בתשובה לאורי פז, 03/12/04 14:26
בלא שוני 266381
אכן, טרם למדתי. אולי תואיל להחכימני ולהסביר לי את פשר הפסוק ואיך הוא מתקשר לנושא?
בלא שוני 266386
כתובות יג ב, ואם אתה ממש מעוניין במעט נחת, נידה ל ב.
בלא שוני 266387
מסכת נידה מגיעה עד פרק י. התכוונת למשהו אחר? http://www.mechon-mamre.org/b/h/h67.htm
בלא שוני 266395
התבלבלת בין המשניות בשם ''מסכת נידה'' שנכתבו בידי התנאים, ואילו רון דיבר על ''מסכת נידה'' של התלמוד הבבלי, דעות ופרשנויות של האמוראים על דברי התנאים במשניות.
בלא שוני 266405
הלכתי לאיבוד. הנה התלמוד הבבלי באתר מאגר ספרות הקודש ב"סנונית": http://kodesh.snunit.k12.il/b/l/l6101.htm - מגיע עד פרק י.

או שהתכוונת למשהו אחר?
בלא שוני 266411
נו, ברור שהתבלבלת או הלכת לאיבוד.

לכל מסכת יש: שם המסכת, מס' פרק, שם הפרק, עמוד, דף. בעודך מדבר על מס' הפרק, רון דיבר על מס' העמוד והדף. מה לא ברור?
בלא שוני 266389
מסיבה לא ברורה אני לא מצליח להגיב להודעה של ערן. בתלמוד בבלי מסכת נידה מגיעה עד דף ע''ג, ובדף ל' באמת מצאתי את הביטוי, כמעט בצמוד ל''אין מביאין ראיה מן השוטים''. אני מקווה שא. פז לא קורא את ההודעה הזאת, או שחיי אינם חיים.
מוקדש בהערכה לכל השוטים 266538
שוטים נחפזים
למקום בו מלאכים אינם פוסעים
...
שוטים נחפזים
היכן שחכמים נמנעים
אך חכמים אינם מתאהבים
מה הם כבר יודעים
...

המלים והלחן (של מרסר ובלום) נשארים עקרים, עד אשר נוסף להם הזמר או הזמרת שמביאים את כל האמלמנטים הללו לכלל יצירה קטנה, בריאה של עולם זמני וקטן. בחר לך את הזמר או הזמרת - למשל פרנק סינטרה, ג'ו סטאפורד או קילי סמית, תתפלל לשעה נכונה, לרגע של התגלות והתיחדות והנה קיבלת תמצית מרוכזת של הגניוס האנושי, של רגש אנוש, של אהבה, חמלה ומעל לכל, הבנה. כאן לפנינו עומק ומהות בעלי חשיבות הרבה יותר גדולה מהעקרות הגסה של טקסטים השבויים וכפותים בתוך עולם צר מעולם נמלה. הרוחב והעומק של ים החיים שעולה מתוך שיר פשוט ותמים שכזה הוא לגבי דידי בעל משמעות הרבה יותר עמוקה ומשפיעה מאותו מקטע טקסטואלי צר, וזה מבלי לגרוע מההתפעות מהמאמץ האינטלקטואלי הכביר שהושקע ונובע בכלל היצירה הגדולה שבה כנראה השלם הוא הרבה הרבה יותר גדול מהחלקים.

(כן, השתמשתי בכוונה במלים ומושגים מסוימים).

מוקדש בהערכה לכל השוטים 266659
אה, כמה הייתי רוצה לשמוע את הביצוע של החשמנית לשיר זה :-)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים