בתשובה לאורי פז, 21/06/04 12:46
ומי בכלל שאל אותך? 227488
תגובה 227365

הסוג הראשון "השואלים שאלות כאילו היו מצפים לתשובה", הסוג השני "השואלים כאילו כבר ענו". גם התגובה לה אני מגיב היא דוגמא נהדרת לסוג השני (ומן הסתם, גם זאת שתופיע מיד פה למטה).
ומי בכלל שאל אותך? 227496
לא מצליח להבין איזה פסול מצאת באלה ששואלים שאלות רטוריות.
הצלחתי לחזות את הנולד... 227497
מצאתי פסול באלה שלא מקשיבים לאף אחד מלבדם.
הצלחת לחזות את הנולד? 227507
טוב, זה תלוי אם לטוענים מנגד יש דברי טעם לומר לי. בינתיים, פסטנישט.
ואין זה משנה עבורי מי הם. השאלה היא: מה הם אומרים? דברי טעם ועניין או טיעונים חסרי טעם וריח, עליהם יש להתווכח, כמעט ואמרתי: להתנצח.
הצלחת לחזות את הנולד? 227509
אתה לא באמת ציפית שבמושב הליצים הריקני הזה תמצא יריבים בשעור קומתך, הלא כן? כחגבים היינו.
הצלחת לחזות את הנולד? 227513
זה שהאייל הינו "מושב ליצים ריקני" בעיניך, וזה שהדימוי העצמי שלך חגבי בעיניך - אינו אומר שזו דעתי האישית. זו דעתך בלבד, ואני בטוח שהינה דעת מיעוט.

דווקא דעתי האישית הפוכה משלך: אני סבור שהאייל הוא במה מכובדת ביותר שיש היום בשפה העברית באינטרנט, אחרת לא הייתי נמצא בה בין יתר המגיבים. וזוהי במה שמאפשרת דיון פלורליסטי ודורשת סובלנות מעמדות שלא מנגנות על המנטרות המוצהרות של שטיפות המוח באפיונים סטריאוטיפיים. בכל אופן, כך הייתי רוצה לקוות. ויש כאן יריבים מרתקים ומגוונים, שיש להם מה לומר בתחומי עניין מסוימים, המעניינים אותי ואחרים. ואיך אפשר ללא אזובי הקיר, אלה שדרכם להגיב על כל תגובה-שניים באייל, ואין זה משנה אם הם מבינים בכלל משהו בנושא הנידון, הם כבר יהפכו את חצר האייל למושב ליצים ויעשו חוכא ואיטלולא מכל מה שריח של יהדות נודף ממנו. לשם מה להם? סתם קריאת דרור ליצרם הרע וממילא לשנאתם העצמית. רק שהם לא משכילים לקלוט זאת, הם הרי אזובי הקיר (-:
הצלחת לחזות את הנולד? 227514
אז אתה כן מכיר את זה (-:
במה מכובדת? 227531
דיון פלורליסטי? סובלנות? זה מה שנתת לנו (למשל) בתגובה 227367?
במה מכובדת 227551
טוב, הבה ונשמע כיצד היית מגיב אתה למי שבמקום להגיב על טיעונך, בא להטיף לך מוסר כיצד ראוי בדיוק לנסח שאלה.
במה מכובדת 227555
"הבה ונשמע"? במקום לשאול אותי, תביט שנייה בחליפות תגובות ישנות בינינו. תמצא שם עלבונות לרוב מצדך (זוכר את הבלון?), הבטחות להתנצלויות (שלא הגיעו מעולם, ולך עוד יש החוצפה להצביע על אחרים כמו בתגובה 227354), והסתתרות מאחורי שמות בדויים (ואח"כ - הכחשות). מצדי כלפיך לא תמצא תגובות רהוטות וסובלניות כדוגמת "מי שאל אותך בכלל?".
במה מכובדת 227569
קודם כל, במעט המדידות שנפלתי שדוד מערכה לפניך גיבור הכוח והחייל - התנצלתי בכפיפות ראש. ואין זה יפה מצידך לדבר ככה, אבל זו כמובן זכותך, לבכות נעבעך כמו ילד קטנטן שהעליבו אותו ילדי השכונה...

מה גם שאינך משיב כאן בתגובתך על שאלתי. לפחות אני לא באתי להטיף לך מוסר כיצד ראוי לנסח שאלה, בעוד שהמטיף אינו מודע לקיומה של שאלה רטורית. היו לי כמובן טענות ליגיטימיות, על כך שעליך לפרט את משפטיך הסתומים והחתומים בדבק מגע (בנושא: רלטיביזם מוסרי). והראיה שהכרחת את עצמך לשנס מותניים ולפתוח את הפלונטרים של סגור ליבך.

דמיין: <לינקים של תגובות ללא סוף>.
שיטת ברקת 227574
ולקרוא למישהו נעבעך ובכיין, על זה לא צריך להתנצל?
בוא נראה-
אני : מנומס, עם מעידות מדי פעם
אתה : בכיין נעבעך .
הוא : אזוב קיר שיכול לדחוף את דברי הבלע שלו לאתה יודע לאן!
רגע של עברית 227599
נעבעך - ביטוי המעיד על מצב של מסכנות ואומלנות באירוניה קלילה.

בכיין - דימוי (*כמו* ילד מתבכיין וכו') בלבד.

מעידות - יש לכל אחד אחת לכמה זמן.

אזובי הקיר - זה תלוי מאיזה כיוון של נקודת מבט מסתכלים עליהם.
שיטת ברקת 230053
:-)

אני - "יצאתי בניצחון רעיוני"
אתה - "מתחמק עם הזנב בין הרגליים"
הוא - "הופך את חצר האייל למושב ליצים"
ואלון עמית - "פותח את הפלונטרים של סגור ליבו".
בוו הוו הוו 227686
נראה שפספסתי את התנצלותך בכפיפות ראש (יש לך לינק?), ואתה באמת לא באת להטיף לי מוסר כיצד ראוי לנסח שאלה אבל עשית שלל דברים חכמים אחרים. ואחרי שפתחתי את כל הפלונטרים המסובכים של סגור לבי, מה יצא לי מזה? שום-כלום. אפילו חצי מילה לא זרקתי אלי, אומלל שכמותי.

אבל זה בסדר, גמרתי לבכות ואני מרגיש יותר טוב. הנה אני מנגב את הדמעות, וכבר חובט בעצמי על עצם פתיחת הדיון הזה - באמת, מה חשבתי לעצמי? שתבין?
סקר! סקר! 227552
''האם האייל הוא מושב ליצים ריקני''.
סקר! סקר! 227817
ריקני?
מה פתאום? הוא מושב ליצים שאפילו בעמידה קשה למצוא בו מקום.
הצלחת לחזות את הנולד? 230176
אם מי שיש לו דעה שונה לשלך לא יביע אותה איך יהיה לנו דיון פלורליסטי<?
הצלחת לחזות את הנולד? 227561
יכול להיות שבאמת אין כאן אף אחד (מלבדך, כמובן) שיכול לומר כאן דבר טעם, יכול להיות שאין בכל העולם אדם אחד מלבדך שאין לו דבר טעם לומר, אבל לעולם לא תוכל לדעת את זה אם לא תנסה להבין את מה שאחרים מנסים לומר. תגובה 227483 היא דוגמא לחוסר קשב אופייני, אין לזה קשר אם דבריו של הפולני הם דברי טעם או לא, גם אם היו שם דברי טעם, לא היית יודע את זה, משום שלא קראת את דבריו, אלא ישר קפצת למסקנות הרגילות שלך.

אגב, הערה צדדית, כמי שכן קורא גם את מה שאתה כותב, וגם את מה שאחרים כותבים, הכתיבה שלך רחוקה מאד מלהיות דברי טעם שמתקרבים לדבריהם של הטוענים נגדך.
ועל כך אמר מרשמלו: "על טעם וריח - אין להתווכח"... 227567
קיר הברזל 227570
תגובה 227497

זה מזכיר לי שפעם דיברתי עם קיר, בדיוק כמו הקיר, גם אתה לא מראה שום סימן שניסת להקשיב למה שאמרו לך, להבדיל מהקיר, אתה גם עונה...
קיר הברזל המחפיש 227590
אני אמנם לא מאמין בזה, כי אני "אקדמאי משכיל", אבל זה מה שמצאתי כתוב היום בהקשר הנוכחי:

קיר הברזל המחפיש 230695
אסטרולוגיה אתה צריך? אז הנה התחזית היומית שלך לעשור הקרוב:

"היום תעליב מישהו, תסרב להכיר בכך שהעלבת אותו, תסרב להתנצל, ואחר כך תעליב אותו על כך שהוא דורש התנצלות, הבכיין".

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים