בתשובה לLior, 16/07/03 0:33
הסבר 157790
1 ו 4 - אני רוצה שכל מי שיש לו כישורים סבירים (נניח, מי שהיה זוכה למספיק נקודות בשיטה הקנדית) יוכל להגר ולקבל בסופו של דבר אזרחות. יהודי שהוא גנב שישאר גנב במדינת המקור שלו.

2. תספור את הילדים בני שנה לפי קבוצת אוכלוסיה, בטוח שאפשר להעריך את המספרים - מישהו יודע? (נדמה לי שמלמשפחה חרדית יש 4.5 ילדים לעומת 2.1 למשפחה חילונית)

3. שאלה טובה. לגבי מערכת הבחירות האחרונה, ה issue המרכזי היה מאד ברור וגרם לקבוצות מסויימות לשנות את הצבעתן, ישנו אותה חזרה בהקדם האפשרי.

4. אין שום דבר טוב בלקבל כל אחד ששייך לגזע/לאום/דת ספציפית.

6. תצטרך להאמין לי שאיני מחפש צידוקים למעשי ורק רציתי להצביע על חוסר התוחלת שברצון לשינוי בדרכים דמוקרטיות בישראל כיום.
הסבר 157792
2. קרוב מאוד למה שאמרת:
אבל באותו מאמר כבר ישנה מסקנה שמנסים לאמץ בתהליכים הנוכחיים: החזרת החרדים למעגל העבודה תאזן את המגמה
(אולי מפני שהם יהיו עייפים יותר...)
כלומר, יש פיתרון והוא ביישום, בשל החלטות שהתקבלו באופן דמוקרטי במדינה נאורה.
כלל ופרט וכלל, אי אתה דן אלא כעין הפרט 157793
השמועה אומרת שבכמה ארצות אפשר למצוא יהודי שהוא לא מהנדס ולא גנב. מה עושים עם יהודי שהוא אזרח ארגנטיני שומר חוק הרוצה לעלות ארצה, ואין לו מקצוע נדרש במיוחד (בפרט, הוא לא זוכה במספיק נקודות בשיטה הקנדית)?
והתשובה תהיה 157795
למה שירצה לעלות? הבשר בארגנטינה טעים יותר!
(אופס, זה שייך לדיון אחר)
אפשר גם למצוא מהנדסים שהם גנבים 157796
הייתי מציע שישאר בארגנטינה.

אם הוא לא פליט ולא בעל מקצוע נדרש (ואינו זכאי הגירה על פי קריטריונים סבירים אחרים - איש דת, בן משפחה קרוב של אזרח וכו') למה דובי צריך לשלם מיסים כדי לממן את קליטתו בישראל?
אפשר למצוא הרבה דברים 158219
כדי לא להשאיר את הנושא פתוח, אני מסתכן בכתיבת המובן מאליו: דובי צריך לשלם מסים כדי לממן קליטת עולים, מאותה סיבה שהוא (וכל אחד אחר) צריך לשלם מסים לכל מטרה אחרת, דהיינו, כי זה החוק.

אני רואה באותו יהודי מארגנטינה שותף בפרוייקט המכונה "מדינת ישראל", ויש סיכוי לא רע שגם הוא רואה את עצמו ככזה. ברצותו לשוב הביתה, הוא מתקבל בברכה - בלי קשר למקצוע שהספיק לרכוש בינתיים.
ברוכים הבאים 159619
ששה יהודים קשישים הגיעו לארץ מעיראק‏1. ככל הידוע, הם אינם עתידים לעבוד באף מקצוע נדרש.


חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים