בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 21/12/04 10:15
מי שכאן צבוע זה דוקא הימין 270128
ערבת בין בעיית הלגיטימציה של ההתנתקות, לבין זכות הביטוי של מי שקורא לא לקיים חוק. אין קשר.

האם הוא קורא להתנגד לחוק באלימות? אם לאו, נראה לי לא מוסרי לפעול נגדו במישור המשפט הפלילי. האם היית קורא לחקירה פלילית נגד מי שקורא לבעלי עסקים בבאר-שבע (נניח) לא לשלם ארנונה, כי העיריה קבעה להם (בהחלטת רוב דמוקרטית) שיעור ארנונה גבוה מדי, לטעמו? לפעול נגד מי שלא משלם את הארנונה - כן. לפעול נגד מי שקורא שלא לשלם? מסופקני.
מי שכאן צבוע זה דוקא הימין 270159
כלומר אתה תומך בביטול החוק שאוסר על המרדה.
מי בכלל שאל אותי?! 270161
אני לא יודע אם ביטול, אבל בהחלט צימצומו והגבלתו לשימוש זהיר מאוד, בהשגחת מבוגר אחראי.
מי בכלל שאל אותי?! 270165
טוב, זה נושא לא פשוט בעיני, ולא הייתי רוצה לדון בו דווקא בהקשר העכשווי. כל עוד החוק הזה קיים, הודעת היועץ המשפטי שהוא יתחיל ב"בדיקה" אם יש מקום לחקירה, נראית לי כמו שימוש זהיר למדי.

"מבוגר אחראי" זאת דרישה קצת קיצונית, אתה לא חושב? אולי נסתפק באחד משני הקריטריונים?
מי שכאן צבוע זה דוקא הימין 270213
לצמצם אותו כך שלא יכלול קריאה למרי לא-אלים. (או לחלופין, לאכוף אותו באופן שיוויוני. אף סרבן, כולל ראשי הסרבנים, לא נשפט על המרדה - רק על סירוב. אבל אני מעדיף את אופצית הצמצום).
בין סרבנים ורבנים 270219
עד כמה שאני זוכר, הסרבנים של השמאל לא קראו לסכל את הגיוס לצבא אלא הטיפו לסרבנות *אישית". אם מישהו היה מטיף לחסימת הדרכים ללשכות הגיוס ההקבלה היתה יותר רלוונטית בעיני. גם אז הייתי בטח טוען ש"המרדה" צריכה להישקל גם על-סמך הנזק הצפוי, ואין דין המטיפים מהשמאל שצפויים לגייס שלושים ואחד סרבנים שישכבו על הכביש בכניסה לתל-השומר כדין מועצת ישע שצפויה לגייס כמה עשרות אלפים (או, חלילה, יותר).

אבל אני מודה שאני משוחד כאן, לכן מוטב לי לשתוק. אם הנושא של "המרדה" יעלה פעם לדיון בהקשר אחר, אולי יהיה לי משהו להגיד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים