בתשובה למיאתה, 21/11/03 18:25
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181526
אם הדברים באים כהסבר למה צריך "להרוג את כל הערבים!!!1" אני מסכים שאפשר להבין אותם בנימה דומה, אבל אם הכותב מוכן להבהיר שכוונתו היא שבתרבות הערבית-מוסלמית בצורתה הנוכחית יש חולי בסיסי שצריך לעקור מהשורש אותו, ולא את כל הפרטים שמרכיבים את התרבות הזאת, אז לא.

ההבדל בין 'היהודים שולטים בעולם ומשעבדים אותו' לבין 'הערבים מפעילים טרור ואלימות נגד אנשים שלא עשו להם שום דבר' הוא בעצם *הנכונות העובדתית* של האמירה. לדידי, טענה שההבדל הזה לא באמת קיים היא טענה מזעזעת.
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181528
אור כתב בתגובתו תחת הכותרת "ניסוי מעניין בטבע האדם" בין היתר:
"...גם ערבי שלא גדל במדינה ערבית מתנהג כערבי... כנראה שהמחלה אינה תלויה בסביבת הגידול אלא בשתיל עצמו... המנטליות הערבית הפרימיטיבית... משהו במהות הערבית באשר היא הוא קטלני ומפגר... ונראה שאיפה שלא תשים אותו הוא ישאר אותו יצור פרימיטיבי צמא דם, שכנראה האבולוציה פסחה עליו... כערבים נולדו וכערבים יחיו ויהרגו..."

נראה שלפי אור כאמור אם מישהו נולד ערבי הוא פסול מיסודו ולאן שלא נגלה אותו הוא יעשה צרות צרורות וממש אין מה לעשות עם כל הפרימיטיבים צמאי הדם האלה בעולם הזה.

לדעתי משנאה ומדון גדלה השנאה והמלחמה, וחייבים להיות מפוכחים

לדעתי יש לעשות הבדל גדול בין תרבויות במצב מלחמה קשה וכואבת (ראה תגובה 181392 )לבין תורות גזע חשוכות שמזכירות לי לאן נעלמו חלק ממשפחתי בשם שנאה במסווה נאורות
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181558
הניסוחים של אור אכן בוטים, אבל אילו אני הייתי מנסה להעביר את אותו מסר שאור מנסה להעביר (מסר שאני מסכים איתו - שים לב, איתו, לא בהכרח עם הניסוח המסוים הזה שלו), הייתי מנסה להימנע מהמכשול הזה ולהסביר שהבעיה עם הציוויליזציה הערבית של המאה ה-‏21 היא בעיה תרבותית ולא בעיה גנטית - מושג שאני בכלל לא מאמין בו או מכיר בו מעבר לרמה הפיזיולוגית היסודית. נראה לי חסר טעם לכלות את הדיון במסר החשוב הזה על דיוני סרק בשאלה האם ישנה פה שנאה גזענית לערבים באשר הם או בעיה עם מציאות שבאמת קיימת בשטח ושצריך למצוא לה פתרון, וגם זאת מבלי לטעון שום טענה שמשתמע ממנה שהפתרון הזה יבוא בדמות כלשהי של השמדה פיזית של אוכלוסיה ערבית. מאחר שזה נראה לי חסר טעם ומחטיא לחלוטין את כל התכלית של הדיון ואת כל המסר, אני חושב שחשוב לנסח את הטענות באופן שיבהיר חד משמעית שאין פה שום קטע גזעני או הגדרה א-פריורית של אדם, כל אדם שמשתייך לציוויליזציה מסוימת כ'פסול מיסודו'. הניסוח הבוטה של אור בהחלט לא תומך בהעברת המסר הזה, וחבל.
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181621
אם אתה טוען שאתה מסכים עם המסר של אור, אך לא עם הניסוח; ואומר כי הניסוח של אור לאותו מסר לא תומך בהעברת המסר,
אולי אתם מדברים על מסרים שונים?

אני אשאל כך: אתה מסכים איתי כי יש מלחמת תרבויות, ומוצא האדם אינו הכרח לצד שיבחר אותו אדם במלחמה זו?
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181652
אולי. אני סבור שלא, ואור גם מאשר למטה את אופן ההבנה שלי את הדברים.

'מוצא האדם' אינו 'הכרח' לצד שיבחר האדם במלחמה. אין לי ביקורת על 'גזע ערבי' או 'מוצא ערבי', אלא על 'תרבות ערבית'. ההנחה שלי היא שלגנטיקה יש השפעה אפסית בכל מה שלא נוגע לפרמטרים פיזיולוגיים גרידא (ולו בגלל שלא ידוע לי על נתונים כלשהם שתומכים בקיומה של השפעה שכזאת). אין לי ענין להביא לכך שלא יתקיים יותר עם ערבי, או לא תתקיים יותר ציוויליזציה ערבית. כן יש לי ענין להביא לכך שהעם הזה והציוויליזציה הזאת יירפאו לחלוטין מהטירוף והחולי הקיצוני שהם מצויים בו. לדעתי, הבנת הנקודה הזו כאילו הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות השמדה פיזית שלהם היא-היא הגזענית, מכיוון שהיא מבוססת על ההנחה הסמויה שאין דרך לעשות זאת בכל אמצעי אחר.
התגובה לעיל היא כמובן שלי 181653
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181668
ובוא נחדד את הנקודה המענינת לדעתי שהגענו אליה-
אתה אומר שאין השקפה גזענית לדעות שלך ושל אור, שהן אותה הדעה
ואותה דעה אומרת כי השקפת העולם הערבית באשר היא חולה מיסודה.
השמדה של ערבים פסולה, והיא באה ממחשבות הומניסטיות מדי של אנשים שונים
אך שנאה לאנשים על- פי מוצאם הערבי גרידא לכן הוא מותר: אם הם ערבים (מדרוזים ועד איראנים)

עוד שאלה: היהפוך ערבי עורו? האם לפי השקפתך מי שגדל בתרבות ערבית יכול להשתנות אי פעם?
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181733
לא אמרתי 'שנאה לאנשים על פי מוצאם הערבי גרידא לכן הוא מותר, אם הם ערבים (מדרוזים עד איראנים)'. אם אתה שם לי מילים בפה כתחליף למה שאני אומר באמת, רגע אחרי שאני אומר את זה, אתה לא מעודד במיוחד את הרצון שלי להמשיך בדיון.

לשאלתך, אין לי מושג. זה כבר באמת ענין של מחקר סוציולוגי ולא שליפות מהבטן. האם מי שגדל בתרבות צרפתית, רחמנא ליצלן, יכול להשתנות אי פעם? או בתרבות מאורית? אני לא בדיוק סמכות בנושא.
מיהו ערבי 181745
בהערה שלי בסוגריים באתי כדי למתוח ביקורת על היחס שלך לערבים כאילו הם עם אחד, עם תרבות אחת
מיהו ערבי 181760
האיראנים הם בכלל לא ערבים.

בכל אופן, אני לא טוען שקיים פאן-ערביזם, אלא שהתנהגות שמשותפת לערבים בכל העולם היא לא מקרית ואכן נובעת מאלמנטים תרבותיים מסוימים שמשותפים להם.
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181675
תצטרך לפרט את האמצעים שלך ביתר שאת להבא כדי שלא יוכלו לייחס לך מחשבות גזעניות כאלו. יש לך קצת אחריות בעניין הזה, אני סבור. במיוחד באקלים התרבותי הנוכחי
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181682
ברגע שהוא יתחיל להתנצל ולהסביר שהוא לא גזען הוא רק יחזק את הטענות האלה נגדו. כמה בן אדם כבר יכול להתנצל? אם דעותיו אינן כאלה כשלעצמן, זה מספיק. אין אדם יכול להיות אחראי על הבנה שגויה של דברים שנוסחו באופן חד וברור.

מעניין שגם איש פה לא טרח להסביר ולהוכיח כי הדברים גזעניים אלא רק הסתפקו בהאשמות. אני כבר לא אדרוש להסביר למה גזענות זה רע. לא נלך עד שם וגם אין לי תשובות בעניין. אבל לדרוש שהמאשימים בגזענות יוכיחו טענתם זה טענה בסיסית לטעמי.
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181703
אם אתה קורא לכל הערבים באשר הם "ברברים צמאי דם" הרי זוהי אמירה גזענית
אם אדון חרדון אומר כי יש לו ביקורת על התרבות הערבית ולך על הערבים לעצמם יש קונפליקט לכאורה ביניכם

נראה שבינינו אין כמעט קונפליקט מה יש לעשות בנידון האנטישמיות באירופה אלא על תפישת האויב כאדם או חיה

אני חוזר על שאלה ששאלתי את אדון חרדון:
האם לפי תפישתך מי שגדל בתרבות ערבית יכול להשתנות אי פעם?
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181792
כן, הוא יכול.

האם ניסיון לחולל שינוי כזה הוא מעשי או אפשרי?

לא, הוא לא.
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181811
הוכחת שאתה גזען
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181572
"אם הכותב מוכן להבהיר שכוונתו היא שבתרבות הערבית-מוסלמית בצורתה הנוכחית יש חולי בסיסי שצריך לעקור מהשורש אותו, ולא את כל הפרטים שמרכיבים את התרבות הזאת..." - זו בהחלט הייתה כוונתי.
לא אמרתי מילה ערבים כפרטים ואין לי שום יחס - שנאה או אהבה - אל ערבים כפרטים. היכולת לשנוא עם שלם או למעשה כל אדם שלא היה לך מגע אישי איתן היא יכולת שאין לי. למעשה, אני לא חושב שדבר כזה באמת אפשרי עבור מי שעיניו בראשו.

מה שכן, אני לא חושב שצריך לעקור החולי הבסיסי משורשיה של החברה הערבית. אני לא סבור שזה אפשרי ואני לא סבור שזה תפקידנו.

הגישה האבהית הזו לאיסלאם - הילד חולה, בואו נרפא אותו - היא אולי מאוד אצילית אבל לא מעשית במיוחד. המאורעות האחרונים בעיראק מוכיחים זאת היטב. על כל פנים, גם אם זה אפשרי אני בהחלט לא חושב שהעולם המערבי או ישראל יכולים לעשות שימוש בגישה כזאת בזמן שהן בסכנה קיומית. אולי בעיראק זה יכול להיות ניסוי מעניין, האם ניתן לחנך עם, אבל בצרפת המצב שונה לגמרי. זה די מזכיר את הגישה של מערכת החינוך בימינו: תחת להעיף מן המערכת את מי שלא מאפשר לאחרים ללמוד משאירים אותה בה כך שאף אחד לא לומד.

"חינוך עם" הוא לא פריבלגיה שאנו יכולים להרשות לעצמנו, בטח לא בישראל. גישה זו, אשר נטועה עמוק ברוח הסכמי אוסלו ובמגעים הנוכחיים עם הפלסטינים, שווה ומוכיחה עצמה כהרת אסון.

לא אמרתי שהמסקנה מטענתי היא כי יש להרוג את כל הערבים וזה גם לא משתמע ממנה, אם כי העוורים, המתלהמים וה"גזענים הפוזיטיביים" מנסים למשמע זאת מן הדברים.זהו מצב מובהק שבו אדם מבין את שהוא רוצה להבין.

להרוג את כל הערבים לא יפתור יותר מדי בעיות וזה בטח לא דבר שהייתי מטיף לו (אם כי רבים מן הערבים אולי מטיפים למצב ההפוך. בעצם לא אולי). אך אני בהחלט חושב שפתרון הבעיה יימצא לא בתהליך של ריפוי וחינוך אלא ביד קשה, בעיקר נגד סכנות מידיות כמו הגרעין באיראן או אנטישמיות באירופה. קל וחומר אצלנו.
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181623
מהי אותה יד קשה לדעתך שתצליח לרפא את התרבות המוסלמית הנוכחית?
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181661
אותה יד קשה שנוהג המיעוט הערבי במיעוט היהודי.

אני לא אכנס לפוליטיקה מקומית אבל אני אתן למשל הצעת פתרון לבעית הגרעין העיראקית-איראנית. הפתרון לדעתי הוא במבצעי ניקוי תקופתיים. נכנסנים לעיראק או לאיראן בעת הצורך לפי מידע מודיעיני. מנקים את המדינה מיכולת גרעינית או בליסטית, ויוצאים. כך כל כמה שנים או כל כמה ימים. לפי הצורך ולפי המידע המודיעיני. במקביל, אין שום מניעה לקיים יחסים המובילים לשלום. הם צריכים להבין שהמערב לא יסבול יכולת גרעינית במדינה ערבית. לא פייר? לא פייר. צבוע? צבוע. אבל ישאיר את הגרעין בידיים שפויות.

לגבי צרפת - אני מניח שהצרפתים יתעוררו בעצמם בקרוב. בסך הכול, הם יותר קרובים ליהודים בתרבותם מאשר לערבים. בתור התחלה הם יכולים לטפל בפורעי הסדר הערבים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים