בתשובה לראובן, 03/01/05 17:49
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272738
תירוצים. העברית שלך אחלה, תמשיך ככה.

אבל, אל תפחד אף פעם מאף אחד, רק מהא-לוהים. אם סבתא שלי שתיח' לא היתה מחנכת אותי ברוסיה לשים פס אדום על כל נמוכי המצח האנטישמיים שעל ספסל הלימודים של כיתתי -- מזמן כבר לא הייתי בין החיים.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272740
אני יכול להרגיע אותך שגם כשאני דן עם אנשים אחרים ונתקל בסקולסטיקה (אלא אם כן היא מצחיקה) אני משתדל לגמור את הדיון.

אגב, אם אתה חושב שאחרי שסיפרת לי ששמת פסים אדומים על הנמוכי מצח בכיתה שלך ( איך עשית את זה, עם מסמר חלוד?) לא אפחד מאף אחד, אתה טועה.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272744
לגמור את הדיון זה חשוב ויפה, השאלה היא רק איך לגמור: האם לברוח עם הזנב בין הרגליים או פשוט לא להיכנס אל תוך האש של האויב האידיאולוגי מחשש לתשלום מחיר אישי כבד. וכאן בדיוק הנקודה. אם אתה באמת מאמין במשהו – לך איתו עד הסוף.

תלוי איך הבנת את משמעות הסיפור ואת הקשרו. "לשים פס אדום" ברוסית, פירושו: להמשיך לעשות את שלך ולדגול בעמדתך מבלי להתייחס ברצינות ליריבך האידיאולוגיים, או לטעון את שלך מבלי לברוח מחשש לחייך.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272747
טוב, כמו שכבר אמרתי לך פעם, שתי האופציות הללו אינן היחידות, ובטח שאינן המומלצות. נקודת המבט הזאת היא סיוט.

חוץ מזה,המחשבה שהמשתתפים באייל הם ''אויבים אידיאולוגים'' יורקי אש ושאפשר לשלם ''מחיר אישי כבד''
היא קצת מצחיקה.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272750
אז, מרוב סיוט וצחוקים אתה פוחד בתגובה 272587 ?
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272753
מה הבעיה בדיוק? אמרתי את דעתי, הוא אמר את דעתו, העניין הוא לא כזה חשוב, בכלל הדיון היה בינו לבין יעקב. מה עוד אפשר לעשות, פרט לשימוש במסמר חלוד?
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272778
מה ביקשתי לשאול? למה את המפחד וממי. ומה קיבלתי? שימוש במסמר חלוד שאינו קשור לנידון, כי לא הצעתי לך לדקור אף אחד. רק לא לפחד לעמוד על שלך. אופס, סליחה שביקשתי והצעתי זאת בכלל.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272803
שאלת למה אני מפחד, ומתוך השאלה נבע שאני מפחד ( אוקי, פוחד, שיהיה), מכיוון שהשאלה הניחה הנחה שגויה ( שאני פוחד) עניתי לך בצחוק. אבל אתה ממשיך לעשות מזה צימס. הנה דוגמא לסקולסטיקה. והנה דוגמא לסיום דיון בעקבות כך.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272805
מהי סקולסטיקה? ומדוע יש לסיימה בהקדם האפשרי? על מנת לחסלה?
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272806
זה התשובה הנוצרית ל''פילפול'' התלמודי - טוחנים טקסטים קדושים ומסיקים מהם כל מיני דברים על מהות האל ומלאכיו ( תמיד אוהבים לתת את הדוגמא של ''כמה מלאכים יכולים לרקוד על ראש סיכה'', אבל זאת כנראה אגדה ). בהשאלה - דיונים עקרים על נושאים חסרי עניין.
(אבל עדיף ס*כ*ולסטיקה) 273075
(אבל עדיף ס*כ*ולסטיקה) 273174
אולי בהזדמנות זאת גם תגיד מה עדיף, טקסט או ט*כ*סט? שמתי לב ששכ"ג מקפיד על טכסט.
(אבל עדיף ס*כ*ולסטיקה) 273187
זה רק מפני שאני נון-כונפורמיסת.

אומרת האקדמיה:

3. מילים לועזיות שיש בהן רצף העיצורים ks - נכתבות בעברית באותיות קס.
לדוגמה: טקסט, אקסיומה, מקסימום, טקסטיל.
יוצא מכלל זה השם אלכסנדר שכבר נתקבע כתיבו.
גם המילה טקס נכתבת בקו"ף.
(אבל עדיף ס*כ*ולסטיקה) 273193
ועצה? מטקסים או מטכסים?
ואם כבר, תכסיס או טכסיס?
(אבל עדיף ס*כ*ולסטיקה) 273200
עפ"י רב-מלים:

מטכסים. תכסיס (אבל אפשר גם טכסיס).
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 273169
אגדה, אגדה, אבל השאלה אם מלאכים הם פרמיונים או בוזונים באמת נדונה לפי ססיל.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 273222
אצל ססיל? אתה בטוח? ראיתי במקומות אחרים ( למשל כאן
אגב, הטענה "גוף העשוי מבוזונים יוכל לעבור דרך קירות" היא שגויה, אבל אולי זה מיותר לספור שגיאות במאמר כזה.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 273247
התייחסתי למשפט הבא אצל ססיל: "Finally, he[Thomas Aquinas] inquired whether several angels could be in the same place at once"
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 273454
כמו שכבר ציינו טרי פראצ'ט וניל גאימן ("good omens") כל הדיון מופרך מעיקרו כי מלאכים לא יודעים לרקוד (אין להם חוש קצב ).
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 273509
שטויות. המלאך שלי רוקדת יופי.
סוקרטס הוא אדם, סוקרטס יווני, כל האנשים יוונים. 272793
''מחיר אישי כבד'' נראה לי כהפרזה משהו. אין שום איום על שלמותך הפיזית, משפחתך, מקום עבודתך. זה רק אתר דיונים ברשת.
כתר שם טוב 272804
כוונתי ל*שמו הטוב* ו*כבודו של האדם* המתדיין. שאני אזכיר לך מה מקומם של אלה בתרבות היהודית?
כתר שם טוב 272808
לשמו הטוב של האדם ולכבודו יש מקום חשוב בתרבות היהודית, אבל נראה שאתה לוקח את הדיונים האייליים הרבה מעבר לפרופורציה, ולכן נדמה לך שגם אצל המתדיינים האחרים (הפעם ראובן) קיים יחס דומה. תהיה יותר שליו ותתאזן קצת. כאן אף אחד לא טורף אף אחד, האייל הקורא הוא יונק צמחוני :-]

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים