142594
על הסיפור עם לוחמי הקומנדו הלוויים שהביאו את הארון מאתיופיה אתה אומר שזה נשמע לך כמו עוד בדיה שמפיצים באינטרנט. אז תרשה לי לשאול אותך למה היית צריך בחלק הראשון של המאמר לאסוף ולהפיץ בעצמך את כל הבדיות שכתובות באינטרנט?

החלק השני יותר לעניין ויותר מעניין. אתה אומר שהאנשים של יאשיהו שכתבו וערכו את התנ"ך השמידו בעצמם את הארון אבל לא השמידו את ההוכחות הכתובות לקיומו בגלל ההערצה אליו. אחרי מהפיכה כזאת שהם עשו זה לא נראה לי כזאת בעייה גדולה לא להזכיר את הארון בתנ"ך או לספר סיפור שמתאים לצרכים שלהם. חוץ מזה, באותה תקופה רוב האנשים לא ידעו לקרוא, ולא היו עיתונים שיכלו לדווח על שינויים בעריכה של התנ"ך, ולכן לא נראה לי שאם הפסיקו לבצע טקסים עם הארון זה היה משנה להרבה אנשים מה כתוב במגילות שכותבים הסופרים של המלך.
התנ''ך מורכב מכמה גרסאות שונות 142595
ששולבו ביחד בעריכה מהתקופה הפרסית . לדעתי בחומרים העיקריים שנכתבו בידי אנשי ישעיהו הארון כמעט שאינו נזכר מהסיבות שהזכרת . הוא כן מוזכר בחלקים שנכתבו בידי אסכולות מתנגדות שייתכן שלא הסכימו עם השמדת הארון.וששולבו מאוחר ביותר ביחד כולם.לעניות דעתי הארון מוזכר בחלקים שנכתבו בידי אנשי יאשיהו רק בחלקים שבהם ברור שסכנתו של החפץ גדולה מכל תועלת שיש בו . דהיינו בחלקים שבהם מתואר כיצד הכלי השמיד הן פלישתים והן בני ישראל , הן אנשים פשוטים הן כהנים שלקחו אותו לארמון דוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים