בתשובה לאלון עמית, 09/08/04 11:47
תמיד תהיתי 239290
כמו השכ"ג (שלא הבנתי את התשובה שלך אליו) - התכוונת שאתה לא רואה הבדל בין עישון לשאר הדברים, או בין רכיבה על אופנוע לשאר הדברים? כי הדיון פה הוא על עישון. במה בעצם מסוכן עישון לכשעצמו יותר מנהיגה על אופנוע במדבר? הויכוח היחיד הוא על עישון במקומות פומביים, ועל זה לא מדברים כאן.
תמיד תהיתי 239294
אין לי מושג אם עישון מסוכן יותר מרכיבה על אופנוע ולמי. לא הבחנתי שלא מדברים כאן (איפה כאן? במשל המריחואנה של ד"ר בר ביצוע?) על עישון במקומות פומביים. הדיון שלי איתו (כמו שאני רואה אותו) הוא על עצם האפשרות לדון בדרכים להשפיע על המסחר במוצרים מסויימים, מסיבות של טובת הכלל.
תמיד תהיתי 239313
"במה בעצם מסוכן עישון לכשעצמו יותר מנהיגה על אופנוע במדבר?"

סתם תשובה אפשרית אחת: ההבדל הוא בקנה המידה של התופעה החברתית השלילית‏1. אם מספר הרוכבים על אופנוע במדבר היה מגיע למימדים של מספר המעשנים, יכול להיות שגם הראשון היה מגיע אל סדר היום הציבורי. סכנה לא נמדדת רק בסקלת ה-"סכנה עבור פרט מסוים", אלא גם בהקשר של סכנה כתופעה חברתית‏2.

(ושוב דיסכליזמר: אין לי שום רצון להלחם בתופעת העישון - שיהיה להם לבריאות. אני רק עניתי על שאלה).

_________
1 למשל: ב-‏2002, בטקסס, היו כ~3,725 הרוגים מתאונות של רוכבי אופנוע (הרבה פחות מכך, כאשר מדברים על קבוצת המשוגעים לדבר שרוכבים במדבר. רוב התאונות הן בתוך העיר) וכ~25,000 הרוגים מסיבוכי עישון.
2 החברה תתעלם מגרשון שאוהב לבלוע חרבות בוערות תוך כדי צניחה חופשית אל תעלות קרוקודילים (למה לה להתעסק עם משוגעים), אבל תתיחס אל תופעה נרחבת של מסניפי טיפקס בקרב מובטלים.
אני מוחה בעוז! 239481
אאוטינג!!
סוציו-אנונימוס 239519
אני אביב, אני תומך בערכים ליברליים (במידה) וחושב שעקרונות, ראייה דיכוטומית ואבסולוטים זה שטויות במיץ ליברטני. לכן: כפשיסט קיצוני, אני מתנגד לזכותו של אדם לעקור לעצמו את הלב, להשתמש בקראק, לקנות כל תרופה וסם שמתחשמק לו, לקנות אורניום לשימוש עצמי, לארגן חוגי התאבדות קהילתיים או למכור את כליותיו, אבל אין לי שום רצון להלחם בתופעת העישון בכללותה, גם אם יש לה אספקטים שליליים מסוימים כמו הגברת סיכויים לתחלואה של כמה טמבלים.

<כולם ביחד>ווי לאב יו אב...
תמיד תהיתי 240358
ועוד פרמטר קטן שיש נטייה להתעלם ממנו בדיון שכאן הוא היחס בין אחוז הנפגעים מרכיבה על אופנוע, שאינם שותפים להנאת הרכיבה (רוכב או מורכב), לבין אחוז הנפגעים מעישון פאסיבי.

ואכן, רוב נפגעי הרכיבה לא נפגעים ברכיבת שטח, שגם מהווה חלק קטן מאוד מכלל זמן הרכיבה של כלל רוכבי האופנוע. מספר רוכבי האופנוע שרוכבים ברכיבת שטח הוא חלק קטן מכלל הרוכבים. מידת הסיכון שרכיבת שטח גורמת לסובבים את הרוכב (שאינם רוכבים בעצמם, ולכן מסכימים לסיכון) לא קיימת לדעתי.

רכיבת שטח, באופן כללי, נכנסת לקטגוריה של ספורט אתגרי, ולכן שקולה לוגית לצורך הדיון שכאן לטיפוס הרים וראפטינג. לעומת רכיבה על כביש, שלגביה עוד ניתן להתווכח עד כמה היא מסכנת את הסביבה, ועד כמה היא תופעה בקנה מידה שדורש התייחסות מיוחדת.

_______
carry on, gentlemen...

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים