בתשובה להאייל האלמוני, 13/09/04 12:27
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246652
1. ביהדות, למונח "מוות" יש גם משמעויות חיוביות, כמו: מסירת החיים על קידוש השם ועוד.*

2. לא הבנתי את השאלה, אני חייב לך שקל או שתיים, שאתה בודק בציציותי ומחפש אחריי?

----------
* ראה מאמרי, "הקרבת החיים על קידוש השם", כתב העת "כוורת", גיליון מס' 9, (28.7.04), בהוצ' החוג למדעי ההתנהגות של המכללה למנהל, עמ' 41-36.
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246657
מכאן שגויינו הנחים בשבת, טוב יעשו אם ימסרו חייהם על קידוש השם.

למען נוכל אנו לחרפם ולגדפם בשבת ובכל יום אחר, בעוד הם מוסרים עלינו את חייהם.

עכשיו מובנים הרבה דברים.
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246705
מה הקשר? אחד האיילמונים (שמרוב עצים "איילמונים" כבר לא רואים כאן את יער "האייל הקורא") שאל איזו משמעות חיובית יכולה להיות למוות. עניתי לו שביהדות ישנה משמעות כזאת, תופעה נוראת ההוד בשם "קידוש השם", ותו לא.
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246667
אז איך אפשר לפרש את המובאה ממסכת סנהדרין, שבתגובה 246523? מנימת הדברים וגם מתכנם, ברור לגמרי שלא מדובר בקידוש השם, בהקשר עם הנכרי הנח בשבת. איזו פרשנות אתה יכול לתת לדברים החריפים (ככה נראה לי) הכתובים שם?
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246706
ברור שאין קשר בין קידוש השם לבין יחסם של חז"ל לנוכרי, כפי שפירטתי למעלה בהקשר למה הזכרתי את תופעת קידוש השם.
בשביל להכיר את עמדתם ויחסם של חכמינו ז"ל אל הנוכרי - יש ללמוד מכלול של מקורות חז"ל ולא להסיק ממקור אחד על יחסם. לשם כך, ראה דיון 1661
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246673
1. אני מבין. האם תיראה בצורה חיובית מצב שבו יהודי מברך אותך במיתה?
2. לא פשוט מכרה שלי התראינה לתפקיד כלשהו בערוץ אצל אחד אורי פז ותמהתי אם הוא אתה.
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246704
1. מי יודע. בתקופות מסוימות כל הארץ דיברה שפה אחת ודברים אחדים. בתקופות אחרות, שלל שפות ובלבול דעות וזיבולי מוח נוסח האבולוציה... כך שאם היית חי בתקופה מסוימת היתה רץ לברך ת'חברה בברכת שנה טובה ומתוקה בשפת התקופה שבה היית חי וקיים.

2. תגיד למכרה שלך שתחפש לה מקום אחר להתגדר בו... וכי מה חשבת? שאם תוודא שהגעת לאורי פז מהטמבלוויזיה, מכרה שלך תרוץ לקבל ת'ג'וב?!
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246707
1. נו טוב.
2. היא כבר התקבלה.
היחס היהודי אל השבת הנכרית 246708
1. טוב זה לא רע.

2. רק בגלל ששאלת, אני אגלגל אותה מכל המדרגות...
-204, 195, 196, 181, 172ל ועוד השד יודע מי 246682
היות שאיני נוהג להתבוסס בסחי, ובוודאי לא להשיח עם גסי רוח וגסי מוח; ומכיוון שזמני יקר מכדי להשחיתו על עלובי חיים המדשדשים במי אפסיים ויונקים בשקיקה ממדמנה אידיאולוגית הזויה ופסיכוטית – תאה תגובה זו התגובה הראשונה והאחרונה שלי אליך/אליכם, וגם זה הרבה מעבר למה שהייתי צריך לעשות.

הואיל וציינתי בתגובתי ללאו ואיציק מה הדילמה שלי בנוגע לכסיל, לא אחזור עליה שוב. כשציינתי את הדילמה, הייתה לנגד עיניי התגובה 181, שיש לי חשד כבד שאתה (195, 196) כתבת אותה, כפי שאני סבור, כמו לאו, שאתה כתבת גם את תגובה 172 (שאותה לא קראתי).

בתחילה עברתי ברפרוף על תגובה 195, אלא שאז נתקלתי בצירופי לשון שהותירו אותי המום ופעור פה, וסברתי לתומי שהנה נמצא יורשו של פושקין והיינה, המדבר מדם לבו...ואולי מאיבר אחר בגופו.

מי שמצליח לחלץ מנפשו המשתפכת את הצירוף "שלוש לשונות משלושה ישבנים", אינו עוד אדם מן היישוב. אוי, איזו שנינה, איזו הברקה, איזה להטוט לשוני, איזה עומק, איך הצלחת להפיק מנשמתך הדוויה והלירית מקטע מכתמי מעודן שכזה. האם אין זה משום שפיו של כבודו מלא בלשונו, שעשתה לילות כימים בבית כבוד כלשהו, שם ספגה את תרבותה הנשגבת עד הגיעה משגבהּ.

אבל אני חייב להודות, בתגובה 196 הגעת לשיא תחכומך. חרצת את לשונך, הפנית אותנו למגיב 89, וכמובן לא שכחת לתת קרדיט עצמי משובח (אם זה אתה): "איך זה שאינכם מסוגלים לענות ולהתמודד עם טיעוניו של 89? מה הוא גדול עליכם ולכן אתם נטפלים לחלשים?"

עם טיעוניו של 89 איני יכול להתמודד, מהסיבה הפשוטה שאיני קורא את תגובותיו אחרי שעשיתי זאת פעמיים. היות שלשונו של 89 היא לשון ביבים, איני מעלה על דעתי לשחוק את זמני בקריאת תגובותיו. אם אתה/אתם מייעד/מייעדים תגובות אלה אליי, עשו אתה ו-‏89 (אם זה לא אתה) טובה לנפשכם החולנית וחסכו ממנה את הטרחה, שכן גם להבא לא אקרא אותן.

רפואה שלמה
מה זה כל הדבר הזה וכל המספרים האלה? 246683
מה זה כל הדבר הזה וכל המספרים האלה? 246684
אני חושב שזה הגיע הנה בטעות מהטוקבק של ווינט.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים