בתשובה לאורי פז, 30/06/04 17:02
היחס אל השבת היהודית 230058
"ומי מאיתנו בכלל רוצה לעבוד בעבודת פרך בעוד שביכולתו להשתזף על שפת הבריכה במלונות יוקרתיים בעולם?! מעטים ויוצאי דופן."
כמו שפינוזה, שאגב, בתחילת דרכו, יש הסוברים כי למד אצל מנשה בן ישראל. שפינוזה הוא כנראה גדול הפילוסופים הרציונליסטים ואף אם אינך מסכים עם דרכו, יש להניח כי לו היה מחליט לדבוק בלימודיו היה אחד האישים הנערצים עליך כיום. אין לי בעיה מר פז כשאתה בז לדבריי או אפילו לדבריו של שכ"ג (שאז מתפתח פלייטון משעשע), אבל לפי דעתי לא אני ולא אתה מגיעים שכלית (וכנראה גם אנושית) לקרסוליו של שפינוזה, ואידך זיל גמור.

אבל אם בכל זאת להוסיף דבר, דווקא שפינוזה סבר כי יש לאדם היכולת והאפשרות לחתור להתקרב לשכל האלוהי, או לחילופין שלא לעשות כן (זה מתקשר למשהו שאמרת בפתיל אחר לגבי חוסר יכולתנו להבין את דרכי האל, שאחרת לא היינו עובדים אותו). ואני חובק בשתי ידיי את מוסרו זה של שפינוזה על פני מוסר העבדים האלטרנטיבי.
היחס אל השבת היהודית 230366
מה לשפינוזה ולנושא הדיון כאן?

את דעתי על הפילוסופיה של שפינוזה כתבתי בפתיל הבא, אותו עוררת גם אתה: תגובה 230123. מן הראוי להמשיך שם את הדיון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים