בתשובה להאייל הדתי, 28/11/03 10:49
ההולכים בחושך 182637
יש לי משהו לומר לך בשפה הסודית: כשם שמצווה.
ההולכים בחושך 182643
תראה, עוזי, לחפש בגוגל אני דווקא יודע. מה כאן סודי? לפחות לפתיחות של האיילים הייתי מצפה שתיתן יותר קרדיט, _ולא_ לפתיחות של המכנה המשותף הנמוך ביותר דווקא.

בינתיים הערך העיקרי שנראה שאתם מייחסים להכרת התרבות היהודית היא זיהוי ציטטות של אנשים אחרים שמתמצאים באותם מקורות. את זה יכול לטעון גם כל מי שקרא את שייקספיר יותר מדי פעמים, וכל מי ששמע את הגששים את זרא, וכל מי שמכיר את כל התסריטים של "באפי קוטלת הערפדים" בעל-פה, כמו כמה מחברי (מרקע מסורתי דווקא) הטובים ביותר. בהינתן טקסט ארוך מספיק, כל רעיון מופשט ניתן להבעה באמצעות איזה קישור. וחוץ מזה, כמו שאמרתי, גם הדוד גוגל יודע, והוא בטח לא יהודי טוב. יש לך איזה ערך להכרת המסורת שמעבר לשפה סודית? (אני בטוח שיש). תפיסות מוסר שלא נחשפים אליהן בתרבות המערבית? משהו אחר?
ההולכים בחושך 182662
אני חושב שכל מה שעוזי ניסה לומר זה שהדיון מיצה את עצמו, ושאין טעם להוסיף עוד טיעונים.

ואם כבר אני עונה על תגובות לא לי:

שאלת על ערך בהכרת המסורת מעבר לשפה סודית -
קודם כל הכרת ההיסטוריה, הנרטיב, המיתולוגיה, של קבוצת הייחוס נראית לי ערך בפני עצמו.
תפיסות מוסר ייחודיות ליהדות קיימות. אפשר ללמוד עליהן בקורסים (מרתקים למדי) בנושא משפט עברי. נראה שההלכה היהודית כמערכת משפטית מתקדמת ומורכבת הרבה יותר מתורות משפטיות שנוצרו בתקופות מקבילות, ובמידה מסוימת היא מהווה בסיס למערכות משפטיות מאוחרות יותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים