בתשובה לניצה כהנא, 24/07/03 0:42
Kahane's love for all jews 159136
1. האם העמדה הזו של הרב, שאסור לפגוע ביהודים, מקובלת גם על ממשיכי דרכו?

2. האם הכלל שאסור לפגוע ביהודים הוא מוחלט, או שאם יש מקרה שפגיעה ביהודי "בוגד" אחד תציל הרבה יהודים אחרים (כפי שיגאל אמיר חשב, אולי בטעות) אז מותר לפגוע בו.
Kahane's love for all jews 159783
כן, עד כמה שידיעתי מגעת, העמדה הזאת מקובלת גם על ממשיכי דרכו. היחיד אותו שמעתי אומר דברים אחרים, שצרמו לאוזני, היה אבישי רביב. לאחר ששמעתי שהיה סוכן שב''כ, הבנתי מאיפה זה בא.
לפי ההבנה של הרב כהנא, הבעיה שלנו היא לא ''יהודי בוגד'' אחד, אלא דרך חשיבה מסויימת שחלק לא מבוטל של העם מחזיק בה. לכן לא נראה לי שהוא היה חושב כמו יגאל עמיר.

השאלה הכללית האם מותר לפגוע ביהודי אחד, שבמעשיו מסכן יהודים רבים, נראה לי שהיא נידונה בהלכה בהקשר של יהודי שמלשין לגויים על היהודים, וגורם למותם. שם, אני חושבת שההלכה נפסקה שצריך לפגוע בו. ( אני לא בבית ולא יכולה לשאול את התלמיד חכם הפרטי שלי, אז יותר פרטים ומקורות בהזדמנות אחרת...)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים