בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 17/03/04 9:08
איפה בדיוק הקו? 206082
כבר דיברנו על זה, לא?

המדרון יכול להיות בכמה כיוונים:

1. היום תלתל, מחר בלורית...
2. היום אמא לפני לידה, מחר אמא בפוטנציה בחודש הרביעי (איסור הפלות), מחרתיים כפיית "פרו ורבו" כדי לנצח את עראפאת.
3. היום אמא לפני לידה, מחר אבא, מחרתיים שכ"ג.
4. היום ניתוח קיסרי, מחר שמירת הריון, מחרתיים איסור (בחוק) על נשים הרות לעשן.
5. ...

בקיצור, אין לי מושג לאיזה כיוון זה עלול להתגלגל, ובדיוק מסיבה זאת אני חרד מפני הרעיון.
איפה בדיוק הקו? 206088
כן, אבל כשדיברנו על זה, לא הגענו להסכמה שאתה צריך גם לבסס קצת את טיעוני המדרון החלקלק שלך? כרגע לא ברור לי איך תלתל גורר בלורית, קל וחומר איך אמא לפני לידה הופך לאיסור הפלות. אתה הרי יודע טוב כמוני שאם לא נזהרים עם מדרון חלקלק, קל לטעון שאם יאסרו על לימודי אנליזה מודרנית בבית הספר כי זה קשה מדי, מחר יחליטו שפי שווה 3, כי בצורה הקודמת הוא מסובך מדי.
איפה בדיוק הקו? 206092
איזה סוג של ביסוס אני יכול לתת לך? דוקא הדוגמא ההיפוטתית שהבאת מדגימה בדיוק את המדרון שבו מחליקה מערכת החינוך מאז שהחליטו להעלות את מספרם של הזכאים לתעודת בגרות. עוד לא הגענו ל Pi=3 אבל אני בכל לא בטוח שבתיכון היום מלמדים שהוא לא מס' רציונלי, ועוד פחות בטוח שבתיכון מחר ילמדו את זה.
איפה בדיוק הקו? 206097
לרוב כשעוסקים במדרונות חלקלקים, אי אפשר להכחיש את חלקלקותם, אלא רק את התהום הפעורה בסופם. דהיינו, אני בהחלט יכול להאמין שרמת הלימודים בבית הספר תדרדר קשות, אבל אני לא מאמין שבשום מצב שהוא, ילמדו שפי הוא שלוש. אלא אם באמת הגענו למצב קטסטרופלי, ואותו מצב לא יהיה נגזרת ישירה של החלטה להקל על קושי הלימוד, אלא אולי מינוי של חולה נפש כשר החינוך, או משהו בסגנון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים