בתשובה למיאתה, 22/11/03 16:03
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181652
אולי. אני סבור שלא, ואור גם מאשר למטה את אופן ההבנה שלי את הדברים.

'מוצא האדם' אינו 'הכרח' לצד שיבחר האדם במלחמה. אין לי ביקורת על 'גזע ערבי' או 'מוצא ערבי', אלא על 'תרבות ערבית'. ההנחה שלי היא שלגנטיקה יש השפעה אפסית בכל מה שלא נוגע לפרמטרים פיזיולוגיים גרידא (ולו בגלל שלא ידוע לי על נתונים כלשהם שתומכים בקיומה של השפעה שכזאת). אין לי ענין להביא לכך שלא יתקיים יותר עם ערבי, או לא תתקיים יותר ציוויליזציה ערבית. כן יש לי ענין להביא לכך שהעם הזה והציוויליזציה הזאת יירפאו לחלוטין מהטירוף והחולי הקיצוני שהם מצויים בו. לדעתי, הבנת הנקודה הזו כאילו הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות השמדה פיזית שלהם היא-היא הגזענית, מכיוון שהיא מבוססת על ההנחה הסמויה שאין דרך לעשות זאת בכל אמצעי אחר.
התגובה לעיל היא כמובן שלי 181653
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181668
ובוא נחדד את הנקודה המענינת לדעתי שהגענו אליה-
אתה אומר שאין השקפה גזענית לדעות שלך ושל אור, שהן אותה הדעה
ואותה דעה אומרת כי השקפת העולם הערבית באשר היא חולה מיסודה.
השמדה של ערבים פסולה, והיא באה ממחשבות הומניסטיות מדי של אנשים שונים
אך שנאה לאנשים על- פי מוצאם הערבי גרידא לכן הוא מותר: אם הם ערבים (מדרוזים ועד איראנים)

עוד שאלה: היהפוך ערבי עורו? האם לפי השקפתך מי שגדל בתרבות ערבית יכול להשתנות אי פעם?
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181733
לא אמרתי 'שנאה לאנשים על פי מוצאם הערבי גרידא לכן הוא מותר, אם הם ערבים (מדרוזים עד איראנים)'. אם אתה שם לי מילים בפה כתחליף למה שאני אומר באמת, רגע אחרי שאני אומר את זה, אתה לא מעודד במיוחד את הרצון שלי להמשיך בדיון.

לשאלתך, אין לי מושג. זה כבר באמת ענין של מחקר סוציולוגי ולא שליפות מהבטן. האם מי שגדל בתרבות צרפתית, רחמנא ליצלן, יכול להשתנות אי פעם? או בתרבות מאורית? אני לא בדיוק סמכות בנושא.
מיהו ערבי 181745
בהערה שלי בסוגריים באתי כדי למתוח ביקורת על היחס שלך לערבים כאילו הם עם אחד, עם תרבות אחת
מיהו ערבי 181760
האיראנים הם בכלל לא ערבים.

בכל אופן, אני לא טוען שקיים פאן-ערביזם, אלא שהתנהגות שמשותפת לערבים בכל העולם היא לא מקרית ואכן נובעת מאלמנטים תרבותיים מסוימים שמשותפים להם.
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181675
תצטרך לפרט את האמצעים שלך ביתר שאת להבא כדי שלא יוכלו לייחס לך מחשבות גזעניות כאלו. יש לך קצת אחריות בעניין הזה, אני סבור. במיוחד באקלים התרבותי הנוכחי
אם מה שאור כתב לא נחשב אנטישמיות 181682
ברגע שהוא יתחיל להתנצל ולהסביר שהוא לא גזען הוא רק יחזק את הטענות האלה נגדו. כמה בן אדם כבר יכול להתנצל? אם דעותיו אינן כאלה כשלעצמן, זה מספיק. אין אדם יכול להיות אחראי על הבנה שגויה של דברים שנוסחו באופן חד וברור.

מעניין שגם איש פה לא טרח להסביר ולהוכיח כי הדברים גזעניים אלא רק הסתפקו בהאשמות. אני כבר לא אדרוש להסביר למה גזענות זה רע. לא נלך עד שם וגם אין לי תשובות בעניין. אבל לדרוש שהמאשימים בגזענות יוכיחו טענתם זה טענה בסיסית לטעמי.
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181703
אם אתה קורא לכל הערבים באשר הם "ברברים צמאי דם" הרי זוהי אמירה גזענית
אם אדון חרדון אומר כי יש לו ביקורת על התרבות הערבית ולך על הערבים לעצמם יש קונפליקט לכאורה ביניכם

נראה שבינינו אין כמעט קונפליקט מה יש לעשות בנידון האנטישמיות באירופה אלא על תפישת האויב כאדם או חיה

אני חוזר על שאלה ששאלתי את אדון חרדון:
האם לפי תפישתך מי שגדל בתרבות ערבית יכול להשתנות אי פעם?
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181792
כן, הוא יכול.

האם ניסיון לחולל שינוי כזה הוא מעשי או אפשרי?

לא, הוא לא.
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181811
הוכחת שאתה גזען

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים