בתשובה לדובי קננגיסר, 29/11/04 15:14
מפאת השוני 265112
מה שייך "לשלוט בעצמם" כשמכניסים אותך לוואקום הצה"לי ללא יציאה, של מעין "מסיבת אורגיות" יומיומיות?!

בקיצור, אל תעמידו את האדם בניסיון על מנת שלא יחטא. כך מתפלל כל יהודי מאמין מידי יום ביומו. לכך הוא מייחל בכל ליבו. הוא יעדיף לעקוף רחובות שלמים מאשר להיתקל בפרסומות המוכרות את בשר האישה כבשר באטליזי השוק. הוא יעשה הכול על מנת שלא להכניס את עצמו למצב שעלול לגרום לחושי התאווה שלו להתעורר ולתסוס.

מעט התחשבות והענקת זכות לאחר ולשונה, מפלורליסטים ומהומניסטים ומליברליסטים במסווה שכמותכם – לא היתה מזיקה להמשך הנפת האידיאולוגיות שלכם.
מפאת השוני 265126
שאלתי את זוגתי, ששירתה בלבנון בזמנו. היא אומרת שהיא מעולם לא השתתפה באורגיה, לא כל שכן באופן יומיומי. יש לך עדויות אחרות?
היא גם אומרת שהיא לא מודעת לאורגיות שכן התקיימו גם בלי השתתפותה.

מסתבר שאפשר להמנע מזה.
מה ציפית שתגיד? 265128
כלומר, יושר בין בני זוג זה טוב, אבל גם דברים טובים צריך לצרוך במידה.
מה ציפית שתגיד? 265134
אני חושב שיש לנו רעיון לסקר הבא באייל: האם השתתפת באורגיה בצה"ל?

תשובות:
כן, פעם אחת
כן, מספר פעמים
לא
לא שירתתי בצה"ל

הבעיה עם הסקרים באייל היא שהם לא מייצגים, אז מה שנקבל לא ממש משקף.
מה ציפית שתגיד? 265141
אולי עדיף:
האם הפסקת להשתתף באורגיות לאחר השחרור מצה"ל?
כן
לא
אני עדיין משרת בצה"ל
עוד לא התגייסתי
מה ציפית שתגיד? 265144
נצטרך גם לפצל את התשובות לקרבי ולא-קרבי, כי אין דין אורגיה בנגמ''ש בדרך למוצב כדין אורגיה במשרד של פקידת הת''ש בקריה.
מה ציפית שתגיד? 265142
מכיוון ש-א. בתקופה האמורה טרם הכרתי אותה, ולכן זה לא היה אמור להפריע לי; ו-
ב. זה דווקא עשוי להלהיב אותי; אני לא מוצא סיבה שהיא תשקר לי בנושא.

אלא אם, כמובן, היא חוששת שגילוי שכזה יגרום לי לנסות לשכנע אותה שנצטרף ביחד לאורגיה, מה שללא ספק יקרה. זאת יכולה להיות סיבה.
מפאת השוני 265221
הערתך נכונה. יש להחליף את המונח "אורגיות" במשפט: "כשחיילות צעירות ומושכות לב ועין מסתובבות לך בין הרגליים (תרתי משמע) במשך כל שעות היום".

לעולם אינך יכול להיות מלאך. כולך בן-אדם עם תאוות ויצרים המושכים אותך למטה או מלמעלה. והבחירה החופשית, כידוע, בידך היא, אך היא קשה בהתאם לגמול שכרה הטוב או הרע.
מפאת השוני 265233
אף אדם שפוי לא נפגע מכך ש''חיילות צעירות ומושכות לב ועין מסתובבות לו בין הרגליים'' - הוא אולי מפיק מזה אפילו ערך אסתטי.

שני סוגים של אנשים ''לא שפויים'' עלו בדיון הזה עד עתה, שנוכחות הבנות הללו היא נזק בלתי ישוער עבורם - ה''פרוצים'' (מטרידים מינית וכו') וה''מתנזרים''.
מפאת השפיות 265241
לא בדיוק הבנתי מה הבעיה שלך עם המשפט שהינך מצטט מדבריי. ייתכן והייתי צריך להתנסח אחרת, אבל מה לעשות והשעה מאוחרת ועייפות היום מתגברת, לאחר עבודה, לימודים ומשפחה ומעט תשומת לב לעצמי.

ובכלל, למה לדעתך הם "לא שפויים" בדיון הזה?

ה"פרוצים" – מנקודת המבט החילונית, המקדשת את הטבע האנושי, מדובר בתופעה טבעית וראויה, כפי שביטאת אותה יפה בשאלתך בדיון זה: מעין "וכי למה לא? מה רע בכך?".

ה"מתנזרים" – מנקודת המבט היהודית-הדתית, הקוראת להתגברות על מנעמי הטבע ותאוות גוף האדם הטבעיות, כפי שביטאתי בדיון זה, ראויות לשבח מנקודת ראות זו.

זה רק תלוי איזה סוג של משקפיים יש לך על האף...
מפאת השפיות 265262
השאלה הייתה מי *נפגע* מכך ש"חיילות צעירות ומושכות לב ועין מסתובבות לו בין הרגליים". אם קיים מישהו שנפגע מכך, יש לו בעיה. האם לדעתך היפגעות מכך שאתה רואה בחורה יפה היא תכונה חיובית?
מפאת השפיות 265275
והאם לדעתך החופר בור ברשות הרבים כשאנשים ניזוקו ויצאו שבר כלי בעקבותיו – עשה מעשה חיובי?
מפאת השפיות 265354
אני חושש שאני לא מבין בדיוק איך זה קשור לדיון. אם אתה רומז שהחיילות "חופרות בור" - הרי שזו האשמה (מרושעת?) ששייכת לדיון שלך עם ערן. חשבתי שכבר עברנו את השלב הזה והסכמנו שגם בלי שהחיילות יעשו מופעי סטריפטיז, בחורי הישיבה המסכנים שלך יתקשו לשלוט בעצמם במחיצתם - ואז אפשר להקביל זאת לאנשים שהולכים ברשות הרבים בעיניים עצומות ומבלי לבקש הנחיה מאיש, ואז מתפלאים שהם נופלים ונחבלים.
מפאת השוני 265168
אני שירתתי בתופת "מסיבת אורגיות" הזו ("בסיס סגור" הוא השם המקובל יותר, דומני) ולמרבה הפלא יצאתי צח כשלג. אני מציע שתפסיק עם ההשמצות וההכללות המגוחכות שלך - אם מישהו מוצא את עצמו בבעיה בצבא זה בגלל שמישהו התרשל קשות בחינוך המיני שלו (לרוב זו אחריותו של האדם לדאוג בעצמו לחינוך המיני שלו, אבל לפעמים התערבויות מבחוץ מונעות זאת ממנו).

אגב, מה כל כך רע עבור אדם ש"חושי התאווה שלו" "יתעוררו ויתססו"? לא מתים מזה, ואפילו אין פגיעה נכבדה בחושים.
אהבה מול כרת 265222
ברשותך, אתייחס רק לטיעון הענייני שבסוף ואתעלם מספקולציות מיותרות שבתחילת תגובתך.

שוב ניכר בדבריך הפער העצום, יש להדגיש, בין השקפת עולמך החילונית-הטבעית-האנושית לבין השקפת עולמו של האדם המאמין-היהודי והמשתדל "לעבוד את השם". כל תפיסת העולמות שלנו שונה בתכלית השינוי, כפי שכבר ביטא באנחה גדול חכמי ההלכה וההשקפה היהודית בזמננו, "החזון איש" המנוח:

"איך אנחנו יכולים להידבר איתם? הרי מה שהם קוראים אהבה, אנחנו קוראים כרת (רחמנא ליצלן)".
אהבה מול כרת 265234
כלומר, התגובה שלי לספקולציות שלך היא "ספקולציה", והתשובה שלך לשאלה שלי היא "זה רע, לא תבין כי אתה חילוני"?

תודה.
אהבה מול כרת 265244
טוב, נו. זה ברור שאין בכוונתי להתייחס לדבריו של מי שרואה בדבריי ספקולציות.

וזה לא שאתה לא תבין, כי אתה חילוני. אלא ככה: אתה לא מבין אותי בגלל שיש לי עולם בעל כללי משחק וחוקים משלו. אף אחד לא אשם בכך. גם לי לקח שנים של לימוד אינטנסיבי להבין את הדברים לאישורם. ולעומתך, אני באתי מעולם קצת יותר מנוכר ואתאיסטי משלך: בריה"מ לשעבר. ואילו האדם המאמין כן מבין בפוטנציאל את העולם הטבעי שלך. את עולם האהבה המדומה הזאת, כמובן.
אהבה מול כרת 265343
"לַאֲשורם"‏1, לא לאישורם. נדמה לי שזאת הפעם השניה שאתה שוגה, ולכן מצאתי לנכון להאיר את עיניך.

תודה וסליחה.
____________
1- אכסיומת וישנה בטח גרמה לטעות ניקוד. ידידיה ודאי יתקן ונמצאתי למד ולא רק מלמד.
אהבה מול כרת 265353
תודה רבה על התיקון. רק שכחת להסביר את ההבדל הקטן, שיֵחִי.
מפאת השוני 265340
זה רק בגלל שאתה חנון מאניאק.
מפאת השוני 265355
עם קצת חינוך מחדש, גם בחורי הישיבות יכולים להיות כמוני (אני תומך בזה בצורה נלהבת).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים