בתשובה לאורי פז, 29/01/04 0:04
יחי ההבדל בין *המחשבה היהודית* לבין *מחשבת ישראל* 193827
לא ענית, וק היזזת בעוד דרגה. מי קובע את גבולות ארון הספרים היהודי. מי מחליט שהרמב"ם שם ושפינוזה לא?
יחי ההבדל בין *המחשבה היהודית* לבין *מחשבת ישראל* 193835
הרמב"ם נכלל ב*ארון הספרים היהודי* בשל פיתוחו את מילון הערכים היהודי הרציונליסטי, ואילו שפינוזה בכתביו היה מנוכר לערכי היהדות (או שאולי היה מוקסם מעוד פולקלור טוב).
בניגוד גמור להגותו של שפינוזה, הרמב"ם קבע בחיבוריו קודים אתיים-אמוניים המבקשים להשפיע על חיי היומיום עצמם של היהודים בכל מקום ובכל עת. ושוב, יחי ההבדל המהותי.
יחי ההבדל בין *המחשבה היהודית* לבין *מחשבת ישראל* 193842
בפעם הרביעית: לא שאלתי מה הנימוק, אלא למי הסמכות להכריע.
יחי ההבדל בין *המחשבה היהודית* לבין *מחשבת ישראל* 193843
אה כן, למי שמשכיל להבין את ההבדל המהותי.
יחי ההבדל בין *המחשבה היהודית* לבין *מחשבת ישראל* 193845
הבנתי. למה הרמב"ם שייך לקנון היהודי? כי כתביו הם מיסודות היהדות. למה שפינוזה לא? כי הוא מנוכר ליהדות. מי קובע מה הוא מיסודות היהדות ומה מנוכר לה? כמובן זה שבידו החוכמה להבדיל בין השניים. למה המאכל הזה ערב לחך? כי הוא טעים. ולמה חם היום? כי הטמפרטורה גבוהה. ולמה אני טורח להתדיין עם טרחן בלתי נלאה? כי אני טמבל.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים