בתשובה ליהונתן אורן, 07/12/03 10:19
ומה יש למעיין בכתובים? 183555
מעבר לעקיצה, יש כאן נקודה מענינת, ובתגובה שכתבתי פעם ניסיתי עליה את משל העפרון.

פעם חיפשתי עפרון, רציתי עפרון צהוב שיש לו מחק ורוד קטן בקצה העליון. שיוויתי אותו לנגד עיני, יחלתי אליו על משכבי, הגיתי בו יומם וליל. כיתתי רגלי ממגירה למגירה, מחנות לחנות, מהר לעמק, מגבעה לגיא. דמינתי לעצמי כיצד אגאל את העפרון ממחשכי הקלמר, כיצד נלוז ברבות הימים בו אמצאנו.

ז"א, אם אתה רוצה למצוא משהו על ידי עיון בכתבים הללו, אתה צריך קודם כל לדעת מה לחפש. בעצם, תראה את כל הררי המלים שמכבירים עלינו מטיפים שונים. גנטיקה? הנה, פרק ד'. המפץ הגדול? פרק יג. תורת היחסות? פרוש זה או אחר לפסוק 24.

האם זה יכול עבוד גם בכיוון ההפוך? עיון בפרק כז פסוקים 9 עד 15 יניב תאוריה שממנה ניתן יהיה לבנות קיסמי שיניים יעילים עשרות מונים מאלו המוכרים לנו כיום.
ומה יש למעיין בכתובים? 183583
לא התכוונתי לעקוץ (מיענתי את התגובה לירדן ולא לעוזי כדי שזה לא יתפרש כעקיצה. לא עבד). בעיקרון, אם נסכים שהמושגים מומצאים ע"י האדם, נראה לי שאין מניעה לחשוב שזה יכול לעבוד בכיוון ההפוך (גם אם לא כקריקטורה שאתה מציג): דרכי החקירה השונות חושפות את המבנה של ההכרה יותר מאשר את המבנה של המציאות. מושא-המחקר הוא רק דרך "לשאוב" את התכנים האלה החוצה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים