ההסכם שהושג לפתרון הבעיה בכנסיית המולד הוא לדעתך... 987
הישג מבחינת ישראל והישג מבחינת הרשות הפלשתינאית 7 4%
הישג מבחינת הרשות הפלשתינאית בלבד 43 27%
הישג מבחינת ישראל בלבד 3 2%
כשלון עבור שני הצדדים 18 11%
פשרה סבירה 33 20%
הישג לשופטי הכדורגל שהימרו על תוצאות המשחק 57 35%

161 הצבעות עד כה
קישורים
ההסכם שהושג - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מעניין 68884
מה היה קורה בכל ארץ אחרת בעולם עם חבורה של מחבלים היו ניכנסים לבית כנסת או לכנסיה עם נשק, מחזיקים חטופים ומסרבים להיכנע.

אני כבר רואה איך כל מדינה אחרת הייתה עושה איתם משא ומתן, אני רואה איך היו מעיבירים אותם לאיטליה או למקומות אחרים.

מזמן לא שמעתי על טמטום כמו פה, קבוצה של מחבלים ניכנסת לתוך כנסיה קדושה לנצרות, העולם מאשים את ישראל ודורש מישראל לשחרר אותם.
האפפיור אומר את אותו הדבר.

האם רק אני רואה את העקום פה?
מעניין 68902
פעם ראשונה שאני שומע שהם מחזיקים שם חטופים.
מעניין 68923
הם מחזיקים שם נזירים, וגם אזרחים שלהם.
זה שהם שיחררו חלק מהנזירים לא קשור.
מעניין 68979
האם ישראל צרה על המקום וסיכנה את חייליה לשם הצלת בני הערובה המסכנים?
האם ישראל העבירה אוכל מתוך התחשבות בבני הערובה הרעבים?
מעניין 69028
ישראל צרה על המקום כדי לעצור מחבלים.
ישראל נכנסה לשטח כדי לעצור מחבלים.

המחבלים סירבו לקבל את מה שישראל הציאה לכניס כמו תרופות וכדומה.

ומה הקשר בכלל לסיבה שישראל עשתה זאת?
השאלה היא מה היה קורה עם זה היה קורה בכל מדינה אחרת.
אני אשמח לשמוע על מדינה שעשתה מה שישראל עושה
מעניין 69063
ישראל נכנסה לשטח הרשות בפעולה מלחמתית כוללת הקרויה "חומת מגן".
בבית לחם באופן ספציפי היא צרה על כנסיית המולד משום שיש שם מספר מבוקשים.(הרי צה"ל עצמו טען שרוב האחרים ישוחררו לאחר חקירה קצרה).

עד כאן אמרנו דברים ברורים שלא מחדשים דבר.

לא שמעתי על תרופות ואינני יודע מה זה "וכדומה"(לוף?).
שמעתי שכולם שם רעבים מאוד,המבוקשים,האזרחים,הנזירים.
האם לטענתך הם היו מסרבים ללחם וגבינה? התמזל מזלם הרע וראש הרשות לא היה עמם ,לכן לא קיבלו מכל טוב.גם המצאם של בני ערובה אמיתיים מבחינת ישראל(3-4 רבנים?) יכול היה לעזור בענין האוכל.

ולעצם הענין:אתה שואל מה הקשר בכלל לסיבת התנהגותה של ישראל.
ואני שואל מה הקשר בכלל, בין האנלוגיה שלך למציאות בבית לחם?
האם לא על זה דנו? על שימושך במילה חטופים,או בני ערובה?

ישכאן סיטואציה כה מורכבת בה שני הצדדים טיפסו על עץ גבוה,ועתה זקוקים לעזרה חיצונית כדי לרדת(ראה עתה ממש כיצד נתקע הענין עקב קושי למצוא מי שיושיט סולם,איטליה?).
ההשוואה שלך בין בית כנסת או כנסיה לכנסיית המולד היחודית בעולם הנוצרי, היא אינדיקטור טוב לחיפוש חיים קלים במציאת אנלוגיה.

כתבי הקודש תארו האחזות בקרני המזבח של רוצחים,אין זו תופעה לא מוכרת בעולם הדתי.ישראל לא השכילה למנוע צבאית את מנוסת המבוקשים לכנסייה שהיא סמל עולמי,כמרי הכנסייה העובדים בקהילת בית לחם וימשיכו לעבוד בה,במצב שנוצר היו חייבים להביע סולידריות (לפחות כלפי חוץ)עם המבוקשים,זוהי חובתם הדתית גם אם לא כולם בחרו בה בשמחה.
מה שלא מסתדר עם ראייתנו עלול להיות עקום,או שמא מורכב יותר מהאנלוגיות שאנו מסוגלים לבנות.
מעניין 69084
טוב ישראל צרה על המקום משום שמספר ''מבוקשים'' שאני נוהג לציין כמחבלים, שהגיעו אם נשק שכנראה לא מצאו ברחוב, שאינם כולם שוטרים או כוחות הגנה שלהם מותר לקחת איתם נשק, החליטו כי כנראה שם הם יהיו מוגנים מישראל כיוון שהמקום הזה מוכר בעולם כמקום קדוש לנצרות, הם ידעו שאם יכנסו למסגד המצב לא יהיה שווה.

לפי מה שראיתי בתקשורת ונאמר על ידי הנזירים שיצאו משם , המחבלים החזיקו את האנשים שם וסירבו לתת להם לצאת באיומי נשק, מרגע זה האנשים שם הופכים להיות חטופים.

שוב לפי התקשורת שיתכן ושיקרה ישראל רצתה להכניס מזון ותרופות למקום אולם המחבלים סירבו לתת להכניס דברים מכל סוג למתחם. אני לא יודע אם הם היו מוכנים ללחם וגבינה, אני בטוח שאם הם לא היו ניכנסים לשם באיומי נשק הם כלל לא היו רעבים עכשיו, אולי כי הם היו יושבים בבית כל ישראלי ושבעים שם ממנות של בתי הסוהר.

לא יודע מה זה אצלך לוף אבל למחבל שמסתגר במקום כל שהוא לא מגיע ארוחת גורמה ממסעדה צפון תל אביבית.

הדיון היה על מספר דברים, הראשון היה האם מקרה דומה היה קורה במדינה אחרת, כל שהיא בעולם כולו, ואני שוב מציין , אנינ אשמח לדוגמה ממדינה אחת שבה נעשה דבר כזה.

החלק השני היה על הניסוח שלי והסברתי למעלה למה אני רואה בהם חטופים ובאחרים בני ערובה, אם אינם בני ערובה הרי שהם יכולים לצאת ולא לרעוב או כל דבר דומה, כמו שישראל ציינה הם ישוחררו לאחר חקירה, אז אין להם מה לפחד, בטח לנזירים מהמקום.

ההשוואה שלי תקינה לחלוטין, זה שהמקום קדוש יותר לא נותן למחבלים אופציה של שיחרור לכיוון עזה או טיסה לאיטליה או כל ארתץ אחרת, וכך גם לא היה קורה בכל מדינה אחרת.

לא הבנתי למה זו היא חובתם הדתית להראות סולדריות עם מוסלמים שניכנסים בכוח נשק לכנסיה קדושה ביותר .
לא כל כך מעניין 71777
נו, אף אחד לא מתווכח שזאת הייתה פשלה שצה"ל לא מנע מהמחבלים כניסה לכנסיה. למראת שאם היו רוצים למנוע את זה, זה היה עולה בחיי חיילים רבים, אבל זה לא העניין. העניין הוא, האח יונתן, (ואתא משום מה לאורך כל הדרך בורח מזה),שמחבלים פלסטינאים=ערבים חמושים נכנסו לאתר קדוש וחיללו אותו בתמיכה, או לפחות באפס התנגדות --ולו במלים--של הרשות הפלסטינית. צה"ל יכל בקלות רבה ביותר--כן,כן--רבה ביותר--לסיים את המשבר הזה תוך חצי שעה--אמנם עם כמה וכמה הרוגים משני הצדדים, אבל לסיים אותו.במקום זאת, מדינת ישראל בחרה בדרך המשא ומתן מתוך
ה ת ח ש ב ו ת בקדושת האתר ובדעת הקהל הבינלאומית. והעניין הוא, שאני לא שמעתי אף מילת ביקורת על הפלסטינאים כמעט מאף מקום בעולם--כל הביקורת הייתה על ישראל. בזה מדובר! זה העניין! שדעת הקהל האולמית כבר מזמן שמה עלינו פס אדום ואנחנו תמיד האשמים, ופלסטינאים תמיד המסכנים--(למרות שבמציאות שנינו מסכנים).
הכמרים היו חייבים להזדהות עם המבוקשים?????
הכמרים היו חייבים להזדהות עם המבוקשים?????
לפי איזה דת זה בדיוק????
חבורת גברים עם נשק נכנסת לכנסיה, מחללת אותה, מבזה אותה, דורסת ברגל גסה את כל הערכים האנושיים והדתיים העולה על הדעת, וכמרים חייבים להזדהות איתם??? אולי כן--לצורך הישרדות, למרות שגם כאן עולה השאלה מה חשוב יותר לאותם הכמרים--לעבור על סדר היום על חילול אולטימטיבי ומוחלט של קודש הקודשים או לשמור על חייהם בכל מחיר--כל זאת בקונטקסט של דבריך על הכמרים, האח יונתן.אז אל תמכור לנו לוקשים על איך הכמרים האלה הזדהו עם ה"מבוקשים"--בשמחה או לא...
לא כל כך מעניין 71795
אלכס,
טיפ קטן להמשך השתתפותך באייל: סימן שאלה אחד עובד יותר טוב מארבעה וחמישה!
חכם או צודק? 71926
אני מסכים עמך שהיה כאן חילול הקודש,אלא שכמו שכתבתי לרועי המצב היה מורכב יותר מהאופן הפשטני שהוא ניתח אותו.
על כך נסובו הערותי.אני אציין אותן שוב:
א.בית לחם היא עיר פלשתינית והכמרים חיים בתוך עמם,ויחיו בתוכו גם ביום שאחרי,הרקמה הדקה של יחסים בין נוצרים למוסלמים בעיר, עלולה היתה להקרע לו הכמרים היו נראים כמי שמצדדים בפומבי בישראל.
ב.אחיזה בקרנות המזבח כדי להציל את חייך מקובלת היתה כמנהג גם בדת היהודית מימי קדם.
ג.אני לא אחראי לדעת הקהל העולמית,וגם לא לדעת האפיפיור.אני ממליץ שתפנה אליהם עם תלונתך.
ד.בכביש היה חכם ולא צודק.לך ולרועי חשוב יותר להיות צודקים.
לשמחתי ממשלת ישראל העדיפה את החכמה,השימוש המושכל בכוח,(לא שצה"ל לא היה כוחני,אך הוא נמנע מהפעלת מלוא כוחו)ואף השיגה מבחינתה הישג לא מבוטל ,לעומת הרשות שיצאה מזה רע,גם בעיני עצמה.
נ.ב
אני שמח לגלות שאתה כיהודים רבים הזדעזעת מהרמיסה ברגל גסה של קודשי הנצרות,אני מקווה שזה לא משום שהרגל הגסה היא מוסלמית,במקרה זה.
מי יודע אולי תתפתח פעם אפילו רגישות לקודשי האיסלאם,ואנשים ימנעו לעלות ברגל גסה עם אלף שוטרים להר הבית,למטרה פוליטית(אתר מקודש מה לעשות גם למיליוני מוסלמים)וגם עראפאת וגם שרון יבואו למקומות קדושים בצנעה צליינית הנובעת מכוונה טהורה.
חכם או צודק? 82136
אני תוהה אם אי פעם המוסלמים יפתחו רגישות לקודשי היהודים, שבסך הכל רוצים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר, אפילו שנבנה עליו מסגד בעבר. אני גם תוהה כמה רגישות הייתה לפלסטינית שהחריבו את קבר יוסף, או לוואקף שחופר מתחת להר הבית תוך השמדת ממצאים ארכיאולוגיים חשובים. מכיוון שישראל, עד כה, לא פגעה במבני דת, ומכיוון שהיא עושה מאמצים ניכרים לאפשר למוסלמים להתפלל במקומות הקדושים להם למרות הסיכונים הבטחוניים בכך - אני חושב שקצת מוזר להפנות את האצבע המאשימה דווקא כלפיה.
פתרונות פשוטים לבעיות מורכבות 82138
הפרשן לעניני תורה ויראה (בעל טור שבועי בפא"צ) מציע פתרון יעיל, מהיר ובר סמכא לבעית הבעלות על ארץ ישראל בכלל ועל הר הבית בפרט. בהשראת מורו ורבו, מן הסתם.

חכם או צודק? 84186
שאלו אותי השבוע באינטרנט את השאלה הבאה, ואין לי עליה תשובה טובה:
"This is off topic, but as you are an Israeli in Israel, I would like to know why Israelis allow Arabs to desecrate the Temple at will? I read in the JP that they have turned Solomons Stables into a mosque? Why is this allowed and why hasn't the Al Aqusa (sp?) been physically moved off the Temple Mount. Just to volatile to even consider?

I would really appreciate an Israeli perspective on this. Thanks "

מישהו יכול לעזור? אולי שאל ת'אייל?
ריאל פוליטיק 84190
84191
אנא פרט ונמק
חכם או צודק? 84197
אני מניח, שרוב הפוליטיקאים (ואולי גם רוב הציבור הישראלי) מעדיפים מסגד על הר הבית מאשר מקדש. ''הסרת'' מסגד אל אקצא וכיפת הסלע מהר הבית היתה מן הסתם מביאה לנסיונות חוזרים ונשנים להקים מקדש במקום ולחדש את הפולחן היהודי שם.
לחסל אותם 69254
צריך להפסיק ולהתיפיף . חייבים לחסל את כל המנוולים האלה. ושהעולם יקפוץ לנו. איזו צביעות: האם בוש היה משחרר אותם לו היו רוצחים אמריקאים ?
לחסל אותם 69258
קדימה, סע כרגע לקפריסין- הם במלון פלמינגו, בלרנקה. המלון העמיד לרשותם קומה שלמה (אם כי עוד לא הוחלט אם מותר להם לרדת לבריכה).
לא עוד הרבה זמן? 69285
לא אתפלא אם הם ינצלו את ההזדמנות ויגיעו ללבנון שאינה רחוקה, כדי להשלים את השכלת הטרור שלהם.
מר יוספידס כנראה יעצור בעדם... 69290
לדברי מר י. (מנהל המלון)-

“They are normal guests of the hotel and can go where they want, but for their security they will be restricted to their rooms except when they go for lunch or dinner,” Mr Josephides said. They would be dining in private.

"הם יכולים ללכת לאן שירצו, אך יהיו מוגבלים לחדריהם..."

המ.
אז מה הם קיבלו? 69288
את התמונה הזו מרוחה על העמוד הראשון של הניו יורק טיימס. כמה נקודות היא שווה, לא בדעת הקהל העולמית אלא בחוצות עזה, קהיר וקראצ'י?
אם כבר לינקקתם לני"ט, במגזין מתפרסמת כתבה ענקית על יניב שגיא, לוחם בפלס"ר צנחנים.
הכתבה נחמדה בתור תעמולה ציונית 69297
לא שיש לי בעיה עם זה. מעניינת בסך הכל - במיוחד מעניינת אם מתאמצים להיות אמריקאי שקורא אותה מעל קנקן קפה מגעיל.

''לא ידעתי שהיהודים השתלטו גם הניו יורק טיימס,'' חשב לעצמו ג'ון בעודו מרים את הכוס אל שפתיו.
הכתבה נחמדה בתור תעמולה ציונית 69308
רק כדי לוודא - ההנחה שלך שכל כתבה פרו-ישראלית תתקבל כתעמולה ציונית, היא ביקורת על הקהל האמריקאי, או על ישראל?
הכתבה נחמדה בתור תעמולה ציונית 69310
האמריקאים שקוראים את הטיימס הם בד''כ אלה שיודעים טיבו של קפה טוב.
הכתבה נחמדה בתור תעמולה ציונית 69368
אתה מתכוון שהם אמריקאים ממוצא איטלקי?
דור הג'ינס שוטה קבינס 69396
שלום למר פופק הניחבד! קבר קמה זמן אני מחפס אותחה בשביל מה שכתבתה בעיניני משקאות.ואיך שהיתחילו פו לדבר עלהקפה ישר ידעתי שתבו.יעני ברמן.אולי אתה יחול לעזור. בעינין של להחזיר את הקבינס שהיה בעם משקה. ואני לו שתיתי מימנו.היתבישתי ליקנות. למה לו היה לי ג'ינס. רק לבשנו אז גברדין,
דור הג'ינס שוטה קבינס 69407
למרבה הצער פוטרתי מתפקידי במשרד ראש הממשלה ואף פיצויים או מכתב פיטורים (שלא לדבר על שעון זהב סימלי או איזה מינוי מכובד) לא זכיתי לקבל.
בכל אופן בשל מעמדי הנחות, לפי שעה לא אוכל לסייע בידך אולם רשמתי את בקשתך ומייד לאחר שאשוב לגדולתי ואסיים את המשימות הדחופות של השבת הזיפ למדפי המרכולים והקריסטל קולה בבקבוק זכוכית כבד לקיוסקים אני אתפנה לטפל בה.

בינתיים הרשה לי להמליץ לך על שתיית מים. דע כי שתיית מים רבים אינה גורמת להשמנה והיא טובה מאוד לעור הפנים.
כמו כן מים הם המשקה הזול ביותר שניתן למצוא ובמקומות מסוימים אתה יכול למצוא מיים פשוט זורמים ללא השגחה נתונים לשתיה של כל מאן דבעי למשל בפארק הגדול הזה שבין תל אביב לרמת גן, מול הלונה פארק.
דור הג'ינס שוטה קבינס 70025
ואני ממליצה על שתיית עראק - זה ישרוף לשניכם את כל נפיחות-הקשקשנות!!
עראק אינו משקה קל 70079
לא שזה הופך אותו לפחות מומלץ לשתיה, אם הקיבה שלך עשויה מנירוסטה.
דורית איננה רובוט 70092
לפחות, בפעם האחרונה שבדקתי - שתיתי עראק מעורב עם מיץ אשכוליות, ולא שמן מכונות.
אגב - למישהי פה יצא לנסות פעם וודקה צ'כית 70 אחוז עם לימונדה? טעם החיים!!
דורית איננה רובוט 70114
כצאצא לילידי פולניה אני מעדיף וודקה, הסוג הרגיל עם ה 45% מספיק לי בהחלט ואני מעדיף אותה ללא תוספות של מיצים טיבעיים (זה גורם לי להרגיש נשי משהו ואין דבר שאני פוחד ממנו יותר) או משקאות אנרגיה כפי שנוהגים הצעירים לשתות (זה גורם לי להרגיש זקן שזה קצת פחות מפחיד אבל יותר מדכא).
דורית איננה רובוט 70257
גם אני פולניה לצערי, אבל עובדה בלתי-נעימה זו ניתנת תמיד לתיקון - באמצעות עינטוזים לטברנות, זלילת סטייקים בסחוג (שיגרמו שוק טראומטי לאמא שלי אם היא תנסה אותם פעם) וצפייה בבריזה, למשל.
ואתה פוחד להרגיש נשי? או קיי...

פחד *כזה*, חמודון, הוא ההוכחה להיותך הומוסקסואל מוכחש... צא מן הארון, ותכיר בעובדה: אנו הנשים מושלות בעולם!! :-))

דורית.
דורית איננה רובוט 70311
למרבה הצער אני שונא טברנות, שונא מוזיקה מזרחית, אני שונא אוכל מזרחי ומחובר לכבלים אנלוגיים (לפחות אני לא משלם). אינני מוצא שום דבר שלילי בלהיות פולני ואינני מוצא שום דבר חיובי במזרחיות מזויפת.
מיותר לציין שאין לי שום בעיה לקבל אנשים שהעדפותיהם התרבותיות או הקולינריות שונות משלי כל עוד הם מקבלים את זכותי לחשוב אחרת מהם.

באשר להומוסקסואליות המודחקת שלי‏1, לא הבנתי מה הקשר שלה עם שליטת הנשים בעולם, ניראה לי שההפך הוא הנכון, אישה יכולה לגרום לי כיום לעשות כל דבר שתחפוץ תמורת חיוך וכמה מילים טובות (על מין אוראלי כתמורה לסחיבת משאות כבדים, חילוץ מכוניות וחטיפת מכות מבריונים עבור נשים מזדמנות ויתרתי כבר לפני שנים). אם אגלה שאני יכול להסתדר טוב יותר עם גברים, הן תאבדנה את השליטה הזו בי ואחרי, בעולם כולו.

====================================
1 לא שיש בדברים כדי לאשר או להכחיש את היותי הומוסקסואל מוכחש, עלי לברר סופית את הנקודה לפני שאצא בהצהרות גורפות, אם כי יתכן שזה יסביר את חוסר יכולתי להגיע לסיפוק מיני ב 17 השנים האחרונות.
שונא אוכל מזרחי? 70316
אם כך, איך ולמה נשפכה לך מרדומה על המקלדת?
שונא אוכל מזרחי? 70319
אני עובד כמלצר וסלקטור במסעדה טריפוליטאנית. השכר שלי מורכב מטיפים ושאריות ולכן זה מה שיש לי במקרר ואת זה אני נאלץ לאכול.
דורית איננה רובוט 70327
אופס - נדמה לי, שניצחת אותי בהגיון שבנקודה הזאת...
קורה.
69321
אין לי הנחה מסודרת וגם לא ביקורת של ממש.

לי אישית רווח לקרוא את הכתבה. ההרגשה שלי השתפרה, האמון שלי נסק, המצפון (במקרה זה המילה מצפון משמשת כפחד מדעת הקהל האמריקאית - מושג שלמען האמת הוא מטופש יותר ממצפון גרידא) שלי נרגע.

זה היה מפתיע ומשמח לגלות שמישהו שהוא לא ישראלי אולי צלח שבעה עמודים (מעניינים) אלה וזכר מהם את הרעיון הכללי.

מה שמעים טיפה על העניין הוא שנדמה שבעצם כתבה זה לא יכולה לעורר אמון. אני לא מפקפק באמיתות הדברים הכתובים שם - רק שאם אני מעלה בדעתי דובר של איזה משרד הסברה ישראלי (יש דבר כזה?) שיותן לו לשכתב את הטקסט, קשה לי לחשוב על פסיק אחד שישונה.

עכשיו - זה כיף לחיות במקום שבו האמת (ונניח שדיווחים עיתונאיים בעיתון של מדינה שלישית מתקרב לאמת*) זהה לתעמולה. פשוט רווח לי.

לשאלתך:

הכתבה נכתבה בידי אדם שיש לו דעה מאוד מוצקה על העניין, ולא קשה לראות את זה. לדעתי במקרה הזה יש מימד תעמולתי, ואותי אישית מעניין לחשוב מה יחשוב מי שיקרא את הכתבה הזו כשבידו השניה יש קנקן קפה מגעיל - ונדמה לי שהוא לא יקרא את הדברים כפשוטם. יש לו פחות סיבות להאמין לזה משלי יש. זה הכל.

*
אולי רון בן יעקב רמז משהו באשר למעמדו של העיתון שבו נקראים הדברים - אני מודה שלא לגמרי הבנתי (כשאני לא מבין מה אומרים לי יש לי תחושה שצוחקים עלי, אז אני קצת מתבייש לשאול).
חס ושלום 69337
לא רמזתי אלא דיברתי ברורות. בד''כ קוראים את הטיימס אנשים קצת יותר מתוחכמים, שבנוסף לכמיהתם לקפה טוב (ומפרקולטור אפשר להפיק קפה טוב) הם לא אלה שבקלות אפשר למכור להם לוקשים, כמה שלא יעטפו אותם בסכרין. ישנם קוראים יהודים, אגב, שמתייחסים אליו כאל עיתון האויב, הליברלי מדי לטעמם, אולי כמו שתמיחסים להארץ.
נחמד לראות שהספאמגארד תופס תאוצה 69313
אני מרגיש ממש כמו אלכסנדר טאקו-בל.
!!!! 69316
כרונולוגית אני אענה לך לפני שאענה לדובי, למרות שהוא מחכה יותר זמן ממך - וזאת מכיוון שתגובה ארוכה שלי אליו נעלמה, ואיתה (עד כמה שאני מבין במחשבים) גם המחשב, בעצם.

!

מאחר ששני המחשבים שבהם אני משתמש ביום יום (לא באותם ימים) יצאו מכלל פעולה (לא בגלל וירוסים, אלא בגלל עקרונות פיסיקליים שחבל שהתעלמתי מהם) חיברתי מחשב נייד (מיושן קמעה) לקיר וגם בדקתי איתו דואר. תיבת הדואר שלי הייתה מוצפת בספאם, ולמרבה הצער לא ביטלתי את אפשרות הפריוויו. לאחר שבדקתי את הדואר, המחשב התחיל להתבכיין לי בקשר לכל מיני קבצים שנדרסו, אבל אני המשכתי בשלי ואף כתבתי תגובה באייל, ואז התחלתי עוד אחת, אם כי כאמור היא לא תזכה לראות אור - המחשב השתגע ויש יסוד די טוב להאמין שבדיקת הדואר גרמה לכך.

זהו, בינתיים - דיווחים בהמשך.

נ.ב:

תודה על הרעיון - אם כי נראה שאיחרתי באימוצו.
!!!! 69346
למרות שגם אימילך הקליברי נכלל ברשימת שולחי הוירוסים אלי, (שכבר כוללת כמחצית ממשתתפיו הקבועים של האיל) אני מסרב להכנע לטרור הוירטואלי הזה ומשאיר את אימילי המפורש לשימוש הקהל הרחב.
אין כמו דואר מבוסס רשת, לכל היותר יפילו את השרת של האוניברסיטה העברית.
!!!! 69762
אולי יסכימו מנהיגי האתר לשנות את כתובת הדואר למבקשים זאת, באופן כזה שיחול גם על דפים ישנים? לא שינוי גדול דווקא; כפי שהסבירו קודם, שינוי קטן יספיק כדי להיפטר מפגיעתם הרעה של הרובוטים.
יבוטל ה-@, וישא"ק! 69763
אולי העורכים פשוט יחליפו את כל ה-@ בסימן אחר, $ או #, בכל כתובות האייל? וירוס קלז מסרב לעבור מן העולם וזה מעייף.
זהירות 69820
אולי תתעניינו בעובדה שהמחשב הנייד התם פורמט‏1, וזאת אכן לאחר שנפגע מהוירוס. למרבה המזל הוא שיכן בעיקר תוכנות למטרות הדגמה ולא קבצים בלתי ניתנים להחלפה, כך שהעניין הסתכם בכאב ראש מיותר בלבד. התקינו אנטי וירוסים, קוראים יקרים - הסכנה אכן קיימת (עד עכשיו לא האמנתי שוירוסים ממש עושים משהו), ואתם עלולים לאבד מידע חיוני, תוכנות וכן הלאה.

1 נהגה Foor-Mat
זהירות 69839
אפשר לשאול באיזו תוכנת דואר אתה משתמש?
אאוטלוק אקספרס. 69919
הא גרזן, קום שחט‏1.

1 ככה כותבים את זה?
בערך 69992
אצל ביאליק כותבים את זה ''הא צוואר, קום שחט''.
תודה 70030
תעמולה ציו... מי אמר את זה? 69300
גרינברג, הה?
נרשם ויטופל.
עוד לא נפטרתם ממני :-)) 69534
ברשותכם או בלעדיה אתייחס לנושא הכדורגל, מכיוון, שאין לי מושג על איזה הסכם מדובר כאן.
אז ככה: לדעתי השערוריה עוברת כל גבול. באמת- שוחד חולק במדינה הזאת, ואני - סנדקית היקום!! - לא קיבלתי שום עמלות ממנו?!? וזה עוד בזמן, שב"יס" הקרינו את הסנדק על חלקיו?!??

צדק!! צדק!! צדק!! צדק!!

בשובבות דורית.
דורית! שוב לא לקחת ריטלין. 69546
דובי! אל תעלה לי 'תסעיף!! 69717
כלומר - ברור לי, שזה אתה. אני יודעת.

ומלבד זאת - אני הראש שלי מהבוקר באקסטה - לא הייתי רוצה לערבב.
רוצה להצטרף??
דורית,את בלונדינית? 69718
או פשוט תלמידה של מילשטיין?
ל א ! ! חס ושלום. 69722
על משקל בלונדה? חס ושלום.
אני ממוצא פולני אמנם (נו, מה אפשר לעשות), אבל שערותי חומות הן, כ... לא חשוב. כשוקולד.
את מילשטיין פגשתי פעם. הבנאדם כמעט הקיא דם מרוב שניסה להוכיח, בהיסטריה רבתי, שהוא צדק ולא מאיר פעיל, וששרון נישק ב-‏73' את מי האגם המר הגדול וראה, כי מרים הם (או משהו כזה). ואני שואלת: Who Cares????

עאלק, כל הזקנים האלה... למה לא סוגרים את כל הישישים האלה באיזה מוסד-תשושים, או משהו כזה? שיפסיקו כבר להפריע לנו לכייף!!
ל א ! ! חס ושלום. 69725
DD זה המדה של החזיה?
מתחזה גס רוח 69741
אין לי קשר לאלמוני הנ''ל,גם אני קשור לפולניה(מצד האב) לכן אינני שואל על חזיות.
:-))))))))))))) 69781
איך שהיית מ ת לדעת!!!!!

לכולם - "האלמוני" עוסק, השכם והערב, בפעילות מסויימת אחת. ולבד...
PS2?? 69791
PS2?? 69890
הייתי מפרטת יותר, אבל אז דובי - או שימחק את התגובה שלי, או שייאלץ לשים אזהרה בשער: הכניסה למבוגרים מעל גיל 18 בלבד...
PS2?? 69909
כשאהיה גדול אדע מה זה PS2, אבל נשמע שיקל על אייל לעבור בקוף של מחט מאשר לעוסקים בPS2 להכנס לגן-עדן.
חת שתיים, חת שתיים 69920
זהו ניסיון לבדיקת חשבוני ב''אייל''.
מינוס אלף, מינוס אלפיים 69925
אתה באוברדראפט עצבני. אם לא תסדיר את חובך עד סוף השבוע, נאלץ לפנות להליכי הוצאה לפועל.
(-: (-: (-: 69986
PlayStation 2 ? 69939
PS2?? 70077
play statin II
PS2?? 70081
אני מתנצל על שגיאת הכתיב בהודעה הקודמת, נשפכה לי מרדומה על המקלדת.
מרדומה?? 70087
מרדומה?? 70113
זה סוג של צורב חיך אדום ועתיר שמן, משהו בין סלט טורקי של לאריסה.
יש ללאריסה סלט טורקי? 70181
חשבתי שהיא מעדיפה פירושקי.
(מצטער, ניסיתי להתאפק, לא הצלחתי)
PS2?? 70166
חשבתי לתומי שזהו הדבר הבא בתחום הפֵטיש. כנראה שנצטרך להסתדר עם מה שכבר יש.
PS2?? 70193
בקטע של הפeטיש אני מאוד שמרני.
קצת לטקס, קצת עור, מגפיים עם עקבים גבוהים ותפילין עם מסמרי ברזל. ממש קלישאה מהלכת.

נ.ב
איך הכנסת את הניקוד?
PS2?? 70195
נ.ב. לאן?
PS2?? 70196
במילה פטיש יש צירה, איך הוא הגיע לשם?
הוספת ניקוד 70197
מעבירים את המקלדת למצב CAPS LOCK, מבלי לעבור לאנגלית.
שמים את את הסמן לפני (מצד שמאל של) האות אותה רוצים לנקד.
לוחצים על shift+key, כאשר key הינו מקש מן השורה הראשונה (זו שבה נמצאות הספרוֹת), למעט backspace.
כדי לבטל ניקוד אות, שמים את הסמן לפניה ולוחצים על backspace.

הערות:
1) זה עובד גם בWORD, כך שניתן להקליד את הניקוד בפונט גדול, להדפיס, לגזור ולהדביק בשורה שמעל מקשי הספרוֹת.

2) בפעם הראשונה יש לעשות זאת בנוכחות מבוגר.

ב ה צ ל ח ה !
הוספת ניקוד 70198
תוֹדָה
הוספת ניקוד 70204
חסר לך דגש בת''ו.
הוספת ניקוד 70206
זה בגלל שאין לי בגרות.
יש לי רעיונות לפֶטישיזם חדש 70258
אם מישהי מעוניינת...
יש לי אהבה והיא תנצח 70260
דעת מיעוט 69544
הצטרפתי לדעת המיעוט, שההישג מבחינת ישראל גדול מההישג מבחינת הרש"פ, מכיוון שבהסכם פוטנציאל חיובי למדינת ישראל ורע לרש"פ.

המלחמה האמיתית, בה כבר ברור שישראל מפסידה (כבר הפסידה?), היא החזית ההסברתית/מדינית. אולי בהסתכלות צבאית יש לפלסטינאים ניצחון מסויים, אבל זה ניצחון שהסתיים ביצירת תקדים חיובי למדינת ישראל. אם עד עכשיו היה ניתן "לנטרל" פעיל טרור ע"י "סיכול ממוקד" או מאסרו, עכשיו יהיה יותר קל לגרש אותו למדינה רחוקה.

בנוסף, אפשר לנצל את הגירוש מהבחינה ההסברתית נטו:
* ארה"ב מחוייבת עפ"י חוק לדרוש הסדרת רוצחי אזרחים אמריקאיים...
* אדם אשר נפגע ישירות מהטרור של אחר המגורשים, מגיש בבלגיה תביעה ודורש את הסגרת המגורש לבלגיה.
* עידוד העיסוק בעברם של המגורשים באמצעי התקשורת במדינה אליה הם מגורשים.

כמובן, את מי אני משלה. די ברור ששוב ישראל תפספס הזדמנויות הסברתיות, כמו בעבר, בהווה ובעתיד.
ההפסד ההסברתי של ישראל נובע מהרושם המוטעה שזו חזית משנית ואיזוטרית (צרפת? זאת לא איזו עיר בגליל?), ומההנחה השגויה שניתן לנצח את הטרור באמצעים ישירים, ולכן לא צריך לתת משקל גבוה לנזקים בחזיתות האחרות.
צרפת - לא עיר בגליל אבל... 69552
אם כבר, השם צרפת נזכר בתנ"ך - צרפתה אשר לצידון, אליה הגיע אליהו הנביא (או אלישע? שכחתי), מזוהה בעיירה צרפנד, בלבנון (צפונית לליטאני - לא שייכת לגליל), בקרבתה היה אסון השייטת לפני ארבע וחצי שנים.
צרפת - לא עיר בגליל אבל... 69554
צרפנד זה לא הבסיס הזה ליד כפר חבד?
צרפת - לא עיר בגליל אבל... 69564
בתחומי מדינת ישראל היום היו 3 כפרים בשם צרפנד
אחד שבקרבתו נמצא מחנה צריפין היום (צרפנד אל-עמר)
אחד ליד נס-ציונה, שאם אינני טועה נהרס עוד ע"י הבריטים (צרפנד אל-חרב) - אתר palestineremembered מגלגל את האחריות עלינו, אך ככל הזכור לי זה אחד משני כפרים שניטשו בתקופת המנדט (השני הוא לטרון), והשם "אל-חרב" מנציח זאת.
אחד מצפון למושב הבונים, ממש ממערב לכביש החוף (התפרסם בגלל שתושבי ג'סר זרקא ניסו להקים מחדש מבנה שנהרס בשטח ולטענתם שימש כמסגד)
עוד אחד ששכחתי
אבל צרפנד האמורה לעיל היא יישוב אחר בלבנון.
אומרים שהשם העברי "צרפת" לארץ פרנצא נלקח בגלל האותיות המשותפות (ובמקרה כזה, אפילו יותר דומה כאשר לוקחים את הצורה הערבית צרפנד).
סרפנד אלח'ראב 69592
ע"פ האתר הזה:
סרפנד הנ"ל אכן נשרפה ע"י הבריטים בשנות העשרים (כנקמה על רצח חיילים שלהם) - ואז קיבלה את שמה, אך ננטשה רק ב-‏48'. זאת כאמור גרסת האתר, שהוא כמובן אתר תעמולה פלסטיני.

ראוי להקפיד ולכתוב "אלח'ראב" כדי שיודעי הערבית בקהל יבינו שהשם הוא מלשון "חורבן" ולא מלשון "מלחמה" ("חַרְבּ").
סרפנד אלח'ראב 69611
האם אין קישור באנגלית במקרה?
בכל אופן תודה על העזרה
סרפנד אלח'ראב 69612
מוזר - עד כמה נפוץ השימוש בספרות "אנגליות" (שבאנגלית קוראים להם Arab Numerals) במקום בספרות "ערביות" בטקסטים ערביים? או שזה בכלל עניין של גופן?
ספרות זולות 69714
שאלה מעניינת. עד כמה שידוע לי, בשימוש יומיומי משתמשים ברוב ארצות ערב כמעט רק בספרות מזרחיות ("ערביות"). יוצאות דופן הן ארצות צפון-אפריקה, שבהן משתמשים בעיקר בספרות מערביות ("אנגליות"). לגבי מצרים איני בטוח.

עם זאת, חיפוש ברשת העלה מעט מאד אתרים המשתמשים בספרות מזרחיות. הדבר אפשרי (אין כאן בעיית פונט), כפי שאפשר להווכח למשל כאן:http://www.arabia.com/wanees/faq/arabic/ , אבל כנראה שהוא כרוך בקשיים טכניים (אחרת קשה לי להסביר מדוע הנוהג הזה נדיר כל-כך).

לפי מיטב ידיעתי, גם בארצות שבהן נהוג להשתמש בספרות המזרחיות, הציבור (וודאי הציבור המשכיל) מכיר ומזהה את הספרות המערביות - כך שלבוני האתרים אין כנראה סיבה להתאמץ במיוחד כדי להפיק ספרות מזרחיות.

עוד נקודה מעניינת - כשחיפשתי ספרות מזרחיות, חלק ניכר מהדפים (המעטים) שמצאתי היו דפים בפרסית דווקא. ייתכן שבאיראן הספרות המערביות מוכרות פחות, והשימוש בהן אינו קביל.

אם למישהו יש מידע מוסמך יותר בנושא - אשמח לשמוע.
ספרות זולות 70629
אקספלורר בחלונות מציג את הספרות לפי הלוקאל: אם הלואקל שלך הוא ארץ ערבית בה נהוג להשתמש בספרות אינדיות ‏1, _כל_ הספרות יוצגו כאינדיות, ללא קשר לאיך שהן נכתבו (שהוא זהה).

מכיוון שרוב הדפים הערביים באינטרנט נכתבו בקידוד חלונאי, בקוד המקור של הדפים לא תמצא ספרות שונות מהספרות הערביות ‏1 המקובלות, כך שחיפוש באינטרנט לא יעלה לך כלום.

1 ספרות אינדיות: הספרות שמשמשות בשפה הערבית
ספרות ערביות: הספרות שמשתמשים בהן בכתיבה עם אותיות לטיניות
צרפנד אלח'ראב 69716
הפוסל - במומו פוסל. ראוי היה לי להקפיד ולכתוב ''צרפנד'' ולא ''סרפנד''. אם כבר אז כבר.
וכמובן עובדיה 69615
עובדיה הנביא -
לא הצלחתי להדביק (עברית הפוכה)
מי שרוצה:
פסוק כ': "וגלות... לבני ישראל אשר כנענים, עד צרפת, וגלות ירושלים אשר בספרד ירשו את ערי הנגב"
וכמובן עובדיה 73003
אתר סנונית הוא אתר נהדר, אבל כדי לנטרל את בעית העברית ניתן להשתמש בכלי הזה: http://telem.openu.ac.il/cgi-bin/util/CGIHeb
אליהו התשבי,אליהו הגלעדי,במהרה.. 69573
"ויהי דבר ה' אליו לאמור,קום לך צרפתה אשר לצידון וישבת שם,הנה ציויתי שם אשה אלמנה לכלכלך".(מלכים א',י"ז,ח'-ט').

בבית לחם אכן הסתיים העינין עם הישג הסברתי.בניגוד לג'נין למשל,הצטירה כאן ישראל כמי שמסוגלת לרסן את כוחה,(גם איפוק נכון הוא כוח).כמי שמגלה רגישות מסוימת,לרגשות הדתיים של רבים בעולם.(כמובן שהיו גם מי שהתאכזבו כי רצו מטעני עלוקה לדלתות,ופעולת קומנדו נועזת,עם התנצלות על שני נזירים הרוגים וכמה איקונות מרוסקות מן המאה ה-‏4,שלא לדבר על נפגעים שלנו.)
עראפאת יצא כמי שאינו מיטיב לכבד ולשמור על המקומות הקדושים,שהרי אנשיו הפכו אותם למתחם צבאי.
זה לא מפתיע שלא מפרגנים ל-‏13 באירופה הנוצרית.בכלל 13 זה מספר ביש מזל שאף מדינה נורמלית לא תרצה,ולכן יפצלו אותם.
דעת מיעוט 69620
למה השארתם אותי כל כך הרבה זמן כיחיד שחושב שעיקר ההישג בפתרון כנסיית המולד - הוא של ישראל? בגלל שהייתי לבד, פחדתי לנמק את דעתי, ועכשיו כבר אני לא זוכר מהי ולמה.

אנסה לאלתר: כל האבדות סביב הכנסייה - הם פלשתינים. בני הערובה שהוחזקו בכנסייה יודעים מי היו שובייהם. נראה שבסיכומו של דבר, רובו ככולו של הנזק ההסברתי שנגרם בפרשה - הוא לצד הפלשתיני. כפי שהערת, יש באירופה עתה עיסוק (מסויים) במעשיהם של ה13 ולא במה שעשינו אנו להם. מעמדו של ערפאת נפגע כ"מגן המקומות הקדושים". הגליית המבוקשים נתפסת בצד הפלשתיני כהשפלה וככניעה של ערפאת, שמצטרפת להפקרתו את מבוקשי המוקטעה והפסדו בעניין וועדת ג'נין - כחלק מהסדר שיאפשר לו לצאת מן המוקטעה. ויש עוד, אך נראה לי שההישג גדול יותר מאשר אם היתה מתבצעת, למשל, פריצה או אם היינו מחכים לכניעה, עם אפשרות שחלק מבני הערובה היו מתים מתת תזונה שם.
זוהי הודעת נסיון לבדיקת חשבון 70060
אם היא תתפרסם סימן שאני קיים ואם לא אז פחות.
בדיקה נוספת 70061
טוב, אני קיים. לא משהו. זה שונה ממה שהבטיחו בצד השני.
תגובה לכתבה הנ''ל 71496
כמי שחי בארה''ב .לא ראיתי כי ההסברה הישראלית שמה מספיק דגש על כניסת מחבלים חמושים למקום קדוש מאוד לנוצרים. גם לא לשרפת קבר יוסף .. עליך לדעת כי האיסלם אינו מכבד שום דת אחרת חוץ מהאיסלם.. צהל היה צריך להצהיר קבל עם ועדה. כי למחבלים יש אפשרות אחת להיכנע או למות אין משא ומתן עם
מרצחים צמאי דם חסרי כבוד כלפי דתות אחרות. כנ''ל לגבי אלה ששרפו את קבר יוסף .רק יד קשה וחזקה כלפי מרצחים שפלים אולי תוכל לעצור את הגל הגואה של האיסלם בכל העולם . ששם לו למטרה חיסולה של מדינת ישראל ושל העולם החופשי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים