בתשובה להאייל האלמוני, 04/12/04 23:32
פרו ורבו 266469
האם במהלך קיום יחסים (מסוימים, המותרים על-פי התורה) בכוונתך להשחית זרעים להנאתך או שבכוונתך לפרות ולרבות? במהלך קיום היחסים הכוונה, שלי לפחות, היא לקיים מצוות "פרו ורבו", כשהשחתת הזרעים שהינך מתאר נכונה הינה בלתי נמנעת, בעוד שאת ההשחתה בזדון סתם כך לשם הנאתך האגואיסטית לכתחילה ניתן וראוי למנוע.

ובדיעבד, ההשוואה באה על מנת להגזים בכוונה לשם יצירת הממנטום של ההמחשה שלא כל מה שאדם חושב לטוב – אכן טוב באמת עבורו או עבור האנושות.
פרו ורבו 267163
האם יש איסור הילכתי על קיום יחסים עם אשתך גם אם היא לא פוריה?
עד כמה שידוע לי לא רק שאין איסור, אתה חייב להמשיך לספק את צרכיה גם אם היא עברה כריתת רחם.
פרו ורבו 267167
ומהי מטרת הסיפוק? טובת הנאה עצמית או "שלום בית".
פרו ורבו 267170
כלומר מותר להקריב את האיינשטיין הבא על מזבח שלום הבית? תרסן נא האשה את יצרה הגובר עליה, תתגרש מבעלה, ותשלח אותו להפרות בזרעו כי רב את הנשים הפוריות. בכלל, עדיף שכל גבר יחבוש כלי קיבול לצבור כל טיפת זרע שנפלטת חו"ח בקרי לילה, וישתמש בו במידת האפשר, שהרי יתכן שגארי קספארוב הבא יוולד ממנו. והמהדרין יבטלו גם את חרם דרבנו גרשום, כדי לנצל עד תום את זרעו הקדוש של הגבר היהודי (שהרי לא נרצה שיוולדו לנו ממזרים, והזרעונים רק הולכים ומצטברים ומתבזבזים).
פרו ורבו 267193
מה זה משנה?
מותר וחובה לקיים יחסים גם אם לא קיימת כל אפשרות שכתוצאה מהם יוולד תינוק.
פרו ורבו 267260
מה, מה זה משנה? מה, היהדות זה רובוט?! כזה ראה וקדש?!

משנה המניע, הטעם וכוונת המעשה.

(ראה למשל את המאמר הבא:

פרו ורבו 267419
זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד.
המקור לאיסור זה מעשה ער ואונן. הם שיחתו זרע אבל ה*מניע* שלהם היה שלא לעבר את תמר, לא לעשות לעצמם נעים. אז למה כאן מתעלמים מהמניע?
פרו ורבו 267196
אם זה למטרת שלום בית - סימן הוא כי סיפוקה של האשה הוא עניין חשוב ומקודש, ואם כך - מה ההגיון במחשבה שסיפוקו של הגבר הוא עניין רע ומושחת (במצבים שלא נועד לרבייה)?
פרו ורבו 267198
כי נשים דעתן קלה.
פרו ורבו 267205
כן, גם אני משערת שאורי יענה משהו בסגנון זה. ואם כך - מדוע כל אמצעי הזהירות (של הנשים - להתלבש בצניעות, של הגברים - למנוע מצבים בהם יסתכלו על גוף אשה) נועדו להקל את הפיתוי על ה*גברים*, כאילו זה מובן מאליו שהגברים נתונים יותר להיכנעות ליצר, ומדוע, למרות זאת - "מי שגדול מחברו, גם יצרו גדול הימנו"? - הרי יש כאן איזו סתירה, לא?

הקושי להתגבר על היצר מוצג אצל הנשים כחולשה, כ"דעתן קלה", ואילו אצל הגברים מוצג היצר כבלתי נשלט יותר, אך הוא איננו בגדר חולשה אלא... בגדר מה, בדיוק? פראדוקס מוזר.
פרו ורבו 267255
כל השלום בין הבריות הסובבות חשוב לאין שיעור יותר מהנאה אגואיסטית.
פרו ורבו 267257
אתה לא עונה על השאלה. למקרה שהשאלה אינה ברורה, הנה, בעברית קלה: מדוע סיפוקה של האשה הוא חשוב וסיפוקו של הגבר אינו חשוב?
פרו ורבו 267258
זאת ועוד: השאלה בתגובה 267205 מופיעה במקרה בתגובה לדובי, אך נועדה לך. תודה.
פרו ורבו 267267
מי פסק ואיפה שסיפוקה של האישה חשוב?

למעלה שיערתי לעצמי שמדובר בפסק הלכה דחוק "מפני דרכי שלום". והיגיוני שאין מקישים מפסק דחוק על הפסק הכללי-הנורמטיבי.
פרו ורבו 267283
תסלח לי שאני מגיבה דווקא לך, מר אלמוני, כנציג המתדיינים האקראי. אבל מה יש לכם כולכם? כבר חצי דיון שואלים את א. פז שאלות קנטרניות על משגלים נסוגים ואופני שפיכה שונים, וממתינים לתשובותיו הבלתי מספקות, כדי שתוכלו לשאול עוד שאלות קנטרניות על משגלים נסוגים ואופני שפיכה שונים. אם יש פה חילוני אחד שסבור שהתשובה שיקבל ממר פז בנושא זה תימצא ראויה בעיניו, אפילו מעניינת דיה כדי להעמיק את הדיון בה - שיקום. לא נראה לי שיש כזה.

הנושא עסיסי אומנם, אבל היה נחמד לדבר עליו ברמה של שנה א' באוניברסיטה, נאמר, אפילו חטיבת ביניים מהוגנת, ולא ברמת "התלהטות היצרים בשבט הצופים" (הערבים רוצים לזרוק אותנו לים! לא נכון, אנחנו גירשנו אותם מהבתים שלהם! אז למה הם כולם טרוריסטים! וכולי).

כמובן, אם מדובר בסוג חדש של שעשועון שלא נחשפתי להנאות העצומות הגלומות בו, עם המתדיינים הסליחה. אבל אולי בכל זאת תרצו לשקול להעביר את זמנכם בשעשועונים מעט פוריים יותר (סליחה על משחק המלים). למשל זה:

פרו ורבו 267288
זה הדבר הכי קרוב לפורנוגרפיה שאפשר לעשות כאן. תפסיקי להרוס שמחות, לא כולנו בחודש התשע עשרה.
פרו ורבו 267292
השמיני! :-(
פרו ורבו 267301
כתפיי שחו מלייצג אפילו את עצמי, ובוודאי שאינני מייצגת אף אחד אחר. ובאמת אין לי מושג מה קנטרני בשאלה ששאלתי.
פרו ורבו 267381
אתה פשוט נפלת במדגם.
פרו ורבו 267396
*את*, לא אתה. ברקת, ממך? (אני לא היא, אגב. אני זה דווקא הוא).
פרו ורבו 267316
תודה רבה לך ברקת על אומץ ליבך ויושרך.

ואקנח בהצעה משלי לכבוד חג האורים:

פרו ורבו 267401
הלאפופידס תידמי, כי תבקשי לבלבלנו במשחקים ?
פרו ורבו 267256
כי השלום בין הבריות הסובבות חשוב לאין שיעור יותר מהנאה אגואיסטית.
פרו ורבו 267262
סליחה, אחי, מהם המקורות ההלכתיים לידיעה הזאת שלך?
פרו ורבו 267281
"אסור לאדם למנוע את אשתו עונתה; ואם מנע כדי לצערה--עבר בלא תעשה של תורה, שנאמר "שארה כסותה ועונתה, לא יגרע" (שמות כא,י). ואם חלה או תשש כוחו, ואינו יכול לבעול--ימתין שלושה חודשים, עד שיבריא: שאין לך עונה גדולה מזו. ואחר כך, או ייטול ממנה רשות, או יוציא וייתן כתובה." (משנה תורה, הלכות אישות, י"ד ט')

ובאר הרשכ"ג: שנו חכמים שאין כריתת הרחם פוטרת "לא יגרע". ואין כאן חשש של שפיכת זרע לבטלה כי נפלאות הן דרכי השם יתברך, וברצונו תתעבר גם בלי רחם, חצוצרות וחליל חלול כשרה אימנו בשעתה, שנאמר "היפלא מיהוה דבר" (בראשית י"ח י"ד). ואין צריך לאמר שהכל אחרי שכבר קיים מצוות "פרו ורבו" מפני שאין סומכין על הנס ואם לא קיימה ואין אישתו מעמידה בנים יחכה לה עשר שנים ואז יגרשנה לכל הרוחות כמו שנאמר "עושה מלאכיו רוחות" (תהילים ד,ד ).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים