בתשובה לאסתי, 14/03/04 6:11
מעבר פרספקטיבות 205352
הרי זו טענתי: ההתבוננות אינה מהורהרת כלל, אלא מתארת מצב קיים ותו לא. את ההרהור עושים אנחנו. נדמה לי שזה עיקרו של האימאז'יזם שאליו אולי קרוב השיר הזה בצורתו יותר מכול.
מעבר פרספקטיבות 205358
לא נראה לי שילד יעמוד שם בעת הרמת הגופה, ויסתכל דווקא על מצב הדשא, אור.
מעבר פרספקטיבות 205368
ונראה לך שהדובר של עמיחי יעמוד בשדה הקרב בקרב רעיו הגוססים ויתחיל להבחין מי מכסה את ראשו בשמיכה ומי לא?
מעבר פרספקטיבות 205370
הדובר של עמיחי הוא ילד?
מעבר פרספקטיבות 205371
סליחה שאני לא עונה בבת אחת אלא בתשלומים...
כיסוי הראש בשמיכה או לא קשור ישירות לחי/מת. כאשר אצל עמיחי יש היפוך מעניין מהציפיה הרגילה שבה מכסים את המת.

ההירהורים על השדא הם לא בעלי קשר ישיר שכזה לנפילת האיש.

אצל עמיחי ברור לגמרי מי הדובר ואיפה ובאילו נסיבות הוא מדבר. כאן- לא.
אולי בוא נסכים שמשהו כאן לא מסתדר, ונמשיך להיות חלוקים על מה בדיוק לא מסתדר.
מעבר פרספקטיבות 205373
אכן נמשיך להיות חלוקים (אם כי כבר שכחתי על מה), אבל המוזרות שאצל עמיחי אינה שונה מזו שכאן. אין שום סיבה שמבוגר יתעלם ממוות. אם כבר, זה סביר דווקא אצל ילד שיותר חשוב לו ביטול השיעור ומצב הדשא שכן אלה הם מושגי עולמו.
מעבר פרספקטיבות 205360
וחוצמזה, ההערה על כך שהגבעולים נעמדו כמו שעמדו כבר אתמול, היא לא תיאור מצב קיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים