בתשובה לדורון יערי, 25/08/04 10:33
תסביר לי לאט יותר, בבקשה 242684
מבלי לערער על המסקנה שלך, נדמה לי שאתה נוטה לדמגוגיה קלה.
כתבת "אם אתה רוצה דרך יותר מדעית להעריך את משקל החלקיקים הנפלטים משריפת חצי ליטר דיזל או 3 סיגריות אתה גם מוזמן לשקול את העשן".
אז זהו, שזה לא ממש נכון. כלומר, אם אנחנו מתיחסים לחלקיקים המזהמים. תוצר השרפה של הידרוקרבונים נקיים, היא פחמן דו חמצני ו(אדי) מים (בתנאי שאספקת החמצן מספקת). שני חומרים שאולי משפיעים על אפקט החממה, אבל לא נכנסים בהגדרת "חלקיקים מזהמים".
הבעיה היא בכך שהן הסולר והן הסיגריה אינם הידרוקרבונים נקיים, ושריפתם גורמת לפליטת חלקיקים נוספים.
אינטואיטיבית אני מסכים אתך שמנוע דיזל (ודאי של אוטובוס, אבל גם של גולף TDI) פולט יותר מזהמים מאשר חפיסת סיגריות. (בוערות, חוכמולוג)
תסביר לי לאט יותר, בבקשה 242694
אני חושב שכשאני מגיב למאמר שגובע שעשן סגריות רעיל פי 10 מפליטת מכוניות בהתבסס על הניסוי הרעועה הזה מותר לי גם כן קצת דמגוגיה.

למרות שבמקרה הזה ההערכה המוטה שלי נובעת מבורות והיא לא מכוונת.

בכל מקרה הנתון המשמעותי ביותר שעליו ניתן לבסס תא הטענה שX מזהם יותר מ Y חסר ולא ניראה לי שבמקרה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים