בתשובה לערן בילינסקי, 11/08/03 23:09
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163177
זה שאתה לא שונא (לטענתך) את כהנא או היטלר??? או בכלל זה מראה על בעיה. דיסוננס קוגנטיבי עשוי להיות אחד ההסברים אבל בטוחני שיש עוד אפשרויות בכל אופן הבנת הבעיה בודאי תעזור לך לפתור אותה.
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163200
אני מבין שלדידך (ולדידו של אלייקים העצני) זו בעיה שקשורה אולי לדיסוננס קוגניטיבי (מונח שנוח להשתמש בו בלי הבחנה כמובן), אבל לדידי זו כל וכלל לא. אני לא מסוגל לאחוז ברגש שהוא כל-כך אינטימי לדעתי, כמו שינאה (או אהבה, כמו ''אהבת ישראל'' שניצה מדברת עליה) למישהו שאני לא מכיר, ובודאי שאיני מכפיף עצמי לסימטריות מול מי שכן חש שינאה ''עיוורת'' כמו אנטישמיות, כלפי.
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163287
מצטרפת לביקורת של ערן ושל האנל (כך במקור) האלמוני. השימוש של העצני במושג "דיסוננס קוגנטיבי" הוא שגוי במתכוון, כדי להדגיש את עמדתו. לא בחכמה עשית כשהשאלת ממנו את השימוש במושג.
לא כל סתירה היא "דיסוננס קוגנטיבי".

הבט בהגדרה ובדוגמאות בתחתית העמוד.
"האנל האלמוני"? זה הוא שקרא לי ככה 163290
תגובה 163166
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163305
אני לא מתאפק מלהזכיר שוב את ההתחכמות שלי שנראית לי מתאימה מתמיד: דיסוננסנס קוגניטיבי.
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163433
את בטוחה שאת מבינה אנגלית?
when there was inconsistency, or when there was conflict with the person's past experience, that this makes us uncomfortable enough that we'll take the simplest way out to get consistency again.

זה תואם מאוד את מה שהעצני אומר.
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163438
- חוץ מזה שה"דיסוננסים" שמציג העצני הם ברמה של "רציתי לקנות חלב, אבל נגמר החלב במכולת. אבוי! דיסוננס קוגנטיבי!" דהיינו, הוא משליך את הדיסוננס המהותי של פסטינגר על *כל* דבר. ואז הוא כותב דברים כמו "עוד יותר מסוכן הדיסוננס מסביב לשלום. השלום חייב להיות "עאדל" , אומרים הערבים, ואנחנו מתרגמים "צודק" ואומרים – למה לא? אבל אצלם "צודק" הוא שם קוד לזכות השיבה" - איפה בדיוק הדיסוננס הקוגנטיבי כאן? או שמא גם עברית אני לא מבינה מי-יודע-מה?

במחשבה שניה, למה אני מבזבזת על זה זמן? אנא הרגש חופשי להשתמש במושג כראות עיניך. ולפסיכולוגים שלום.
קצת אופטופיק או דיסוננס קוגנטיבי 163440
מה זה?>>>
"בפלשתינה-ארץ ישראל, חי העם הערבי הפלסטיני. בה עוצבה דמותו הלאומית, המדינית והרוחנית. בה הוא יצר נכסי תרבות לאומיים, ערביים וכלל אנושיים.
יהודים חיים במקומות רבים בעולם, והם פיתחו בהם תרבויות עשירות הקשורות לסביבתם. אנו מקוות בכל לב כי גם בפלשתינה נוכל לפתח תרבות ייחודית המקיימת דיאלוג מתמיד עם הסביבה ועם העם הערבי הפלסטיני החי בה. היהודים בתפוצות יצרו שפות ייחודיות, ספרות, תיאטרון והגות, שהיו לפאר היצירה וזכו להכרה עולמית בהישגיהם. אנו מקוות כי גם בפלשתינה יוכלו יהודים לפתח תרבות ייחודית המקיימת דיאלוג מתמיד עם הסביבה ועם העם הערבי הפלסטיני החי בה....".

כל האנלים האיילים וואט אוור, תזדרזו לחתום:

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים