בתשובה לטל כהן, 05/11/02 22:26
ואין ספק שקיומה של החברה האלימה 105052
ואיפה אמרתי שהמצב ישתנה במהרה אחרי סיום הכיבוש?
אני הצבעתי על המקור לבעייה. לא אמרתי שהוא הפיך.
ואין ספק שקיומה של החברה האלימה 105053
נדמה לי שטל מתכוון לזה, שאתה מבלבל בין האמירה ''כל כיבוש מוביל לאלימות'' לבין האמירה ''כל אלימות נובעת מכיבוש''. הראשונה אולי נכונה, השנייה לא ולא.
אני אנסה להסביר. 105084
לא התכוונתי למושגים הכלליים של "כיבוש" ו"אלימות"‏1, אלא למצב הישראלי הספציפי והשתלשלותו.

גל האלימות של העשור האחרון שאותו תיאר איזי, שורשיו מאמצע שנות ה80 כתוצאה מהכשלונות החמורים של ממשלת בגין - מלחמת לבנון והאינפלציה. אז התחילו כל המקרים של אלימות בנוסח אלה המדווחים כיום.
כשפרצה האינתיפאדה הראשונה התהליך "שודרג" וקיבל תאוצה.
כך גם מאז פרוץ האינתיפאדה הנוכחית.

הענין כאן הוא כיבוש במובן הרחב - מצב כלכלי קשה הנובע ממנו, התפרקות מערכים באופן מעשי ובחינוך הגורמת לקבלת אלימות בחברה כ"נורמה" או לפחות כשיגרה וזילזול באנשים אחרים - תחילה פלסטינים ולאחר מכן בכלל.

לדעתי לא ניתן להפריד את ענין הכיבוש מענין האלימות בחברה הישראלית.

1 את הפילוסופיה אני משאיר לGeG.
אני אנסה להסביר. 105112
תודה מותק.

זה מזכיר לי אמרה של איינשטיין (?), ש "אלוהים והשטן הם דוגמא מופתית לחלוקת תפקידים והתמחות מקצועית".
לילה טוב, חלומות סונול.
ברטולד ברכט כמדומני. 105282
ומותק אני מרשה רק לברקת לקרוא לי.
זה יפה מאד מצידך 105283
אבל *אני* לא מרשה לה.
ברטולד ברכט כמדומני. 105285
דווקא סמואל בטלר. התבלבלתי עם אמרה דומה (ואולי בעצם, הפוכה...) של איינשטיין: "מה ההבדל בין אלוהים והשטן? רק בסימן: האחד עם סימן פלוס והשני עם סימן מינוס".

תמיד זכרתי רעיונות יותר טוב מפרטים: חבר אמת שלומד מדעי הקוגניציה אמר שאני הדוגמא המושלמת לזכרון קונספטואלי. אבל האמת היא שאני יותר סנילי מהעורך, ושלא ינסו להתחרות איתי; אני יחיד ואין סנילי!

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים