.

נוה הדגיש שאין מדובר בממצאים פוליטיים, אלא ממצאים "מקצועיים", שנאספו על ידי אמ"ן, השב"כ וזרועות הביטחון האחרות. לדבריו, הדו"ח ישמש כלי חשוב לשרון בפגישותיו בבית הלבן ובקונגרס, להוכחת הטענה שערפאת לא יכול לחזור להיות פרטנר לשלום.
קישורים
הארץ
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ניחוש: התיק לא ישנה הרבה • אסתי • 7 תגובות בפתיל
  וול סטריט ג'ורנאל: ערפאת איש של הק.ג.ב • ג. שמעון • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים