בתשובה לאלי, 14/05/03 9:52
חזק חזק ונתחזק 146282
אלי בוקר טוב. למרות שלא השתתפתי בדיון הסוער אני מרשה לעצמי להתערב דווקא בנקודה הזו, כלומר להוסיף את המובן מאליו למובן מאליו (שהרי אשר שכטר פרסם שמונה משיריו בדג-אנונימי? לצד מניפסט האדם הבודד, ואף פורסם מאוחר יותר באנתולוגיה של הדג ולכן עמדתי, נדמה לי, ברורה).

אני עומד מאחורי דבריו של אשר שכטר ובכל פעם שאני קורא את דבריו אני אף מברך על קול ייחודי שמצליח לקרוא שירה מבעד לעיניים בלתי מזוגגות ועל מפגן מחשבה מקורית ונועזת (כך הוא הדבר) המושמת בשפתו המופתית, האידיוסינקרטית כל כך (אני מפנה אותך בעיקר למניפסט האדם הבודד ולהערות השוליים שלו, שכשלעצמן הן חלק מעניין מאוד ומעידות על ייחודו של אשר שכטר בשדה השירה והמחשבה העכשוויים).

באשר למכתבך, אלי. אינני מבין מה עניין הצידוק ה"מוסרי" לעמדתו של שכטר באם הוא עומד בודד במערכה או באם ניצבים לידו בני תמותה אחרים. אין בעמדתו של שכטר מן המוסריות או מחוסר המוסריות, אלא אם כן תשייך, כידידינו הפרוסי, את המוסריות לתחום החירות של המחשבה ולתחום החירות בכלל, כי אז כולנו אסורים ובלתי מוסריים ואילו אשר שכטר, האדם הבודד במינשריו, הוא בן החורין היחידי, איש מוסר בין כנופיה של חוטאים, ורק לו הזכות לדבר ולקבוע.

אך גם אם נסייג את הנימה הכמו-תיאולוגית הזו, הרי שאשר שכטר מייצג עמדה מקורית ונועזת וכל ההתקפות עליו נובעות מחוסר הבנה או מחוסר קיבולת עיונית. משהו בנוסח האפוריזם הפותח את "הקיץ בדרך הנביאים":

לעולם לא יוכלו הכלים
להכיל את השפע
חזק חזק ונתחזק 146313
רק רציתי לדעת אם לתומכיו השונים של מר שכטר יש את האומץ להתייצב מאחוריו גם בשמם ולא רק בכינויים שונים.
דעתי על יכולת המחשבה של מר שכטר ,מקוריותה ,נועזותה ,בגרותה וכו' היא שונה מאוד משלך כמובן.
חזק חזק ונתחזק 146345
אמנם איני תומך של אשר שכטר בשום אופן, אך הא לך. אני קיים.

ואני רוצה להודות לתומר על מחמאותיו. מי ייתן ואהיה גם ראוי ולו למקצתן יום אחד.
אבל תומר 146483
לא ציינת האם אתה הינך, או אינך, אשר שכטר!
אבל תומר 146487
חלק מהזמן הוא שכטר בשאר היום הוא אשר

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים