בתשובה לסתם איילת בארץ ישראל, 07/08/03 16:53
משעשע 162213
אבל דווקא את וניצה מחזיקות בדעות שתוצאתן הינה שלילת זכותה המוסרית של מדינת ישראל‏1 להתקיים.

1 מדינת ישראל היא המדינה שבהצהרה על הקמתה נאמר "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה." ו"אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים." וכמובן "אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו."
משעשע 162216
א. לפי השקפתך המוסרית, לכל היותר.
ב. בעיני, אין כל ערך מיוחד - מוסרית ופוליטית - להכרזת העצמאות.
ג. גם מייסדי המדינה ה"שמאלנים" (והלואי עלינו שמאלנים כאלה *היום*) לא היו מאמינים אילו היה נאמר להם, שיהיו יהודים במדינה, שיבקשו לשלול את אופיה היהודי.
משעשע 162218
א. לפי השקפתם המוסרית של מקימי המדינה, כפי שפורטה במסמך שהכריז על הקמת המדינה, שחלקים ממנו הובאו בתגובה הקודמת.

ב. מזלנו שדעתך לא נחשבת. מגילת העצמאות היא המסמך המקונן של המדינה.והיא זאת שמגדירה מה היא מדינת ישראל, וכמו שאפשר לראות, היא זאת שמסבירה למה את זו שמחזיקה בדעות שמנוגדות לקיומה של המדינה. הערך שאת נותנת למגילה שוה לערך שאת נותנת למדינה.

ג. גם רוב השמאלנים היום יחתמו על מגילת העצמאות. כשהם הקימו את המדינה, הם התכוונו לתת לה אופי הרבה יותר חילוני ("לא יהודי") מאשר זה שקים היום. להבדיל, להאמין שיהיה מי שיקרא לשלול את זכותם של אזרחים על בסיס דת גזע או לאום *בשמם*, זה בטח היה נשמע להם מופרך.
מהו אופיה היהודי של המדינה? 162219
דיון 1539 הוא רלונטי לכאן.
הפרשנות שלך למושג יהודי אין לה שום קשר לפרשנות של מיסדי המדינה.
הקשר היחידי הוא שאתם משתמשים באותה מלה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים