בתשובה לאדון חתול, 22/11/03 19:10
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181668
ובוא נחדד את הנקודה המענינת לדעתי שהגענו אליה-
אתה אומר שאין השקפה גזענית לדעות שלך ושל אור, שהן אותה הדעה
ואותה דעה אומרת כי השקפת העולם הערבית באשר היא חולה מיסודה.
השמדה של ערבים פסולה, והיא באה ממחשבות הומניסטיות מדי של אנשים שונים
אך שנאה לאנשים על- פי מוצאם הערבי גרידא לכן הוא מותר: אם הם ערבים (מדרוזים ועד איראנים)

עוד שאלה: היהפוך ערבי עורו? האם לפי השקפתך מי שגדל בתרבות ערבית יכול להשתנות אי פעם?
אם מה שאור כתב נחשב אנטישמיות 181733
לא אמרתי 'שנאה לאנשים על פי מוצאם הערבי גרידא לכן הוא מותר, אם הם ערבים (מדרוזים עד איראנים)'. אם אתה שם לי מילים בפה כתחליף למה שאני אומר באמת, רגע אחרי שאני אומר את זה, אתה לא מעודד במיוחד את הרצון שלי להמשיך בדיון.

לשאלתך, אין לי מושג. זה כבר באמת ענין של מחקר סוציולוגי ולא שליפות מהבטן. האם מי שגדל בתרבות צרפתית, רחמנא ליצלן, יכול להשתנות אי פעם? או בתרבות מאורית? אני לא בדיוק סמכות בנושא.
מיהו ערבי 181745
בהערה שלי בסוגריים באתי כדי למתוח ביקורת על היחס שלך לערבים כאילו הם עם אחד, עם תרבות אחת
מיהו ערבי 181760
האיראנים הם בכלל לא ערבים.

בכל אופן, אני לא טוען שקיים פאן-ערביזם, אלא שהתנהגות שמשותפת לערבים בכל העולם היא לא מקרית ואכן נובעת מאלמנטים תרבותיים מסוימים שמשותפים להם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים