בתשובה לדובי קננגיסר, 01/11/04 11:12
דברי כפירה 258441
אני מסכימה איתך בכך שראיה מתמטית וידע מתמטי הם חשובים (חשוב שהמורה לא יעביר לתלמידים את אותו פחד מטופש ממתמטיקה), ואני הראשונה שאומר שרמת ההוראה (ורמת רוב רובו של כוח ההוראה) היא נוראית, (ושאת מדורי הנומרולוגיה/ אסטרולוגיה/ קריאה צריך להעיף מכל העיתונים ותחנות הטלויזיה וכמה שיותר מהר כן יטב), יש לי אליך כמה שאלות:
ההיית אומר אותו דבר על מורה עם עברית קלוקלת (נניח שהוא יליד הארץ)? או שלא יודע בכלל תנ"ך? או בעל ידע כללי נמוך?
הנושאים האלו לא פחות חשובים ומשום מה הם בכלל לא עלו בדיון (אולי כי יש פה רוב למתמטיקאים/בעלי ראיה מתמטית)
דברי כפירה 258543
אל''ד, אבל התשובה שלי היא כן. למשל, מורה שלא יודע מי היה הרצל צריך לעוף מהמערכת גם אם אינו מלמד היסטוריה, וכנ''ל מורה שאינו יודע מי היה משה רבנו - אפילו אם הוא לא מלמד תנ''ך.
דברי כפירה 259448
וישו? ולותר?
ישו ולותר? 259479
גם הם צריכים לעוף מהמערכת. זה מה שחסר לנו, מסיונרים.
דברי כפירה 258706
אנחנו דיברנו על מתמטיקה, משום שבתחום הזה יש לנו תוצאות ברורות. אין לי ספק, לצערי, שרמת הידע הכללי של המורים כיום הוא בכי רע. אבל בניגוד ללימודי המתמטיקה, כאן הפתרון נראה לי יותר קשה להשגה.

כן, מורים צריכים לדבר בעברית ברמה גבוהה למדי, ולעמוד בתנאי מינימום כלשהם‏1.
מורים לתנ"ך צריכים לדעת תנ"ך. מורים אחרים - לא כל כך. מורים לכיתות הנמוכות (א'-ג'), שמלמדים את הילדים יותר ממקצוע אחד, צריכים לעמוד בתנאי מינימום של ידע כללי בהיסטוריה, תנ"ך, תרבות עברית וכד'.

להשיג את זה נראה לי, אפעס, קצת חסר תקווה. פרה פרה.

1 אני תוהה לגבי אנשים בעלי ליקויי למידה. האם אדם עם דיסלקציה צריך ללמד ילדים? האם זה הוגן למנוע זאת ממנו בגלל הבעיה שלו? הנטייה שלי היא לשלול גישה של לקויי למידה מילדים בביה"ס היסודי, ולאפשר להם ללמד רק ילדים מגיל החטיבה ומעלה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים