בתשובה לLG, 11/04/01 14:45
הודעה זו מוגשת בחסות החשיכה 20920
ברור שרצוי לשפר את רמת הפרסומות כמו שברור שעדיף להיות צעיר ובריא מאשר זקן וחולה. הטענה שלי היתה אחרת ואני אנסה להסביר אותה טוב יותר.

עם הזמן נוצרה שרשרת ערך שאחת החוליות החשובות בה הוא הפרסום. כאשר, אחת לכמה זמן, מתערב איזה גורם בתפקודה של אחת החוליות בשרשרת, נאלצות גם שאר החוליות להתאים את עצמן למצב החדש. לדוגמא, לפני כשנה הגיעו כמה משרדי פרסום למסקנה שפרסום בחלון הזמן של הפסקת הפרסומות בערוץ 2 מאבד מהאפקטיביות שלו, כי אנשים מזפזפים לערוץ אחר או הולכים להכין סנדביץ' העיקר לא לשבת ולבהות ברצף של פרסומות. התשובה שלהם היתה פרסום גם בזמן התוכניות עצמן בצורת באנרים של חסות. הפטנט הזה כבר יושם בתוכניות "הכספת", "מי רוצה להיות מיליונר", "הפיתוי", "החפרפרת", וכן במשחקי כדורגל המשודרים בשעות השיא, וסביר להניח שזוהי רק ההתחלה. במקרה הזה הציבור למעשה הפסיד מאותם זפזופים וסנדביצ'ים שכן הוא נחשף ליותר פרסומות מאשר קודם ומתחיל להיות קשה להפריד בין תוכן פרסומי לתוכן "אמיתי".

תקנות, חוקים, ואפילו לחץ ציבורי מסיבי שיגרמו באופן מלאכותי להורדת האפקטיביות של פרסומות יגרמו בהכרח לחוסר איזון בשרשרת הערך. מכיוון שהשרשרת חייבת להמשיך להיות מאוזנת (או שכל התעשייה קורסת), היא תתקן את העיוות באמצעים שלא יהיו בהכרח לטובתו של האזרח. הצעד המתבקש יהיה העלאת מחירי המוצרים כדי לפצות על הירידה בהכנסות שתיגרם מפרסום פחות אפקטיבי, ומן הסתם יתלוו אליו נסיונות שונים ומשונים לפרסם במקומות ובזמנים שעד היום היו חפים מפרסומות.

לסיכום, אין צורך להכביר מלים על האינטרס הציבורי לשיפור רמת הפרסומות. עם זאת, צעד כזה לא יוכל להתעלם מאפקט הדומינו המתלווה לכל פגיעה באחת החוליות בשרשרת, ולכן הוא יצטרך להיות מהלך מקיף שיביא בחשבון את כל האינטרסים שמשתתפים במערכת ולא יפר את האיזון המובנה בה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים