בתשובה לעדי סתיו, 17/04/04 2:09
אוקיי, ננסה שוב: 212592
נראה לי שבכל זאת יש מרחק בין פריבילגיה לבין זכות א-פריורית. בכל אופן, כדי לא להתווכח על סמנטיקה: אני חושב שנהיגה ברכב היא חלק ממרקם החיים המודרניים. בעיניי הטיעון שלך דומה ל"לא רוצה לשלם ארנונה וועד-בית? אל תגור בדירה. חזור ליער". לא פגעת כאן בזכויות הבסיסיות של האדם, אבל חיים נורמליים בימינו מחייבים יותר מזכויות אלה.
ואגב, בגלל שאני מאמין שחיים היום מחייבים יותר מזכויות בסיסיות, אני גם תומך במדינת רווחה רחבה. למשל, בתמיכה של המדינה בלימודים גבוהים לכל מי שמתאים. פשוט, גם זה חלק ממרקם החיים המודרני. אלה שני הצדדים של אותה מטבע.

אה, וגם אני חושב שהמדינה צריכה לנהל את התחבורה.
אוקיי, ננסה שוב: 212596
הממ, רגע. אז לא לשלם ארנונה וועד בית?
אוקיי, ננסה שוב: 212618
אתה מבקש ממני הוראות מה לעשות בכסף שלך?
אוקיי, ננסה שוב: 212619
לא, אני מנסה להבין מה למעשה הגישה שלך גורסת. אתה פסלת את הטיעון של עדי בטיעון שהוא שקול לטיעון "לא רוצה לשלם ארנונה וועד-בית? אל תגור בדירה. חזור ליער", טיעון שרומס את ה"חיים הנורמלים" שכל אדם ראוי להם. על כן, אני תוהה, מה הטיעון שאתה *כן* נותן לאדם שלא רוצה לשלם ארנונה וועד בית? או שאתה גורס (וזה מה ששאלתי) שהוא אינו צריך לשלם ארנונה וועד בית, שכן "החיים הנורמליים" בימינו פירושם שמגיע לכל אדם יותר מהזכויות הבסיסיות?
אוקיי, ננסה שוב: 212622
ההתנגדות שלי לטיעון נוצרת בגלל שלדעתי ''אל תנהג'' היא לא אופציה לרוב בני-האדם במדינה יותר מאשר ''חזור ליער'' (ברור שאני מגזים, אבל אני מנסה להעביר נקודה). אני יכול להתנגד לשיעור מיסי ועד-הבית גם בלי להיאלץ לחזור לחיות בטבע.
אוקיי, ננסה שוב: 212629
הבנתי, אם כי אני מניח שגם אתה מבין את ההבדל בין ארנונה ומיסי ועד (שצריך לשלם, גם אם אתה מתווכח על המחיר) שנוגעים לכל היותר לתחזוקת הבניין, לבין כללי נהיגה על הכביש, שבלעדיהם יהיה תוהו ובוהו (ונכון שאנחנו מדברים רק על משהו מאוד ספציפי הקשור לכללי הנהיגה על הכביש).

בכל מקרה, הרעיון הבסיסי הוא כזה: אתה מתנגד? בבקשה, זכותך, אבל כל עוד החוק קיים כמו שהוא, או שתפעל על פיו, או שלא תפעל.
אוקיי, ננסה שוב: 212638
לא, זה לא הרעיון הבסיסי. הדיון המקורי הוא על הלגיטימיות של החוק, והמחלוקת שלי עם עדי היא על לגיטימיות של טיעון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים