בתשובה לדב אנשלוביץ, 03/01/03 16:08
שאלה 118364
אני חושב שקצת הפלגתי (וזה קורה כאן לעתים קרובות), ואני רוצה לחזור ולהתמקד בחלק החשוב בעיני לענייננו.
דוגמת תשלום מס הכנסה ע"י יחיד כשכל השאר לא משלמים שהביא "שוטה הכפר הגלובלי" (אוף. למה לא משתמשים פה בשם פרטי ושם משפחה. יותר פשוט מפשוט), היא דוגמה מצויינת.
אבל כדי להדגישה, אולי השאלה היא לא האם היית משלמת את המס בתנאים אלה (בכלל, איך אפשר לסמוך על מישהו שמזמין לעצמו מחלות לב סרטנים למיניהם ועוד מרעין בישין, שיעשה מעשה הגיוני :) ), אלא *האם היה מוצדק שתשלמי*, והתשובה שאני נותן לשאלה הזאת היא לא בא' רבתי. לו היתי יושב כשופט שצריך לדון אותך על העבירה הזאת, והסנגוריה הייתה מוכיחה לי שאיש לא משלם הייתי משחרר אותך מיד, ומטיל על התביעה את הוצאות המשפט.
שאלה 118365
האם היית מצפה מהשופט שישנה את החוק כך שמעכשיו אף אחד לא צריך יותר לשלם מס לעולם, או שהשופט שגילה את מצב העניינים ידרוש שתחל אכיפה רצינית של החוק?

(אהה, אבל אי אפשר לאכוף משהו כמו מוסר, כמובן. אולי אם הייתי משכנעת חצי מהמדינה לשלם מס, היה החצי השני מצטרף ומתחיל לשלם גם הוא, כיוון שאיבד את הליגיטימציה לא לשלם?)
שאלה 118371
אני חייב לצאת עכשיו.
אולי אקרא ואענה לך מאוחר יותר.
שאלה 118380
השופט אינו מחוקק. אבל בפסק הדין הוא יכול להוסיף הערה שהוא ממליץ לבטל את החוק הזה, משום שממילא אינו נאכף.

ונחזור לנמשל: אני מוכן לעשות אתך עסק. את תשכנעי את הפלשתינים להפסיק לרצוח ולהתחיל לקיים מרי אזרחי באמצעות אי תשלום מיסים, למשל.
אחרי שתצליחי בכך תראי שבדרך פלא לא אצטרך לעשות שום עבודת שכנוע. לא יהיו יותר מעצרים מנהליים, וגם מחנות המעצר יתרוקנו מאלה שכבר נעצרו.
שאלה 118408
ואני חשבתי בדיוק על ההיפך - אם אנחנו ננהג באורח מוסרי, הם יצטרפו.
באמת כך את חושבת ? 118475
באמת כך את חושבת ? 118476
ודאי שמעת בעבר כי הם טוענים שהסיבה להתנהגות הלא-מוסרית שלהם היא ההתנהגות הלא-מוסרית שלנו בהחלת משטר צבאי על שטחים כבושים. אם נשכנע את האויב במוסריותנו, הרי שההצדקה לאי-מוסריותו תאבד בעיניו-הוא כמו גם בעיני שאר העולם.

לא כל-כך ''חושבת'' כמו ''מקווה''. אך כיוון שהאופציה היא בלתי ריאלית, הרי שהדיון בה הוא דיון סרק.
באמת כך את חושבת ? 118478
אני נותן מעט מאד משקל למה שהם טוענים. האופן שבו הם מנהלים את מדיניותם בנוי במרביתו על שקר ורמיה (תרבות סיפור הקורייש. ידו של ערפאת חותמת על צ'ק הרצח, ופיו מגנה אותו בעת ובעונה אחת).
תיקון ''חושבת'' ל ''מקווה'' הוא תיקון חשוב.
השאלה היא אם העבר לא הוכיח כבר שמדובר בתקוות שווא, שאחיזה בו עלתה בחיי רבים, ועוד כמה חיים כדאי לנו למחוק ולהרוס, כדי להשקיע בתקווה הזאת, בעתיד.
שאלה 118749
אגב, אם אינני טועה, מותר לחבר המושבעים לזכות אדם מפשע גם אם הוכח להם כי הוא אשם בו, אם הם מסכימים כי אינו הוגן או מוסרי. אבל אינני משפטן אמריקני.
שאלה 118368
מעניין אותי לפתח את הנושא לאור המידע על שירות המילואים שלך. סיפרת כי בחרת להתגייס למילואים, למרות שרוב האנשים (נכון, לא כולם) אינם עושים זאת אלא משתמטים משירות. הייתי שמח להפנות אליך חזרה את שתי השאלות:
א. מדוע אתה משרת בשטחים (תוך סיכון חייך) בהתאם לצו מצפונך למרות שהרוב משתמט?
ב. האם זה מוצדק שתשרת בשטחים (כנ"ל) כשהרוב משתמט?

יתרה מזאת, בדוגמה שלך, אתה אומר שכשופט היית משחרר את הנאשם באי תשלום מס כאשר כולם אינם משלמים. מה תגיד למשתמט שיטען בבית-דין צבאי ש"כולם משתמטים"?
שאלה 118370
עניתי משהו למעלה. אני לא חושב שהרוב משתמט. גם לו לא התנדבתי לא הייתי משתמט. שרתתי בסדיר ומילואים כעשרים ושבע שנים. למה אתה אומר זאת ?
שאלה 118373
לא הבנתי. למה אני אומר מה?
שאלה 118381
למה אתה אומר שהרוב משתמט, או שאני טוען זאת. (בעצם, כתבתי לך תשובה וכששלחתי אותה ראיתי שבינתיים כתבת עוד משהו, ועניתי גם על כך, למרות שזה בערך היה אותו דבר.)
שוב מאשימים את השכ"ג? 118377
אתה יכול לקרוא לי הגלובלי, השוטה או שכ"ג, מר אנשלוביץ. אוף, למה לא מעברתים כאן שמות למשהו קצר יותר?

אגב, את הדוגמא הזאת לא המצאתי, יש לתת את הקרדיט לאיזה פילוסוף ששמו נשמט מזכרוני ואשר צוטט באזני ע"י אסא כשר.
שוב מאשימים את השכ"ג? 118382
בעיתונות, העיתונאים כותבים מאמרים תחת שמם המלא, וזה ברור ומובן.
איני מבין את התופעה שבאינטרנט אנשים מסתתרים תחת כינויים. האם הם מתביישים במה שהם כותבים ? מה עומד מאחורי התופעה הזאת ?
אני מגיב לפעמים למאמרים ב ynet .
אני חושב שאני היחיד שמופיע שם תחת שמו וכתובתו המלאים.
זה לא מובן לי.
למה זה ?
שוב מאשימים את השכ"ג? 118383
השווה את רמת תגובותיך (הגבוהה בדרך כלל), עם הרמה, הרדודה במיוחד, של המגיב הממוצע ב-YNET ובוואלה!
זה כבר חלק גדול מהעניין - יש אנשים שאוהבים לכתוב שטויות, אך לא מוכנים לעמוד מאחוריהן.
בדיוק! 118390

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים