בתשובה לגילית, 30/01/01 0:42
כמה שאתה צודק 15327
טוב ויפה. מה שאומר שאין אמונה או אידאולוגיה המחסנת
את נושאה מפני אטימות, רוע לב ומעל לכל התנשאות.

רוצה לאמר שקפיצת המסקנה מהכרה בחסרים של הממסד הרבני
לצורך בחקיקה דתית איננה לוגית ולא עולה בקנה אחד עם המציאות.

את אותם איכויות הומניות כפי שתיארת אותם ניתן להשיג ללא צורך
באמונה דתית עם כל הסרח של טוטאליות החוקים שנובע ממנה.

אני בהחלט מצדד בלימוד יהדות, למי שזה מעניין אותו או למי שלהוריו
אכפת, אך באותה מידה אצדד בלימוד פילוסופיה יוונית או שפות סנקריסטיות, כהגדלת הידע ולא כחובה כפויה ששכר ועונש בצידה.
כמה שאתה צודק 15330
אתה אולי יכול להשיג אותם. מה על ילדיהם של חצי המהגיבים למאמר זה??
ראוי לכל אחד לדעת את המקומות שהוא יונק מהם קודם,רק אחר כך את חבריו העמים המשכילים. פילוסופיה יונית היא נהדרת, יהודית היא בעיני הכרחית. אין אדם ראוי באקדמיה או בתרבות שלא יודע מאין בא, רק בישראל מתעקשים לגדל כאלה,מתוך אידיאל.
מעניין למה? 15332
תמהני, מדוע את חושבת שיש במדינת ישראל (לשיטתך) חילונים להכעיס שמספרם מרובה כל כך?
האם זה עקב ההתנהגות של המחנה שלך הממאיס את הדת על החילונים?
סיבה אחרת?
מעניין למה? 15333
אני באמת לא יודעת. אם אתה אחד מהם,ספר לי אתה.
מעניין למה? 15335
הסבירי נא למה כוונתך בחילוני להכעיס,
במה הוא שונה מדתי להכעיס( אם יש כזה בכלל)
ואם אכן יש חילוני להכעיס במה זה נוגד ומפריע לחיים הדמוקרטיים - הכועס יכול לזוז הצידה, ומה שונה חילוני להכעיס מדתי כופה.
מעניין למה? 15337
חילוני להכעיס=אנשים שאוכלים חמץ בפסח בפרהסיה,למשל,וגם טורחים לכתוב על זה בעיתון.
דתי להכעיס -כולנו מכעיסים...אבל לא מכירה דתי שדתיותו נועדה להכעיס בכוונה.
זה לא מפריע לי,לא הייתי טורחת אפילו להזכיר את זה,מישהו פשוט ציין,שיאיר לפיד אוכל חמץ בשבת,בכוונה, ועניתי מה שעניתי. שיהיה לו לבריאות.
הם לא שונים,וגם לא שווים,הם פשוט שני סוגי אנשים שמקשים מאד על החיים במדינה הזו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים