בתשובה למאמין באלוקים, 13/03/03 8:58
עד כאן. 135251
לא תקפתי אותך אישית. לא דיברת אליך כלל: דיברתי עם אחרים, והבעתי פליאה על שהם טורחים להתעמת אתך, למרות שברור שאף צד לא ישכנע את השני. התמיהה נכונה באותה מידה גם לגביך (מדוע אתה טורח להתעמת עם מי שברור שלא תשכנע - מי שאין סיכוי, מבחינתך, שתלמדו בינה? אם אתה מחפש מצווה, להחזיר אנשים בתשובה, הרי שאתה משחית כאן את זמנך).

הדיון ש"לא מעניין אותי" הוא הדיון התאולוגי (איזה אלוהים אתה מעדיף, וכו'). היה די ברור מסיום התגובה שלי, שאני כן ממתין לתשובה: "האם אני אזכה לתשובה לשאלה הכה-פשוטה ששאלתי?". וכמו שאתה דרשת נימוק, לשאלה שהיא "רק לבחור אות מרשימה" (שאלה 'אמריקאית'), כך גם אני מעוניין הייתי בנימוק (כפי שהבהרתי בתגובה 132458) לשאלה שהצגתי. אבל זה באמת שכבר לא משנה.
עד כאן. 135253
מה שאני עושה כאן זה לא נסיון להחזיר בתשובה אלא קידוש שם שמיים.
פשוט נמאס לקרוא באייל כל כך דברים לא מדוייקים ולא בדוקים ולא נכונים שהחלטתי לענות על הכל - אחת ולתמיד.

בקשר לשיכנוע - מי שלא רוצה להשתכנע ויהי מה (גם אם זאת האמת) - לא ישתכנע.
אבל אותי מעניינים האנשים התמימים שמאמינים לכל מה שרושמים משכילים מהם וקוראים באייל מתוך חיפוש ישר אחר האמת.
כואב לי שאנשים אלו נופלים קרבנות לסילופים ולהצגת השערות כעובדות ובעצם ננעלת דרכם בפני החיפוש האוביקטיבי.
עד כאן. 135260
ובתורה, לא נמאס לך לקרוא כל כך דברים לא מדוייקים ולא בדוקים ולא נכונים?
עד כאן. 135280
שוב, כל מה שאתה עושה זה לטעון טענות מופרכות וכאשר אתה נשאל לפשר הדברים או מתבקש לבססם אתה או

א) מתעלם.
ב) מסרב להסביר משום ש"ז'מזה בסיסי" (למרות שאתה לפני זה דואג להגיד שמדובר בדברים מאוד מאוד עמוקים, ובכך בעצם סותר את עצמך בלי בושה).
ג) טוען טיעונים מעגליים (ביסוס האמונה על מה שסביר בעיניך ומבסס את מה שסביר בעיניך על הדבר בו אתה מאמין).
ד) מפנה אנשים למקומות בהם ניתן למצוא את האמת, למרות שאין בכך שום טיעון של ממש (אלא סתם התחמקות ועצלנות לשם שמים).
ה) מתימר בצורה נלעגת ("ננעלת דרכם בפני החיפוש האוביקטיבי"... נו באמת - עוד אפשר להתחיל לחשוב שאתה לא אדם המאמין באלוהים אלא אדם שמתחיל לשגות בהזיות שהוא מן אדם-אלוהים-יודע-כל שכזה).
ו) מנבל פיך, מכנה אנשים בשמות גנאי ופונה אל אנשים בהתנשאות דידקטית נלעגת תוך כדי הסתתרות מאחורי אלמוניות פחדנית (תגובה 134667 תגובה 132357 תגובה 131802 ודוגמאות רבות אחרות).
ז) נופל בכשלים הלוגיים הבסיסיים ביותר ועוד מעז להגיד את המילה לוגיקה בכל משפט שני.
ח) מנמק את הסלידה של אנשים מן הדיון איתך בכך שלא נעים להם להתמודד עם האמת הנפלאה, האחת והיחידה (פתרון יפה לדיסונאנס הקוגנטיבי שנובע מן העובדה הפשוטה שאתה לא ממש נחמד).

אתה אולי מאמין גדול באלוקי אברקם (הקם ישום דמו), אבל אתה לא עושה רושם של יהודי טוב במיוחד ("המלבין פני חברו... השנוא עליך... וחיות אחרות"). זה לא בלתי סביר בעליל שהבחורצ'יק שלך מלמעלה, כבר לא מאמין בך בחזרה.
עד כאן. 135308
משעשע לראות את ההתפתלויות של אדם שתפיסת עולמו מתערערת.
א) מצד אחד אני מתעלם מצד שני כבר שניים טענו שאני נודניק
תחליטו כבר.
ב) אולי לא הבנת - אבל ההסבר הוא בסיסי (כלומר לא ניתן
לפרקו יותר ולכן אינני יכול להסבירו ביתר פירוט) וזה
לא קשור לעובדה שמשמעות הדברים עמוקה וקשה לתפיסה.
לכן אם קיימת סתירה היא קיימת בדמיונך.
ג) לא נכון - אבל גיליתי כבר מזמן שלעוות את דברי זו מצווה כאן.
על סמך מה שאני יודע אני מבסס את מה סביר ולא סביר בעיני ומשם הדרך לאמונה מתבקשת.
ד) שום חוסר החלטיות - אחד אומר לי שאני אומר לדברים לא מוסמכים וכשאני מביא סימוכין מכנים אותי כעצלן.
ה) קישקוש.
ו) הגבול בין חשיפת האמת (והשקרנים) לבין העלבה הוא דק אבל לפי דעתי עוד לא עברתי אותו.
ז) תן לפחות 2 דוגמאות כאלה (אם דברת בלשון רבים)
ח) אם אני לא נחמד אז מדוע אין לאנשים דתיים או כאלה שעדין לא החליטו מה הם לנהל דיון איתי ולחילוניים יש?
זה די שקוף שהעובדה שאני מערער את תפיסת עולמכם גורמת
לכם להתקיף אותי אישית וכן לשקר על מנת ל"הוכיח" שאני טעה.
האם אלו השיטות המייצגות את הציבור החילוני???
אני מקווה שלא.
בכל מקרה להבא עדיף שתענה לענין ולא תרד להעלבות אישיות - זה פשוט עלוב.
עד כאן. 135466
ט) מניח יותר מדי הנחות לגבי מה קרה לתפישת העולם של אנשים אחרים
י) פונה אל אנשים בלשון רבים, למרות שיש שם בראש כל הודעה (אנחנו החילוניים לא מיצגים אחד את השני או איזו תפישת עולם תאולוגית/פילוסופית מונוליטית). הקולות פה רבים ושונים והגיע הזמן שתבין את זה.
י'א) מחלק לעצמך יותר מידי ציוני שבח, ללא הצדקה ברורה (וזה כבר מזכיר רעש שעושה מטבע בתוך כד ריק).
י'ב) מתבכיין שיורדים להעלבות אישיות, למרות איבוד הזכות לאחר תגובה 131802 ודומותיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים