בתשובה לאורי פז, 21/06/04 22:45
סליחה שניה, 227770
עזוב רגע את האייל ואת החוקים החדשים, לא היה משהו בתורה נגד אמירת שקר? זכור לי במעומעם איזה דיבר, או משהו כזה, אולי חקוק על אבן שנשברה, ואולי מוזכר עוד איזו פעם או פעמיים באחד החומשים. לא, כנראה שזכרוני שוב מתעתע בי שהרי לא ייתכן שיהודי שומר מצוות כמוך יתעלם מחוק עתיק כזה בריש גלי.

אוקיי, אני מתנצל על שבכלל העליתי את האפשרות הזאת על דעתי. התורה, ככל הנראה, מרשה לשקר וכל ענייני "מדבר שקר תרחק" אינם אלא זיופים שהחינוך החילוני הקלוקל שלי הכניס לטכסט המקורי. תמהני מה היה ברל אומר.
סליחה 227774
לא מגיע לך שאגיב, משום שדרכך להקניט כל מי שזז, אבל סתם שתדע שתשובתי נמצאת כבר בתגובה 227723, בתשובה על שאלה מספר 2.
סליחה 227777
אולי מוטב שתשאל איזה רב מכובד שאתה סומך על שיקול דעתו אם התחזות, הכחשה שהתחזית וצעקות ''שופכים את דמי'' דומים ליצירה ספרותית. מכל מקום, אני לא מציע לך ליישם את האנלוגיה כשאתה חותם על צ'קים שמצאת ברחוב - שאל את אותו עורך דין חילוני, הוא יסביר לך למה.
אפשר די? 227878
מה נדרש לעשות על מנת לפטור אותנו מן הדיון הזה?
אפשר די? 227881
עדי ידידי, יפה אמרת. אם רק לא היה השוטה הגלומבולבלי קופץ כחמור לכל חור, היה האייל מקום טוב ונעים יותר. אלא שזאת דרכם של סכלים, שבכל מקום שיוכלו להזיק, שם תמצא אותם מרעישים בדברי ההבל שלהם.
אפשר די? 227889
אני חייב להודות שפניתי אליו מכיוון שציפיתי שיהיה הראשון שיעצור את הדיון ממילא (בגלל netiquette, ולא משום סיבה אחרת‏1). אבל אתה רוצה להיות הראשון לנצור את מקלדתו כמובן שאהיה אסיר תודה.

1 למרות שתתי-הפתילים העוסקים בלשון עברית ובמקרא דווקא אוןטופיק לחלוטין ומעניינים מאוד. אבל הם בטלים בשישים.
בהחלט אפשר 227894
נשבע לך שלא אני הגבתי לך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים