בתשובה לאורן אחד, 23/08/04 15:51
מדאים ומדאיג 242296
האם באמת חינוך הוא זה שיפתור את הבעיה? כדי לטעון זאת אתה צריך להראות כי ישנו פער ניכר באיכות החינוך המוענק לעניים (שמהם תצא רוב הפשיעה ויהוו את רוב הקרבנות) ולמעמד הביניים.

מהודעתך, הדברים עליהם אתה קובל והתיקון שאתה מציע ניתן להתרשם כי אתה רואה לנגד עיניך תלמידים בני מעמד הביניים ומעלה, לא עניים. אם אתה רוצה לשנות את המצב עבור עניים, ציר הפעולה צריך להיות העדפה מתקנת לחינוך בפריפריה מול המרכז, לדוגמה, ולא תיקוני פרווה לרוחב כל החזית.
מדאים ומדאיג 242315
לפי דעתי לא צריך העדפה מתקנת אלא מספיק שהחינוך בפריפריה (וזה ידוע לכול שלא זה המצב) יהיה באותה רמה כמו במרכז.

כמו כן הצורך בשינוי בכללותו נובע מזה שגם החינוך האיכותי כביכול שיש באזורים היותר עשירים הוא לא באמת איכותי. אולי הוא מביא להשגים כמותיים יותר גבוהים אבל הוא לא באמת ''מייצר'' (וסליחה על הביטוי הלא מוצלח, אני משתמש בו באין אלטרנטיבה) אנשים יותר איכותיים מבחינה חברתית.
מדאים ומדאיג 242463
יש כאן שתי שאלות, לדעתי:

א. מהם "אנשים יותר איכותיים"? אני לא בטוח שיש הסכמה לגבי ההגדרה כאן או אפילו שההגדרה של איכות שלך נחשבת בעיני רבים עדיפה על הקיים. האם שפיץ במתמטיקה שלא הולך לפעולות בנוער העובד איכותי יותר או פחות מבחור ממוצע בלימודים המלא רוח עזוז התנדבותית?

ב. האם החינוך האיכותי יותר הזה אכן בעל מתאם משמעותי להורדת כמות הפשיעה? גם כאן, ספק אם אכן יש מתאם כזה, אלא אם כן אתה יכול להצביע על נתונים שמעבר לתחושת הבטן שלך.
העדפה מתקנת זה לא תפקידה של המדינה? 242321
העדפה מתקנת זה לא תפקידה של המדינה? 242461
אני הולך כאן ''לשיטתו'' ולא לשיטתי אני.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים