בתשובה לאורי פז, 27/06/04 23:41
התנ"ך כהיסטוריה? 230174
אורי, למה אתה קורא לרן "שונא ישראל עצמי שכמוך"? זו העלבה. זה לא יפה. לא שאני רואה את עצמי גננת (על אף שילדים זה דבר מקסים), אבל בתור אדם שמזכיר לא להקניט, עליך לשים לב לאמירות מעליבות. אני הייתי נעלבת אם היו אומרים לי ככה, ואם היית שוכחת את דברי הלל אז גם הייתי נוהמת, וכבר היו לנו שני אנשים שעושים את השרשור לגועלי. אל תשכח, שבימי המשנה, חכם שאמר לכינה אחר, בעת ויכוח "לטאה", דרשו ממנו לפנות את מקומו, כי התנהג שלא בדרך ארץ, שכפי שאמרו החכמים, קודמת לתורה.
התנ"ך כהיסטוריה? 230390
כבר עניתי על מה ולמה בתגובה 230028.

נכון, זה באמת לא יפה לא מצידי ולא מצידו, שהתחיל קודם, וכששאלו אותו שם: איפה הוא מוצא שנאה עצמית בדבריי, מיודענו מילה פיו מים. וכמובן, זה שהשני מקניט אותך - אינו אומר עוד שמותר לך להקניטו בחזרה, כמו שבגלל שגנבו ממך - אין זה מתיר לך לגנוב מאחרים. אלא שלעתים, דבריו מוציאים אותי מהכלים, בפרט כאשר הוא מעוות בכוח את העובדות שכה פשוט מתיישרות עם העובדות של המורשת היהודית ההיסטורית, ולא, לשם מה, רון (ולא: רן) יעשה הכול על מנת שחלילה לא תצא ידה של היהדות על העליונה. גם אם הדבר אינו מתיישב יפה עם דעתם של מחקרי האקדמיה או עם השכל הישר. כזהו בכל אופן הרושם שקיבלתי ממנו בחצי שנה האחרונה שאני נמצא באייל.
אורי עצבני 230400
עד היום לא קראתי תגובה אחת שלך שלא הכעיסה אותי, ונראתה לי דמגוגית ומתעלמת מהמציאות והשכל הישר, רק כדי שחס וחלילה לא תאלץ להודות בטעות, לסייג טענה או רחמנה ליצלן לקבל ביקורת מסויימת כלפי הדת ו/או הממסד הדתי.

שמת לב כמה פעמים תפסתי פה קריזה ועניתי לך באופן שבו אתה מגיב לאנשים שדעתם מרגיזה אותך ?
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230402
*אתה* - את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230404
עם הדמגוגיה שלו כבר נחיה.
על הדמגוגיה 230407
זה בסדר, אני יודע שהאמת שבפי כואבת למצפונך יותר מאשר השקרים שבפיו.
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230414
רציתי לקנח את ההודעה הקודמת שלי בהערה סרקסטית בנוסח "תרגיל בראיית הנולד: אורי פז עומד לענות כך וכך לתגובה זו", אבל רציתי לתת לך להנות מהספק שתגיב בצורה בוגרת.
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230415
להגיב בצורה בוגרת על מה?
על סברות הכרס שלך?
על אי הקשר בין תגובתך לתגובתי?
או אולי על הפסבדונים הילדותי והקטנוני שאתה נושא מאז ששכחו להחליף לך טיטול?
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230435
על הטענה שאתה מפגין מעט מדי איפוק בתגובות שלך. למשל בתגובה 230415.
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230444
יותר נכון על הטענה שהתגובות שלך מעוררות בי את מה שמעוררות תגובותיו של רן באורי פז, לפי המתואר בתגובה 230390, ועל התהייה לגבי ההפרש בין אופי התגובות שלנו לאותו הגירוי.
מי זה הרן הזה שכולם מדברים עליו? 230445
לא רן ולא רוני 230446
רון. רון. רון בן-יעקב, שידוע גם בכינויו רב''י.
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230449
טוב, ממספר התגובות שלך אני מבין שאתה בעצמך לא יודע מה אתה רוצה מעצמך. אז, כשתחליט ביחד עם הפסיכולוג או הפסיכיאטר, תחזור אלי.
החסר משוגעים אנוכי? 230451
מצאת עוד בלתי שפוי אחד באזור, הא? איזה עולם קטן ונפלא יש לך.
את הדמגוגיה שלך תשאיר לעצמך 230455
החלטנו.

תגובה 230444.

ליתר דיוק, אני אומר:
"לעתים, דבריך מוציאים אותי מהכלים, בפרט כאשר אתה מעוות בכוח את העובדות שפשוט לא מתיישרות עם העובדות של המורשת היהודית ההיסטורית, ולא, לשם מה, אורי פז יעשה הכול על מנת שחלילה לא תצא ידה של היהדות על התחתונה. גם אם הדבר מתיישב יפה עם דעתם של מחקרי האקדמיה או עם השכל הישר. כזהו בכל אופן הרושם שקיבלתי ממנו בחודשים האחרונים שאני נמצא באייל."

כלומר אני ואתה מרגישים דברים דומים לגבי תגובות שונות כאן באייל.

עכשיו אני שואל אותך, למה לדעתך מידת האיפוק שאני מפגין כלפי הגירוי הנ"ל, שונה ממידת האיפוק שאתה מפגין כלפיו ? או שאתה כופר בהנחה שמידת הגירוי דומה ?
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230458
אני חושב שמידת הגירוי דומה, ולכן אני לא חושב שאין מי מאיתנו שאכן מפגין איפוק. אני זוכר היטב ששנינו לא מתאפקים וצולפים זה בזה, אם להזכיר את תגובותיך אלי שנמחקו על ידי ראש דסק המערכת האיילית בשל תוכנן הבלתי-הולם, ומנגד את תגובותי שלא נמחקו, ומכאן שמידת הגירוי דומה כמו האדם הניאודנטלי לגורילה פרימיטיבית.

בסופו של יום, לדעתי רון, אם זה מה שאנחנו מרגישים האחד כלפי השני - אל לנו להתדיין יותר בינינו. משום שטיפסנו לרף גבוה שלרדת ממנו לצורת דיאלוג סבירה ואינטליגנטית, הדרך ארוכה למדי.
שרות לקורא התמה: 230545
האדם הנאודנטלי - מי ששיניו הטבעיות נשרו ולפיכך הושתלו בפיו שיניים חדשות, עשויות מתכת אצילה או תרכובות קרמיות.

(מתוך מילון האייל למונחים משונים, מהדורה שניה, התשכ''ג)
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230549
אני לא יודע אם הלא חרדי ולא עורך דין זה רון, אבל זה ניחוש לא רע.
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230606
לפי סיפור האופנוע תגובה 229291, כנראה שלא.
נכון, חוזר בי. 230607
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230594
ושוב אתה בשלך. רק לחשוב שקיויתי שאולי תבין משהו. אני מרגיש כמו גננת שמדברת עם ילד עקשן.

אני לא רון, ושוב הנסיונות הילדותיים האלה שלך "לנחש" שכל מי שמותח עליך ביקורת הוא אותו האדם, תחת זהויות שונות, רק מציגים אותך בצורה יותר פאתטית, אם זה אפשרי.

אתה כרגיל זוכר דברים שלא היו ולא נבראו. איזה תגובות שלי נמחקו בדיוק ? אני לעומת זאת זוכר היטב, שאתה לא ממש שמרת על המקלדת שלך בדיון הראשון שעשיתי בו את הטעות המצערת של לנסות להתדיין איתך, ועד עכשיו.

הניסיונות הפתלתלים שלך "לצאת" מכל דבר, כמו הטיעון האווילי ש"שטיפסנו לרף גבוה שלרדת ממנו לצורת דיאלוג סבירה ואינטליגנטית, הדרך ארוכה למדי" מחליאים כבר. היחיד שמטפס פה על עצים הוא אתה, והבעיה נעוצה בחוסר היכולת *שלך* לרדת מהם, ולא של אף אחד אחר.

___________
הנה עוד תגובה חסרת טעם...
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230603
חשבת פעם איך זה שאתה היחיד שהצליח להסתכסך עם רב"י, אלון והשוטה? הרי יש והיו פה אנשים שלא הסכימו איתם לפניך, ועדיין, כל דיון איתך נהפך לסכסוך אישי מלוכלך.
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230605
לא חשבתי, כי ברור לי שאני לא היחיד שאינו מסכים איתם ולא מוכן להסכים עם סברות כרס, גם אם חה"כ יוסי שריד יצרח אותה בפואמה שירית...
הקודמים פשוט זנחו את האייל, ושלושת מיודענו, איך לא? לא.
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230608
התוכל למנות את "הקודמים"?

(כדור הבדולח שלי מנבא שלא, אבל ששוב נקבל הסבר מתפתל, שבסופו תגיע הצהרה על "ניצחון אינטלקטואלי")
עזוב אותו 230611
השיטה הנכונה לטפל בו היא התעלמות מוחלטת. רבים כבר יישמו זאת, והאחרים בדרך. הצטרף ותיהנה.
... 230656
''את הדמגוגיה שלנו תשאיר לעצמנו'' 230609
אתה ממש לא היחיד שאינו מסכים איתם, ולא מוכן להסכים עם סברות כרס. כותבים פה באייל דתיים וחילוניים, ימניים קיצוניים ושמאלנים קיצוניים, קומניסטים וקפיטליסטים קיצוניים. אולי הבעיה היא לא בהם?
לא קלטת את הפואנטה 230612
העניין איננו בזה שמסכימים או לא מסכימים, ואיננו בזה שזנחו או לא זנחו את האייל - העניין הוא בזה שאנשים אחרים מתווכחים בצורה תרבותית, כראוי לבני אדם - דבר שאתה אינך מסוגל לו, וחבל. אולי במקום להתנצח ללא סוף, במקום לחרף ולגדף, תשב קצת ו*תחשוב*, באמת - *תחשוב* קצת - לשם כך נועדה המסה של חומר אפור שבין שתי אזניך - כדי *לחשוב*.

אבל כל הנקודה היא שתחשוב בכיוון *הנכון* - תחשוב: "אני *רוצה* להיות בן אדם, *כדאי* להיות בן אדם, זו אינה בושה, להיות בן אדם, זה טוב וראוי לפני אלוהים ואדם" - תחשוב כך, ואולי זה יועיל לך. ואולי, מי חכם ויידע, אולי זה יועיל גם לנו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים