בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 18/07/04 21:57
סליחה על האיחור הגדול בתגובה 234339
חלק נכבד מההליך האינקויזיטורי היה נסיון לנצר את הנאשם.
סליחה על האיחור הגדול בתגובה 234340
" הם תופסים את עצמם כעליונים, תופסים את מי שלא נוצרי כתת אדם ורואה לעצמו תפקיד "לשפר" אותו, וגם בשעתו היו לה את האמצעים לכך"

המשפט הזה פשוט מזעזע מבחינה תחבירית (הם, הוא, היא) אבל הוא מדבר בדיוק על זה - האינקוויזטורים ניסו לנצר את הנאשם, ולכן לסעיפים 3,4 הם עונים, אבל הויכוח הוא על סעיף 2.
סליחה על האיחור הגדול בתגובה 234348
אני הבנתי כאילו לא היית בטוח אם האינק' רק הענישה או גם ניצרה, ובאתי לאשר את האפשרות השניה. אם חוסר בטחונך הוא לגבי זכויות המומרים, כמדומני שהן היו שוות לאלו של נוצרי מלידה.
סליחה על האיחור הגדול בתגובה 234365
כאמור, האינקוויזיטורים לא ניסו לנצר נאשמים אלא לגרום ל"כופרים" (נוצרים שלא התאימו להגדרת נצרות של פרננדו ואיסאבלה או האפיפיור, למשל) להתוודות על חטאיהם ולחזור בהם.

הממ... במחשבה שנייה, האינקוויזיציה דווקא כן מתאימה להגדרה:
א. האינקוויזיציה תפשה עצמה כעליונה בהשוואה ל"כופרים."
ב. האינקוויזיציה ראתה ב"כופרים" (הוסיטים, הוגנוטים, קלוויניסטים, מומרים, וכו') נחותים.
ג. האינקוויזיציה ראתה לעצמה תפקיד לתקן את הקבוצה הנחותה.
ד. לאינקוויזיציה היו אמצעים לביצוע התיקון.
סליחה על האיחור הגדול בתגובה 234354
אינקוויזיציה? לנצר? ממתי הופעלה האינקוויזיציה נגד לא-נוצרים?
סליחה על האיחור הגדול בתגובה 234363
לא נכון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים