בתשובה לדורון יערי, 09/06/04 15:31
חברה של חוטפי ילדים? 224911
בעצם אני מסכים איתך. לא דיברתי על להתחרט אחרי שנה וזה כמובן לא המקרה כאן. מדובר על אנשים שעשו החלטה על בסיס מידע מוטעה ואנשים מהממסד שעזרו להם לטעות.
ייתכן שצריך לעשות נהלים יותר קשוחים להוצאה על חשבון פחות ילדים, ייתכן שצריך לקבוע יותר אפשרויות למסור ילדים לאימוץ נגד רצון ההורים.
אסור בשום פמים ואופן לחסום את האפשרות של הורים לערער על עוולה שנעשתה להם.
שאלה: 224933
האם ה"אנשים מהממסד שעזרו להם לטעות", הם אותם אלא מסעיף 9 בתגובה 221799? אתה באמת חושב שיש כזה ממסד שמאלני מאורגן שמטרתו היחידה היא לדפוק את הימניים?
אתה רוצה תשובה שקולה ורצינית? 224954
גם אם נניח שהממסד מורכב ממלאכים, צריך לאפשר לבן אדם לערער בתנאי זמן סבירים.

האנשים מהממסד שעוסקים באמוץ לא קשורים לפושעי אוסלו.

לא. המטרה היחידה של השמאל ה''מאורגן'' אינה לדפוק ימניים. אבל אם כבר יש כוח ושררה למה לא לנצל את זה לתחביב האהוב.

יש אנשים שחימשו ארגוני טרור בידיעה ברורה שהנשק ישמש לרצח מתנחלים. הם לא עשו דבר כדי למנוע מהנשק להרוג במתנחלים, למרות שהם נתנו אותו וידעו שזה יהיה השמוש שלו. ברגותי נדון למאסר עולם, הגיע הזמן שגם הם יועמדו לדין. איני מבין כיצד אתה חושב שמגיע להם חסינות בהנתן עובדות אלו.
חברה של חוטפי ילדים? 225048
אתה מציג שתי אפשרויות:
1. המצב הקיים, הורים שאינם יכולים או רוצים לגדל את ילדם יכולים למסור אותו לאימוץ בהסכמה.
2. הרשויות יכולות לקחת ילדים מהוריהם נגד רצונם. להורים תהיה אפשרות לערער על ההחלטה בדיעבד.
אני לא מבין איך האפשרות השניה טובה יותר להורים הביולוגיים. נראה לי שהקושי והלחצים הכרוכים בהליך משפטי, שהוא הכרחי לשיטתך, גדולים בהרבה מהלחץ שיכולים פקידי סעד להפעיל על הורים ע"מ שימסרו את ילדם לאימוץ מרצונם.
בנוסף, הדבר יגדיל את מספר המקרים שבהם ילד יעבור מצד לצד עם כל הסבל הכרוך בכך לכל הצדדים.
חברה של חוטפי ילדים? 225093
אני מחפש קודם כל שוויון והגינות בפעילות השלטון. בנוסף אני מחפש הליך הוגן.

1) היום המדינה כמעט נמנעת מלקחת ילדים לאימוץ נגד רצון ההורים גם במקרים בהם הסיכוי לאומללות הילד גדולה מאוד.
זאת בדיוק הבעייה - מדובר תמיד בסיכויים, שכן איש אינו יודע מה יקרה באמת בעתיד.

2) לכן המדינה "משכנעת" אנשים למסור ילדים כשיש סיכוי גבוה לאומללות הילד.

3) לא מדובר על מצב בו אנו מצאנו לילד משפחה יותר טובה.
זה אפשרי תמיד, ויהפוך אותנו לחברה לא אנושית. מדובר על מצב בו ההורים (האמא) הם בעלי סיכוי גבוה להיות לא ראויים.

4) ברוב המקרים 98% זה עובד מצויין עם אלו שויתרו והן לא חוזרות בהן. רבים מהן מוחקות את כל העניין, ויהיו שמחות שתיק האימוץ לא יפתח לעולם.

5) מסעיף 4 מוכח שהטענה לגבי הקשר האדיר והבלתי אפשרי לניתוק הוא פשוט שקר. בני אדם יכולים לעבור משברים למחוק ולהמשיך הלאה. הרטוריקה של לא יעלה על הדעת לנתק (מביולוגיים ומאמצים גם יחד) אולי נכונה לחלק מההורים, בעיקר אלו שעושים את עצמם כאלו, אך לגבי הרוב אינו נכון.

6) רוב האמהות הגרועות מאוד לא מוותרות על הילד. ילדים רבים מתגלגלים וסובלים.

7) מה עושים עם אותם הורים שחתמו ואחר כך חזרו בהם?
לדעתי צריך לאפשר דיון בנסיבות החתימה ולאפשר פרק זמן לחזרה. החתימה יכולה להינתן תחת לחצים גדולים מאוד ובמצב נפשי קשה. אמנם לא טשטוש של על מה חותמים אלא תלות גדולה בעובדת סוציאלית וחתימה בלי לקרוא מה כתוב (מקרה קיצוני). חתימה מתוך ייאוש בלי בדיקה של אלטרנטיבות (מקרה יותר סביר).

8) בבוחרינו את שיטת הוידוא של הכוונה הרצינית של הויתור עלינו לזכור שהנושא איננו הורים לא ראויים (יש הרבה יותר גרועים שלא מוותרים) אלא הויתור.

9) בנפרד ייתכן לבדוק ולטעון שהורה שיש מעל 90% סיכוי שממילא ילדו יתגלגל בין מוסדות ומשפחות אומנה - שישלח לאימוץ - אולי אימוץ פתוח.

10) הבה נשווה לצוואה. אדם חתם על צוואה. זה לא מונע מיורשיו לפנות לבית משפט ולטעון שהוא לא היה בהכרה צלולה או שהיה תחת איומים. ושם זה רק כסף. פה מדובר על ילד.

11) בקיצור.
א) לקיחת ילד הינו מעשה מאוד חזק. להורים יש זכות לערעור תוך זמן סביר ובמקרים קיצוניים מאוד (חטיפה) גם מעבר לכך. אסור ש"טובת הילד" שאיש אינו יודע מה היא, תגבר על הצדק הבסיסי הזה.

ב) המצוקות הגדולות של הילדים הינן בעייה גדולה מאוד שיש למצוא דרכים לפתור אותן ומי יודע אם בכלל אפשר. לשכנע את ההורים לשתף פעולה בויתור על הילד (גם באומנה זה חשוב מאוד) זו דרך טובה, אבל אפשר גם לחשוב על דרכים אחרות.

ג) העובדה שילד נמצא במשפחה מאמצת אינה סוף פסוק. אני מפחד מלהשאיר ילד אצל משפחות שיוצאות למלחמת עולם על ילד שאינו שלהם. לדעתי יש לבדוק אם הכפיתיות הזאת היא בריאה. היא בטח לא טובה לילד (הכפיתיות, לא המשפחה שיכולה במובנים אחרים להיות מאוד טובה).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים