בתשובה לאביב י., 24/10/02 17:37
אבל אין שום קשר מלבד לאמונה 101716
1. כדיוק נגד הרעיון הזה זועק כל השמאל הישראלי כולו - ואני בכללותו - מזה למעלה מרבע מאה!
2. אנחנו התחלנו ב-‏67'.
3. ראה סעיף א' בתשובתי לערן, כאן.
4. זאת אפשר לומר על כל דבר. כמו אולי, למשל, "אם לא היו תוקעים את המטוסים ההם למגדלי התאומים אז, אז בטח עד עכשיו היו עושים זאת", או "אם יגאל עמיר לא היה רוצח את ראש-הממשלה, בטח היו עושים זאת אחרים ממילא"...
השמאל הישראלי? 101723
כשאתה כותב "השמאל הישראלי כולו" למי בדיוק אתה מתכוון? כי לדעתי אין היום דבר כזה "השמאל הישראלי". על הפלטפורמה שבה ישב השמאל הישראלי ההיסטורי - השתלטו הרעיונות של הגופים הקיצוניים. גופים שחלקם התנגדו תמיד לקיומה של מדינת ישראל.
השמאל הישראלי! 101729
מה לדעתך זה שמאל "אמיתי" ולמה אתה חושב שהוא נעלם?

חזרה לגבולות 67 וקביעת גבול בינלאומי זה רעיון שרלונטי היום לא פחות (יותר?) מלפני 10 שנים. השמאל חי ובועט, הוא פשוט חלקו באופוזיציה וחלקו מנוטרל בגלל החלטה מטומטמת של פוליטקאים מדושנים וקטני קומה להכנס לממשלת "אחדות" ימנית.

הצגת רעיון זה כחלק מהרעיונות המתנגדים לקיומה של מדינת ישראל (או כרעיון קיצוני) דורשת נימוק (או המנעות מקשקשנות עתידית).
חזרה לגבולות 67 101840
חזרה לגבולות 67 אינו "רעיון", ודאי לא רעיון שמאלני(1). זהו עניין של ריאליזם פוליטי. אם יש לך עם מי לדבר מעברו של הגבול העתידי הרי זה עניין בר יישום. אם אין לך הרי זה עניין מסוכן.
רעיונות של השמאל הקיצוני המתנגדים לקיומה של מדינת ישראל הם מסוג: "אין ליהודים זכות למדינת לאום. "היהודים הם לא עם הם דת". (שים לב לדמיון בין זה לבין טיעוניו של עזמי בשרה השאובים ממעיינותיו של השמאל הקיצוני לשעבר.)

(1)אני לא השתמשתי בביטוי שמאל "אמיתי" שהוא מושג מקושקש.
אבל אין שום קשר מלבד לאמונה 101725
1. נכון וגם אני שותף לזעקה זו אבל זה לא רלונטי למה שאמרתי.
2. WHATEVER, נכונות הטענות לא היתה הנושא. הנושא היה שהן הסיבה להתנחלויות (ולא להיפך) והבעיה לא היתה באה לכדי פתרון אם ההתנחלויות לא היו באות לידי מימוש.
3. הויכוח שלך עם ערן הוא קצת אחר.
4. נכון. לכן כל משחקי "WHAT IF" הם חסרי משמעות. "WHAT IF" זו שאלה שיש לשאול אותה רק לגבי העתיד על מנת שיהיה לה משמעות ריאלית. אחרת מדובר בויכוח על אורך רגליו של לפריקון אירי מצוי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים