בתשובה להאלמוני המקורי (מהדיון ההוא), 28/10/02 1:24
משפט לסיכום 102608
כבר שלמה המלך התייחס לזה:

משלי פרק כ"ו

ד אל-תען כסיל, כאיוולתו: פן-תשווה-לו גם-אתה.
ה ענה כסיל, כאיוולתו: פן-יהיה חכם בעיניו.

(אינני אחראי לסתירה בין הפסוקים...)
משפט לסיכום 102609
כנראה שאני שוב באמצע, בין ד' ל-ה', כמו קומת הביניים ב''להיות ג'ון מלקוביץ'''.
תהיה 102624
אז בתוך מי את?
תהיה 102625
יצא לי דווקא שמוליק ברקוביץ'. כל אחד והמזל שלו.
תהיה 102770
בין הטיפש לסדין
??? 102790
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 102798
היה נורא קשה להיזכר, משום מה.
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 102799
פתגם רוסי אומר "אין נשים מכוערות, יש רק גברים שלא שתו מספיק."
זה עובד גם בכוון ההפוך?
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 102819
אין אישה לא יפה, יש פחות מדי וודקה.
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 147088
אין גבר עני, לוזר ולא מוצלח, יש רק נשים שדרישותיהן לא מסופקות מספיק.
פירוש רשכ''ג 102639
לאו תרתי דסתרא, לפי שהראשון אין סיבתו אלא שהקהל יטעה ויחשבך לכסיל ובער, והשני שהכסיל הוא שיגבה לבו ויהיה כסיר נפוח, שנאמר "כקול הסירים תחת הסיר, כן שחק הכסיל" (קוהלת ז,ו). הוי אומר, בפרהסיא יפה שתיקה לחכמים, וביחיד (מה שקורין בלעז אי-מעייל) הקהה שיניו בבחינת והסר מכשול בפני עיור, שנאמר "והכסיל בחשך הולך" (קהלת ב' י"ד).

ומה לכם הולם יותר לשיח החכמים שלנו מ:"כשחוק לכסיל עשות זִמה" (משלי י' כ"ג)
משפט לסיכום 102664
אני מעדיף את הראשון. אני לא מוצא כל פסול בכך שהכסיל יהיה חכם בעיניו.
בכלל, חלק מהטפות המוסר של ספר משלי נגועות בהתנשאות ובזלזול. למשל, שפחה כי תירש גבירתה או עבד כי ימלוך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים