בתשובה לגילית, 29/01/01 23:14
שוב מהסוף 15459
התמונה לא פוגעת בשום זכות שלך. את פוגעת בזכויות שלך. את זו שמונעת מעצמך ללכת ברחוב בגלל שרואים לאיזו בחורה את הציצים. ריח רע, אם נחזור לדוגמא הלא נעימה שלי, הוא דבר פיזי מאוד, ואם במקרה כל החלונות סגורים (מזגן!), אז המצב עוד יותר רע.

המחוקק לא מבין שום דבר יותר טוב ממני וממך. המחוקק הוא דם מדמנו ובשר מבשרנו, פור אול ווי קר. השאלה כאן לא יכולה להשאר ברמת הכנסת, היא חייבת להתברר ברמת העם היושב בציון (או עמים, או אתנוסים, או איך שלא תקראו לאזרחי מדינת ישראל), או, למצער, ברמת האייל.
שוב מהסוף 15464
א. זכותו של החרדי ללכת ברחוב, ברשות הכלל. עיין הטיעון שעלה כאן על איסור התערטלות.
אני יודעת שאתה שונא לשמוע, אבל ליברלית, כיון שאסור לו מטעמי אמונתו לחזות בתמונה יש מקום להיחס אליו. בפועל זה לא קורה, כי הלכנו צעד אחורה.
ב.ודאי וודאי שהמחוקק יודע ומבין יותר ממני (ואפילו ממך!) בעניני חוק, ושומע טיעונים הרבה מהמון צדדים, וטוב שהוא קובע ולא אתה, ואתה יכול לומר לי את אותו משפט בדיוק, וזו בדיוק הסיבה למערכת המשפטית.
ג. ברמת האייל, כבר ביקשתי- ערוך סקר, ולו במקום הלא מייצג הזה, ותראה איזה צביון רוצה עם ישראל (כלומר בנים שמאלנים חילונים ואנוכי) למדינתו.
קושיה 15563
הרי היום הקרב הוא לא על פרסום 'ציצים' חשופים במודעות פרסומת, אלא על הצגת זרועות אישה חשופות (!)
יבואו חרדים ויגידו שבעצם אנו פוגעים בזכויות שלהם ברחוב כי אנו מפרסמים תמונות של נשים סתם (גועל נפש), אחר כך יאסרו על השמעת זמרת נשים ברדיו כי ניתן לשמוע זמרת נשים שכזו ממכוניות חולפות, אחר כך ניתן לאסור על נשים להסתובב בבגדים חושפניים, הרי חרדי לא יכול להסתובב במקום שבו יש בנות ההולכות בחולצת בטן רחמנא ליצלן.

אם תוכלי להסביר לי מה ההבדל בין מודעת פרסומת לבין בחורה צעירה המסתובבת בחולצת בטן*? אם אנו אוסרים על פרסומות של נשים עם זרועות חשופות, מדוע שלא נאסור על בנות להסתובב ברחוב בזרועות חשופות? הרי האימפקט הוא אותו אימפקט.
קושיה 15570
נכון. קשה להיות חרדי במדינת היהודים. הפרסומת הלא צנועה היתה דוגמא לאיך חרדים מתמודדים יום יום עם ''כפיה חילונית'', למעשה. אז נכון-אפשר לשלוח אותם לגטו. הנקודה שלי היתה שצריכה להיות פשרה ברחוב. המאבק על זרועות חשופות הוא לא רציני- עובדה שיש פרסומות כאלה תחת כל עץ רענן.
לו היית שואל את החרדי הוא היה עונה לך, שלפי מה שהוא מחויב לו, אכן, יש לאסור חולצות בטן. כיוון שברור לכולם שהתערבות בלבוש היא פגיעה בזכות הפרט הלגיטימית (שלא כמו פגיעה ברחוב, שהוא של כווולם) אין דרישה כזו. ולא כי הם לא רוצים, אלא כי הדתיים (היי דובי) הרבה פעמים לוקחים צעד אחורה ודורשים רק את המינימום. שלטי חוצות לא פרובוקטיבים, מהרבה סיבות, אינם חדירה לזכות הפרט, אני מכירה גם חילונים (טוב,חילוניות) שמצטרפים לדרישה הזו.
קושיה 15575
אגב, הויכוח שלנו כאן הוא לא על חוק, כי עדיין אם איני טועה אין חוק כנגד פרסומת בלתי צנועה במדינת ישראל.

מפרסמים לא נוטים לפרסם פרסומות לא צנועות, אשר לא עברו את אישור 'הועדה למניעת פרסומי שחץ בארץ הקודש' משתי סיבות עיקריות.

1. חשש מחרם צרכנים של חרדים - שזה דבר מקובל בהחלט. לחרדים יש זכות לא לקנות מוצר שהם סולדים מהפרסומת שלו (בדיוק אגב, כפי שאני ואחרים מחרימים תוצרת בהשגחת בד"צ).

2. סיבה יותר עגומה היא פשוט חשש מאלימות כנגד השלטים, דבר שהוא לפי דעתי מתועב למדי. ואכן מייצג לעיתים את 'עוצמת הויתור' החרדית.

אם רק הסיבה הראשונה היתה מתקיימת היינו משיגים כאן מצב אידאלי: כוחות השוק קובעים את "גבול הצניעות", ללא חוקים, ללא כפייה, בהיגיון. כולם מרוצים, פחות או יותר. זה מה שהיה קורה אגב, אם החרדים היו מסכימים למסחר בשבת.
שוב מהסוף 15662
זכותו, ללא ספק. אבל אין זו זכותו לדרוש מאחרים שיגבילו את עצמם רק כי הוא הגביל את עצמו.
המחוקק לא יודע דבר יותר ממני, בניגוד למה שמר בילינסקי מאמין בו. המחוקק נוטה להיות כסיל, בישראל ובמדינות אחרות. הוא צריך לייצג אותי, לא להחליט בשמי.

בעניין הסקר - קצת סבלנות. אי אפשר להחליף סקר כל יומיים.
שוב אני? 15691
כיוון שהפכתי לשק החבטות של האייל (כבר ראיתם את "עד לקבוע בילינסקיאני?") הרשה לי לפחות לתקן שאיני מתעסק במה ראוי שהמחוקק יעשה, אלא במה שהמחוקק עושה בפועל, בעניינים רציניים שעל הפרק, ומה שאולי נראה לך כאוילי, יכול להראות לבעל האינטרס מופלא ונהדר. אבל תמשיכו, אל תתנו לי להפריע לכם. זהו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים