בתשובה לערן בילינסקי, 21/06/04 22:53
על ניסיון הווריאציה 227713
טרם קראתי את מה שיש לאלכסנדר מאן לומר בנידון, אך אשתדל לקרוא בהקדם האפשרי.

אתה מדגים תרגיל, שהוא וריאציה על "עורך דין חילוני": תציג עצמך כ"תלמיד ישיבה" ותכתוב על אורגיות וסמים בישיבות. האם האנלוגיה נהירה, אתה שואל. ובכן, בעוד שלא יאמינו לך לאף מילה, בוודאי לא אלה שמצוים בנבכי עולם הישיבות המגיבים כאן באייל, לדברי עדות של עורך דין חילוני המעיד על טבעם ונוף ילדותם של עברייני ישראל שאיתם הוא בא במגע יומיומי במסדרנות היכלי הצדק והמשפט - סביר ומתקבל על הדעת שיאמינו, ולא לחינם היו שהציגו שם בדיון את עדותם-הם לחיזוק טיעוני בנידון.

בכל מקרה, ניסיון הווריאציה שלך הזכירה לי את מכתבו של אלי מייזליש שפורסם במוסף "ספרים" היוקרתי של "הארץ", כתגובה על סקירת ביקורת על הספר "הם מפחדים" של "החרדית" צביה גרינפלד, רב-מכר שהפך לאורים ותומים בסוגיית השתלטות החרדים על המדינה. מייזליש מציין ש"היא לא תוכל להעיד כי שָכנה ולו לרגע דל בחדר אחד עם שני בחורי ישיבה, ואין זה משנה איזו ישיבה, 'תולדות אהרן' או פוניבז', ישיבה ספרדית או ישיבת הסדר. מעולם לא הייתה עדת ראייה ושמיעה למלל ולמעש בחדרי החדרים של ישיבה, ומכאן שאין לה שום יכולת אמיתית להבין סוגיה קלושה כלשהי מהלוך הרוח והמחשבה של הציבור החרדי-דתי, לאומי, ציוני". וכמי שקרא את הספר, אני מצטרף לכל מילה במכתב.
על הפער הבלתי ניתן לגישור 227718
האם לא ברור לך שהתחזות ל"עורך דין חילוני" וטענה בשמו לגבי אוכלוסיית בתי המשפט, כדי לחזק את דבריך כ"אורי פז" היא דבר פסול? אתה עוד מסביר לי של"עורך דין חילוני" סביר ומתקבל שיאמינו? המונח "אמינות מקורות" אומר לך משהו? שומו שמיים. כנראה שבאמת הפער בינינו גדול מדי. חבל.

כל שנותר לי הוא לשוב ולהמליץ לך לקרוא את האתר אליו קישרתי, כדי שתבין כמה הרסנית לדיון היא ההתחזות שביצעת, ואיזה נזק גרמת לתדמיתך. רק כדי שתקבל פרופורציות - לאלכס לקח יותר משנה של העדרות כדי לשקם את תדמיתו ואמינות כתיבתו.
על הפער בהבנה ההדדית 227726
תראה, אולי לא הבנת נכון את כוונתי, כי לא מספיק הבהרתי את עצמי.
בהחלט ברור לי שההתחזות ל"עורך דין חילוני" וטענה בשמו לגבי אוכלוסיית בתי המשפט כדי לחזק את דבריי, הינה דבר פסול, וכבר הודאתי בכך בעבר באייל. כל מה שאמרתי הוא שניסיון הוואריאציות שלך לא עומד במבחן המציאות לנוכח ניסיון הואריאציה העורך דינית שלי, ותו לא. זה כל מה שאמרתי, תחזור ותקרא נא שוב.

ותזכר נא גם במשהו מהעבר הלא-רחוק:
על הפער בהבנה ההדדית 227729
תגובה 200353
על הפער בהבנה ההדדית 227731
תגובה 227714
על הפער בהבנה ההדדית 227732
פתאום שמתי לב. נתת קישור לתגובה לתגובה של עוזי, לא לפתיל. מה קרה, מתביישים? הנה הפתיל: תגובה 200292 . כשאני מסתכל על זה כעת, אני תוהה על השימוש שם, בתגובה לי, במלה "נעבעך".
יישר כח! 227720
אורי – בפועלך תרמת, ובטוחתני כי תתרום עוד רבות, להעמקת הדימוי הכה נפוץ: שומר מצוות = נודניק תכמן ואופורטוניסט.
שכוייח גדול, תזכה למצוות
אינני מייצג אלא את עצמי ואת תכונותי בלבד. נקודה. 227730
ולא שאני מסכים עם הבחנותך הסובייקטיביות, הנגועות יותר לאפיוני הסטיגמות מאשר לנטיותיך האישיות.
לא אמרתי שאתה עושה זאת בכוונה 227734
אבל... העובדה שאתה חובש כיפה (או מתחזה לכזה) נושאת איתה קורטוב, או יותר מקורטוב של אחריות, לא כך?

אגב, מה שייך נטיותי?
אמרתי שאתה עושה זאת בכוונה? 227736
האם, על פי אותו היגיון שלך ושל כמותך, העובדה שאדם גלוי-ראש עושה מעשים מגונים מבחינה מוסרית - נושא איתה קורטוב, או יותר מקורטוב של אחריות כלפי הדומים לו באורח חייהם?

לדעתי, בולשיט קשקוש באלאבוש. כי כמו שיש חילונים פושעים יש גם חילונים מוסריים, וכאלה וכאלה יש גם מקרב חובשי הכיפות. יש את יגאל עמיר ויש, להבדיל אלפי הבדלות, את הרב יצחק דוד גרוסמן ודומיו.
לא כך אורי 227739
אדם גלוי ראש פורק מעליו אחריות.
זה שיש מקרב חובשי כיפה גם נבלות גמורות – לא חידשת, רק צערת. וזה שיש דימוי ויש גם אחריות, רק יכול לבקש: אנא, תיקח לצומת לבך.
לא כך שולם (עליכם או גרשום?) 227778
זה מעניין מה שאתה טוען כאן, כי ס. יזהר תמיד שטף לחילונים את המוח בטענה שעל כתפיו של החילוני מוטלת אחריות גדולה בהרבה מהאדם המאמין, ובכך חשיבותו. כי לדעתו החילוני מחליט לבנות בכבודו ובעצמו את ערכיו המוסריים ולכן אחריותו (הייצוגית) גדולה ורחבה יותר, לעומת המאמין שבסך הכול מציית לספר הוראות מוכן ומזומן.

לדעת האקזיסטנציאליסטים, החילונים המודרנים המוצהרים ביותר בחילוניותם, סארטר, קאמי ועוד - לאדם נטול האמונה בקיום הא-ל ישנה אחריות אישית למעשיו, גדולה בהרבה מהאדם המאמין שמציית לחוק עליון.

כך שלחילונים, גלויי הראש, על פי תפיסותיהם את עצמם, ישנה אחריות חברתית וייצוגית גדולה בהרבה מאנשי האמונה.
על ניסיון הווריאציה 227843
כלומר, מותר לך לשקר ("עדות של עורך דין חילוני") אם להערכתך "סביר ומתקבל על הדעת שיאמינו"? המשמעות ברורה: המטרה מצדיקה את כל האמצעים. שקרים, רמיה והונאה כשרים כל עוד הם מקדמים את מטרותיך.

בצד, מידת האמינות שיש לדבריך כשהם באים מגרונו של "עורך דין חילוני" קטנה מכפי שאתה משער, שכן אחרי שורה אחת ברי לכל חילוני בר דעת שאתה מבין בהוויה החילונית בערך כמו חמור במרק פירות.
סמים בישיבות, לא יאמינו לו? 227849
שלשום נתגלתה באיזור חיפה גופת צעיר חרדי שמת ממנת יתר. בקיבתו נמצאה כמות חריגה של שקיות סם, ואחת מהן נפתחה, תכולתה התפזרה בגופו וככל הנראה זה מה שגרם למותו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים