בתשובה לרון בן-יעקב, 07/11/04 17:58
החופש בבית הבראה 259850
1. לקום או לא לקום לאשה הרה באוטובוס. אפשר להתייחס לשאלה בדרך יותר מורכבת בה מערבים את החינוך והבחירות הקודמות שעשה האדם, אבל בגדול, זו דוגמא לא רעה.

2. חופשי זה אומר לא הכרחי. אתה לא מוכרח לקום לאישה ההרה, ואתה לא מוכרח להמשיך לשבת. אתה רוצה להמשיך לשבת, ואתה גם רוצה להתחשב בהרה. אתה חופשי לבחור בין שתי האפשרויות. על אף שלכל אחת מההחלטות צמוד תג מחיר, זה לא כזה מחיר, ההופך את ההחלטה להכרחית.
החופש בבית הבראה 259865
1. את חושבת שכדאי להתחיל לפרק לגורמים את "לקום או לא לקום" ? או שנסתפק במה שכתבת, שלדעתי איננה מראה בהכרח על "רצון חופשי".

2. אם לכל אחת מהאפשרויות צמוד תג מחיר, מה השפעת תג המחיר על הבחירה שלך? החלטה או חוסר החלטה היא הכרחית. שימי לב שיכול להיות גם מצב של אדישות, ואז לא עומדת בפניך בכלל שאלת ההחלטה (למשל, אדם עיוור לא יודע שלפניו אישה הרה, אם נקצין את הדוגמא הזו).
החופש בבית הבראה 260404
1. אם אתה רוצה שאני אבין אתה צריך לפרק.

2. גם כשהולכים לקניות יש לכל דבר תג מחיר. זה לא הופך את ההחלטה לקנות דבר מה, להכרחית. לכן, על אף תג המחיר עדיין הבחירה חופשית. נכון שתג המחיר יכול להפוך בחירות מסויימות ללא רלבנטיות. כגון: יש אנשים שבשבילם לא לקום לאשה הרה זה מעשה שלא יעשה, ייסורי המצפון יאכלו אותם. מבחינתם, רמת הבחירה בנושא הזה תהיה נמוכה יותר, על אף שטכנית שום דבר לא מכריח אותם לקום. נכון גם שיכול להיות מצב של אדישות. שם כמובן אין בחירה (מלבד, לעיתים, הבחירה להיות, או לא, במצב של אדישות)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים