בתשובה ליעקב, 20/05/04 23:31
שביל הזהב 220430
טוב שאמרת את זה: שים לב שגם סיירה ליאונה וגם בילארוס לא נחשבים אצלינו על פניהם כמקומות אידאלים למחיה. מה המסקנה? אולי אותו רמב"ם שאנו כה מעריכים יכול להציא דרך אמצעית, בין הקיצוניויות?
שביל הזהב 220434
התורה היא חוק ולא ארגז הפתעות. צריך לקבל את הלכות מתנות עניים (הלכות צדקה) ביחד עם הלכות דעות. וכשיש סתירה הולכים לפי ההלכות הספציפיות ולא לפי השערות לא מבוססות.
שבעים פנים 220435
(גם) בהלכה אני לא מבין גדול, אבל מאוד אופתע אם יתברר שיש הרבה פוסקים שחושבים שמדינת רווחה מנוגדת לתורה.
שבעים פנים 220472
השאלה של אורכו של האף של הקיסר אינה נמדדת על ידי מיצוע התשובות של הרבנים בסקר טלפוני אלא על ידי מדידה.

קח ביד ספר זרעים, הלכות מתנות עניים, פרקים ז-י וקרא אותם. אשמח להסביר לך מה שלא ברור.
שביל הזהב 220456
אם כבר, פנה לאריסטו שהמציא את כל העסק של שבילי זהב.
גם צ'רנוחה באופסייד 220639
אז זהו, שהיה נדמה לי שגם הרמב''ם דוגל בכך.
גם אריסטו באופסייד 220677
הרמב''ם מממממאוד מושפע מאריסטו, כידוע וכזכור.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים